SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Dieta na masę do oceny, 76kg

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 622

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

20

Płeć

Mężczyzna

Cel

Masa

Waga

76

Wzrost

180

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Ok. 12-14%

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Uczelnia 5x w tygodniu, na nogach przeważnie od 9:00 do 23:00

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Siłownia od września 2016, kalistenika od kwietnia 2017, aktualnie połączonie obydwu

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Od października dieta na masę z wynikiem +5 kg w 5 miesięcy (ektomorfik)

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Stan zdrowia bez zarzutów.

Stosowana lub planowana suplementacja

Kreatyna
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 878
Cześć wszystkim!
Wrzucam dietę do oceny. Kefir zmiksowany z bananem i jajkami chcę pić w ciągu całego dnia, a nie w jednym posiłku. Ostatni posiłek to shake.
Wrzucam dla porównania też starą dietę, którą starałem się trzymać, ale miałem wtedy złe samopoczucie (być może przez brak wystarczającej ilości snu).




Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10608 Napisanych postów 43039 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
mógłbyś dodać ryby
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1278 Napisanych postów 27433 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 180859
Jeśli chcesz dodać całe jajka to je sparz, albo daj tylko żółtka, bo białka są ciężkostrawne.
Gainer tylko po treningu

W płatkach brakuje źródła białka

jw brakuje omega-3 więc tłuste ryby

Zamiast kajzerek daj bułki pełnoziarniste/ grahamki
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1280 Napisanych postów 24358 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 356991
Dokładnie jak Popuri.

Na wstępie warto nadmienić, że należy oczyścić dietę z produktów o wysokim stopniu przetworzenia, czyt. szynki sklepowe, kajzerki, rodzynki w sporych ilościach (50g), dżem niskosłodzony, jogurty smakowe, miód sklepowy (aż 35g) i ten gainer wg mnie jest całkowicie zbędny. Elastyczne podejście do diety to podstawa bowiem Ty powinieneś najpierw wyrobić sobie adekwatne nawyki żywieniowe, skupić się na jakości żywienia, poprawić środowisko hormonalne. Zróżnicuj źródła lipidów, gdyż występuje u Ciebie deficyt kwasów tłuszczowych o3, poza tym zadbaj o to aby w Twojej diecie pojawiły się tłuszcze nasycone, wielonienasycone jak i jednonienasycone.

Niemniej jednak wstaw pełną ankietę działu, gdyż nie wiadomo dla kogo jest ta dieta.
To tylko wstępne uwagi.

Wiele osób nie wychodzi poza schemat kurczak, ryż, oliwa.
Przecież istnieje wiele innych (smaczniejszych jak i bardziej wartościowych produktów)

Brakuje warzyw oraz owoców.
Jeden banan to żart.
1

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1935 Napisanych postów 49769 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 447769
Masz spore ilości węglowodanów diecie. Raz, że może być ciężko to przejść a dwa, mogą wystąpić problemy trawienne. Zmniejszyłbym ich ilość a dodał tłuszczów. Poza tym wprowadź wyżej wymienione zalecenia i wklej rozpiskę ponownie.

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 878
Dziękuję za wszystkie rady. Dieta już poprawiona i czekam na dalsze wskazówki
Miód dałem jako węgle od razu po treningu zamiast odżywki, to zły pomysł? Co zamiast tego?
Kurczak i ryż jest wstawiony dla ułatwienia, zmieniam na kaszę, kuskus i makaron oraz inne mięsa.

@dudee o jaką pełną ankietę Ci chodzi? Wypełniłem ankietę, która jest na samej górze, innej nie znalazłem.

napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1280 Napisanych postów 24358 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 356991
Na wstępie należy zaznaczyć, że ten sztuczny miód jest zbędny po treningu.
Posiłek pełnowartościowy godzinę po treningu zda egzamin.

Oczyść swoją dietę z wysoko przetworzonych produktów czyt. bułki grahamki, majonez, smakowe jogurty, sztuczny miód. Ogranicz również wędzone ryby jak i nabiał - stanowi dość duży udział Twojej diety. Warzywa na patelnie to kiepska opcja (od czasu do czasu) jednakże staraj się spożywać świeże warzywa (z całej palety kolorystycznej) najlepiej do każdego posiłku w towarzystwie tłuszczy aby poprawić wchłanialność poszczególnych witamin. DHA i EPA uzupełnij z tłustych, świeżych ryb.

Zerknij na produkty wartej uwagi.

http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html
http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html

Osobiście zwiększyłbym ilość węgli (jakościowych) a zredukował nieco podaż lipidów.

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1935 Napisanych postów 49769 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 447769
Mając na myśli zwiększenie ilości tłuszczów, niekoniecznie miał to być majonez. Zastosuj się do zalecanych źródeł składników odżywczych w podanych linkach i pozmieniaj te przetworzone.

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 878
Poprawione. Zamiast shake'a na kolację będę jeść zamiennie rybę co 2-3 dni. Nie wiem czy buraczki i te kakao to dobry wybór, ale już nie mam pomysłu
Węgli też zbytnio nie podniosłem, tłuszczy trochę mniej.
Dzięki za szybkie odpowiedzi i czekam na dalsze rady





Zmieniony przez - mm12610 w dniu 2017-04-17 12:54:54
napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1935 Napisanych postów 49769 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 447769
Jest ok. O ile będziesz urozmaicał w inne dni, to będzie dobrze.

http://potreningu.pl/articles/914/dlaczego-dieta-powinna-byc-urozmaicona 

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1280 Napisanych postów 24358 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 356991
Notabene orzechy laskowe pomiędzy posiłkami są naprawdę zbędne jeśli zbilansujesz odpowiednio pod kątem sytości posiłki. Co prawda nic nie stoi na przeszkodzie aby spożywać owoce na noc bowiem mógłbyś tam ulokować dobrej jakość ww złożone. Dość kontrowersyjnym posiłkiem są te ''naleśniki'' dodajesz do nich 50g kurczaka? to przecież kilka kęsów.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-04-18 09:24:39

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Masa czy redukcja?

Następny temat

Schab a święta

Czy Instagram Stories i Fitplota połączy nową parę? Magdalena Suwińska - ocena sylwetki Zioła na poprawę libido Interwały po treningu siłowym: co, jak i dlaczego? Powrót Papaja! Top 10 męskich sylwetek Jakie żelki po treningu? Katarzyna Rodzik Maliszewska - ocena sylwetki