logo
zamknij zamknij

Dieta na masę do oceny, 76kg

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 492

0 5 0

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

20

Płeć

Mężczyzna

Cel

Masa

Waga

76

Wzrost

180

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Ok. 12-14%

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Uczelnia 5x w tygodniu, na nogach przeważnie od 9:00 do 23:00

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Siłownia od września 2016, kalistenika od kwietnia 2017, aktualnie połączonie obydwu

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Od października dieta na masę z wynikiem +5 kg w 5 miesięcy (ektomorfik)

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Stan zdrowia bez zarzutów.

Stosowana lub planowana suplementacja

Kreatyna
napisał(a)
mm12610
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 19 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 547
Cześć wszystkim!
Wrzucam dietę do oceny. Kefir zmiksowany z bananem i jajkami chcę pić w ciągu całego dnia, a nie w jednym posiłku. Ostatni posiłek to shake.
Wrzucam dla porównania też starą dietę, którą starałem się trzymać, ale miałem wtedy złe samopoczucie (być może przez brak wystarczającej ilości snu).




Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
ZaKoDoWaNy
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 562
mógłbyś dodać ryby
napisał(a)
popuri
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1208 Napisanych postów 26988 Wiek 26 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 139922
Jeśli chcesz dodać całe jajka to je sparz, albo daj tylko żółtka, bo białka są ciężkostrawne.
Gainer tylko po treningu

W płatkach brakuje źródła białka

jw brakuje omega-3 więc tłuste ryby

Zamiast kajzerek daj bułki pełnoziarniste/ grahamki

http://www.sfd.pl/Krystian_Romanowski__Masujemy_%C5%9Bwink%C4%99_na_sezon_2016-t1078255-s125.html

napisał(a)
dudee
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 934 Napisanych postów 22386 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 185490
Dokładnie jak Popuri.

Na wstępie warto nadmienić, że należy oczyścić dietę z produktów o wysokim stopniu przetworzenia, czyt. szynki sklepowe, kajzerki, rodzynki w sporych ilościach (50g), dżem niskosłodzony, jogurty smakowe, miód sklepowy (aż 35g) i ten gainer wg mnie jest całkowicie zbędny. Elastyczne podejście do diety to podstawa bowiem Ty powinieneś najpierw wyrobić sobie adekwatne nawyki żywieniowe, skupić się na jakości żywienia, poprawić środowisko hormonalne. Zróżnicuj źródła lipidów, gdyż występuje u Ciebie deficyt kwasów tłuszczowych o3, poza tym zadbaj o to aby w Twojej diecie pojawiły się tłuszcze nasycone, wielonienasycone jak i jednonienasycone.

Niemniej jednak wstaw pełną ankietę działu, gdyż nie wiadomo dla kogo jest ta dieta.
To tylko wstępne uwagi.

Wiele osób nie wychodzi poza schemat kurczak, ryż, oliwa.
Przecież istnieje wiele innych (smaczniejszych jak i bardziej wartościowych produktów)

Brakuje warzyw oraz owoców.
Jeden banan to żart.

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie).... http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html

1
napisał(a)
domer Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1429 Napisanych postów 46534 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 311830
Masz spore ilości węglowodanów diecie. Raz, że może być ciężko to przejść a dwa, mogą wystąpić problemy trawienne. Zmniejszyłbym ich ilość a dodał tłuszczów. Poza tym wprowadź wyżej wymienione zalecenia i wklej rozpiskę ponownie.

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
mm12610
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 19 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 547
Dziękuję za wszystkie rady. Dieta już poprawiona i czekam na dalsze wskazówki
Miód dałem jako węgle od razu po treningu zamiast odżywki, to zły pomysł? Co zamiast tego?
Kurczak i ryż jest wstawiony dla ułatwienia, zmieniam na kaszę, kuskus i makaron oraz inne mięsa.

@dudee o jaką pełną ankietę Ci chodzi? Wypełniłem ankietę, która jest na samej górze, innej nie znalazłem.

napisał(a)
dudee
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 934 Napisanych postów 22386 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 185490
Na wstępie należy zaznaczyć, że ten sztuczny miód jest zbędny po treningu.
Posiłek pełnowartościowy godzinę po treningu zda egzamin.

Oczyść swoją dietę z wysoko przetworzonych produktów czyt. bułki grahamki, majonez, smakowe jogurty, sztuczny miód. Ogranicz również wędzone ryby jak i nabiał - stanowi dość duży udział Twojej diety. Warzywa na patelnie to kiepska opcja (od czasu do czasu) jednakże staraj się spożywać świeże warzywa (z całej palety kolorystycznej) najlepiej do każdego posiłku w towarzystwie tłuszczy aby poprawić wchłanialność poszczególnych witamin. DHA i EPA uzupełnij z tłustych, świeżych ryb.

Zerknij na produkty wartej uwagi.

http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html
http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html

Osobiście zwiększyłbym ilość węgli (jakościowych) a zredukował nieco podaż lipidów.

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie).... http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html

napisał(a)
domer Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1429 Napisanych postów 46534 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 311830
Mając na myśli zwiększenie ilości tłuszczów, niekoniecznie miał to być majonez. Zastosuj się do zalecanych źródeł składników odżywczych w podanych linkach i pozmieniaj te przetworzone.

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
mm12610
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 19 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 547
Poprawione. Zamiast shake'a na kolację będę jeść zamiennie rybę co 2-3 dni. Nie wiem czy buraczki i te kakao to dobry wybór, ale już nie mam pomysłu
Węgli też zbytnio nie podniosłem, tłuszczy trochę mniej.
Dzięki za szybkie odpowiedzi i czekam na dalsze rady





Zmieniony przez - mm12610 w dniu 2017-04-17 12:54:54
napisał(a)
domer Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1429 Napisanych postów 46534 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 311830
Jest ok. O ile będziesz urozmaicał w inne dni, to będzie dobrze.

http://potreningu.pl/articles/914/dlaczego-dieta-powinna-byc-urozmaicona 

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
dudee
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 934 Napisanych postów 22386 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 185490
Notabene orzechy laskowe pomiędzy posiłkami są naprawdę zbędne jeśli zbilansujesz odpowiednio pod kątem sytości posiłki. Co prawda nic nie stoi na przeszkodzie aby spożywać owoce na noc bowiem mógłbyś tam ulokować dobrej jakość ww złożone. Dość kontrowersyjnym posiłkiem są te ''naleśniki'' dodajesz do nich 50g kurczaka? to przecież kilka kęsów.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-04-18 09:24:39

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie).... http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Masa czy redukcja?