SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Dieta na mase - Ryż i Kurczak ?

temat działu:

Dietetyka sportowa

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 24634

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 122 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2606
Witam, niedlugo zaczynam konkretny cykl na stackach, chcialbym mieć przez ten okres dietkę ale nie bardzo podoba mi sie jedzenie co 3 godziny czegos innego i kupowanie tylu tych produktów.
I teraz mam takie pytanie czy nie byłoby źle jeżeli jadłbym 5 posiłków co 2-3 godziny i zawsze ryż i pierś z kurczaka no i jakieś orzechy jako dobry tłuszczyk, byłoby dla mnie bardzo wygodna taka opcja. Wiadomo ze lepiej diete utrzymac taka konkretną z wszystkimi takimi *******ami ale nie bedzie źle jak bede jeść tylko te produkty ?
2
napisał(a)
godav Moderator
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 17 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 0
Okres budowania masy mięśniowej wbrew pozorom nie jest prosty. Jest to bardzo złożony i trudny okres który powinien zostać dobrze przemyślany. Niestety, zarówno redukcja jak i masa nie przychodzi szybko.
Jedynymi sposobami na to by szybko przybrać na masie jest przytycie - jednak mija się to z celem ponieważ przybieżemy również na bezsensownej tkance tłuszczowej. Kolejnym sposobem na szybkie przyrosty masy mięśniowej jest doping - który niesie ze sobą ogrom negatywnych skutków zdrowotnych.

Zakładając więc że nie chcemy się "zalać" oraz zniszczyć sobie zdrowa stosując sterydy, jak odpowiednio przeprowadzić okres budowania masy mięśniowej?
Po pierwsze, podstawą jest dieta, musimy dobrać odpowiednią ilość makroskładników dopasowaną do naszej aktywności, somatotypu oraz innych aspektów oraz wprowadzić nadwyżkę kaloryczną.

Trening

Kolejną bardzo ważną kwestią jest trening, mięśnie potrzebują odpowiedniego bodźca do rozrostu. Tak naprawdę trening podczas redukcji oraz budowania masy mięśniowej nie różni się niczym oprócz ewentualnie zmianą ilości jednostek aerobów czy interwałów w tygodniu jak również zmianą systemu treningowego na bardziej wymagający dla nas.

Fast foody a budowanie masy mięśniowej

Budując masę mięśniową powinniśmy skupić się na odpowiedniej podaży makroskładników i bazować na niskoprzetworzonych, zdrowych produktach. Tak naprawdę dieta w budowaniu masy mięśniowej i redukcji tkanki tłuszczowej może być taka sama, balansujemy jedynie kalorycznością i podziałem makroskładników. Budowanie masy mięśniowej nie oznacza że możemy sobie pozwolić codzienie jeść fast-foody. Jednak czy to budując tkankę mięśniową czy redukując tkankę mięśniową, niektóre osoby mogą pozwolić sobie na Cheat Meal. Cheat Meal może mieć jednak postać również zdrowego i pełnowartościowego posiłku, tylko poprostu bardziej kalorycznego.

Podczas Cheat Meal'a co prawda mozemy sobie pozwolić na niezdrowe produkty. Jeżeli chcemy jednak ograniczyć negatywne strony ze spożycia fast-foodów warto zamówić je przykładowo bez sosu, kukurydzy czy sera które są bardzo częstymi dodatkami, a nie koniecznie mają dobry wpływ na naszą sylwetkę.

Suplementacja

Ostatnią kwestią jest suplementacja, budując siłę i masę mięśniową z pomocą przychodzi nam masa suplementów takich jak:
- gainery - świetne w przypadku osób które potrzebują dodatkowych wartościowych kalorii poza dietą
- odżywki typu carbo - dostarczające energii podczas treningu oraz uzupełniające glikogen
- bcaa - podstawowe aminokwasy stosowane w celach energetycznych oraz zabezpieczenia mięśni
- kreatyna - jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych suplementów m.in. stymuluje syntezę białek
- beta alanina, cytrulina, aakg oraz wiele innych suplementów okołotreningowych

Należy pamiętać również o podstawach suplementacji takich jak kompleks witamin i minerałów oraz kwasy Omega 3


Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 145
Jeżeli dostarczysz z tej diety odpowiedniej nadwyżki kalorycznej powinno być ok.Problemem może byc to, że taka monotonność w końcu Ci się znudzi. Zamieniaj chociaż czasami źródło węgli na kasze czy makaron.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 122 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2606
ok dzieki bardzo, nie no wiem ze moze zbrzydnąć ale praktycznie jest tyle sposobow na przyzadzenie ryzu i piersi ze mysle ,wytrzymam na tym przez dobry miesiac.
pozdrawiam
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 117 Napisanych postów 11936 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 90986
możesz tak jeść daj w diecie 2g/KMC białka 1g/KMC tłuszczy reszte węgle i jedz tak, tylko ci sie znudzi to szybko, na śniadanie radziłbym ci zjeść jednak owsiane + jakies źródło białka i na noc ser np żeby monotoni takiej nie było
xódło tłuszczy to tez oliwa, olej lniany nie tylko orzechy
1

Ciągły terror w dążeniu do chwały, życie jest za krótkie, żeby być małym!

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 122 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2606
2g białeczka na kg masy to malutko będzie troszke ;)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 117 Napisanych postów 11936 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 90986
wystarczajaco powinno byc przy masowaniu, przedział jes 2-3g wiecej nioe trzeba, wiecej białka dałbym przy redukcji a przy masie z 2g, no 2,5g.

Ciągły terror w dążeniu do chwały, życie jest za krótkie, żeby być małym!

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 113 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1933
tak tak ,po to jest dieta ZBILANSOWANA zeby sie jej trzymać ,a nie w******lac monotonnie to samo ,moze kup se 15 kg gainera 737 i zastap nim posilki..a gdzie warzywa ? nabiał ? jaja ? albo zajmuj sie czyms porzadnie albo nie zajmuj wcale,uloz prawdziwa diete a zobaczysz efekty

Zmieniony przez - novobuild w dniu 2011-08-16 00:13:26
2
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 1651 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 11016
2g białeczka na kg masy to malutko będzie troszke ;)pełnowartościowego a nie białka ogółem.

Sporo ma gorzej, większość ma lepiej do tego dążę.

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 117 Napisanych postów 11936 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 90986
dokładnie, białka zwierzęcego

Ciągły terror w dążeniu do chwały, życie jest za krótkie, żeby być małym!

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 122 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2606
no jezeli bede miał białko tylko na podstawie piersi z kurczaka to jest zwierzęce. no ok czas masować ;)) dzieki.
2
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 117 Napisanych postów 11936 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 90986
powodzenia, niedługo bedziesz pewnie pisął czym zastapić
1

Ciągły terror w dążeniu do chwały, życie jest za krótkie, żeby być małym!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Cell masa

Następny temat

Dieta na masę -

Termogeneza i termogeniki, sposób na szczupłą sylwetkę Termogeneza i termogeniki, sposób na szczupłą sylwetkę Regulacja hormonalna łaknienia i otyłości - leptyna, rola i wydzielanie Regulacja hormonalna łaknienia i otyłości - leptyna, rola i wydzielanie Brytyjski żołnierz, który stracił nogę i się nie poddał! Brytyjski żołnierz, który stracił nogę i się nie poddał! 11 minusów bycia kulturystą 11 minusów bycia kulturystą Anna Banks - ocena sylwetki Anna Banks - ocena sylwetki Dobre i złe produkty żywnościowe - nabiał, olej kokosowy, kawa i inne Dobre i złe produkty żywnościowe - nabiał, olej kokosowy, kawa i inne Siemię lniane kontra olej lniany - pozyskiwanie i właściwości Siemię lniane kontra olej lniany - pozyskiwanie i właściwości Batony proteinowe jako uzupełnienie diety - jakie warto wybrać? Batony proteinowe jako uzupełnienie diety - jakie warto wybrać?