SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Dieta Redukcyjna (dla ludzi otyłych)

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 42988

napisał(a)
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 5468 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 30197
Dieta Redukcyjna (dla ludzi otyłych)

Dieta redukcyjna jest przeznaczona dla ludzi otyłych i z nadwagą. Celem tej diety jest zmniejszenie wagi ciała.

Produkty dozwolone w diecie:

Pieczywo jasne, czerstwe, sucharek, herbatnik
Drobne kasze: manna, krakowska, jęczmienna, łamana, ryż
2 % mleko słodkie i zsiadłe, mleko w proszku odtłuszczone, ser biały chudy
Jaja gotowane na miękko, w koszulkach, ścięte na parze, jaja sadzone, omlety
Mięso chude: wołowina, cielęcina, wieprzowina - w bardzo ograniczonej ilości, kurczaki; ryby chude: dorsz, leszcz, płastuga, sola
Wędliny chude: szynka, polędwica, kiełbasa chuda szynkowa, parówki z ograniczonej ilości
Masło, olej sojowy, słonecznikowy, rzepakowy, oliwa wysokogatunkowa margaryna
Ziemniaki gotowane, tłuczone, puree
Marchew, kalafior, buraki, dynia, szpinak, kabaczek, zielony groszek, fasolka szparagowa, zielona sałata, cykoria, pomidory
Owoce dobrze dojrzałe bez pestek, jabłka, truskawki, morele, brzoskwinie, pomarańcze, banany, maliny, porzeczki
Cukier w bardzo ograniczonych ilościach, miód, dżem
Łagodne przyprawy: sól, sok z cytryny, koper zielony, kminek, cukier, cynamon, wanilia
Zupy niskoenergetyczne czyste - barszcz, pomidorowa, zupy jarzynowe, owocowe mało słodkie
Potrawy mięsne: gotowane, duszone bez uprzedniego obsmażania, pieczone w folii lub pergaminie
Kompoty, kisiele, musy, galaretki, wszystkie potrawy z małą ilością cukru
Herbata, kawa zbożowa z mlekiem, kawa naturalna bez cukru, napoje owocowe i warzywne

Produkty zabronione:

Pieczywo razowe żytnie i pszenne, każde pieczywo świeże, grube kasze: pęczak, gryczane, grube makarony
Przetwory mleczne przekwaszone, sery żółte i topione, ser biały tłusty
Jaja gotowane na twardo i smażone
Tłuste mięsa: wieprzowina, baranina, gęsi, kaczki, dziczyzna, wędliny tłuste; ryby: węgorz, makrele, łosoś, śledź, sardynka; mięsa peklowane, wędzone, konserwy mięsne i rybne
Śmietana, smalec, słonina, boczek, łój wołowy i barani, margaryny
Frytki, wszelkiego rodzaju ziemniaki smażone, placki ziemniaczane, pyzy
Wszystkie odmiany kapusty, ogórki, rzodkiewki, rzepa, papryka, szczaw, cebula, grzyby
Wszystkie owoce niedojrzałe, gruszki, śliwki, czereśnie, orzechy
Groch, fasola, soczewica, bób
Ostre przyprawy ocet, pieprz, musztarda, papryka, pikle
Kapuśniak, zupa ogórkowa, grochówka, zupy zaprawione zasmażkami, zagęszczone mąką
Potrawy mięsne: smażone, duszone, pieczone tradycyjnie
Torty i ciastka z kremem, pączki, faworki, tłuste ciasta, desery i ciasta z cukrem
mocne kakao, płynna czekolada, wszystkie napoje słodzone, napoje alkoholowe



Nie można czynić postępów, trenując więcej niż potrzebuje tego organizm.
napisał(a)
godav Moderator
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 17 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 0
Unikaj wysokoprzetworzonych produktów

Gotowe i wysokoprzetworzone produkty to zmora dzisiejszych czasów. W każdym sklepie można znaleźć produkty takie jak mrożona pizza, gotowe fast-foody, chrupki, drożdżówki, słodycze i wiele innych, które zachęcają nas swoim apetycznym wyglądem, przyjemnym aromatem oraz atrakcyjną ceną. Jednakże większość z tych produktów ma bardzo niskie walory odżywcze, a często zawiera masę szkodliwych substancji. Produkty te nie tylko przyczyniają się do magazynowania tkanki tłuszczowej, ale również zatrzymują wodę w organizmie, zakwaszają organizm, zaburzają pracę naszego układu hormonalnego, mają negatywny wpływ na funkcjonowanie organów oraz przyczyniają się do rozwoju chorób. Wykluczenie ich z naszej diety i wystrzeganie się jak tylko możliwe, jest pierwszym krokiem w drodze do ładniejszej sylwetki i poprawy stanu naszego zdrowia.

Powiedz stanowcze "nie" słodyczom i słodzonym napojom

Niestety jest to krok, który musimy podjąć na początku naszej pracy nad sylwetką. Zawarty w tych produktach cukier ma katastrofalny wpływ na naszą tarczycę, prowadząc m.in. do insulinooporności czy cukrzycy. Poza tym w większości są to produkty wysokoprzetworzone lub zostały wykonane z półproduktów niskiej jakości i znajduje się w nich masa szkodliwych substancji. Jednakże nie tylko słodkości są ogromnym zagrożeniem. W dzisiejszych czasach cukier jest dodawany do prawie wszystkich produktów żywieniowych, możemy go znaleźć m.in. w wędlinach, pieczywie czy surówkach - dlatego tak ważne jest, by zawsze czytać skład.

Jeżeli najdzie nas ochota na coś słodkiego dużo lepszym wyborem będzie napój typu zero w sporadycznych ilościach, czy oferowane przez producentów suplementów diety produkty, takie jak sosy typu zero czy wysokoproteinowe batoniki, które w bardzo ciekawy sposób urozmaicają naszą dietę.

Zadbaj o odpowiednią podaż białka

Dieta w dzisiejszych czasach jest coraz bardziej uboga w białko, dlatego tak ważne jest zapewnienie odpowiedniej jego ilości w naszej diecie, na co powinny zwrócić uwagę nie tylko osoby aktywne fizycznie, ale każdy z nas. Komponując naszą dietę powinniśmy zwracać uwagę nie tylko na ilość białka, a również na odpowiednią ilość i rodzaj aminokwasów. Świetnym źródłem pełnowartościowego białka są produkty takie jak jaja, mięso, podroby czy odżywki białkowe, które zawierają wszystkie egzogenne aminokwasy. Warto również pamiętać o rybach, które nie tylko są bardzo dobrym źródłem białka, ale również kwasów omega 3, witamin i minerałów.

Kaloria kalorii nierówna - jakość węglowodanów

Wiele osób żyje w błędnym przekonaniu, że nie liczy się jakość spożywanych węglowodanów, a wyłącznie ich ilość, przekładająca się na kaloryczność naszej diety - nie uzyskują oni jednak zamierzonych efektów. Dobre jakościowo źródła węglowodanów nie tylko dają nam energię do treningu czy codziennych czynności, ale również uzupełniają glikogen mięśniowy, a dodatkowo są źródłem wielu witamin i prozdrowotnych substancji. Bardzo dobrym pomysłem jest urozmaicenie diety w różne produkty węglowodanowe, takie jak ryż, kasza, ziemniaki, pełnoziarnisty chleb żytni czy wafle ryżowe. Takie urozmaicenie sprawia, że nasza dieta nie tylko nie jest monotonna, ale również dostarczamy organizmowi przeróżnych składników odżywczych.

Nie taki tłuszcz zły

Pomimo złej sławy tłuszczu, starań ograniczania go w diecie oraz walki z podskórną tkanką tłuszczową, tłuszcz ma swoje dobre strony. Po pierwsze jest on źródłem energii wykorzystywanej przez organizm m.in. podczas wysiłku tlenowego. Co więcej, tłuszcz jest niezbędny do przyswojenia przez organizm witamin A, D, E i K, z których w szczególności witamina D ma ogromną rolę w redukcji podskórnej tkanki tłuszczowej. Ponadto tłuszcz pełni funkcję budulcową w komórkach, przyczyniając się do zabezpieczenia mięśni, poprawy funkcjonowania układu hormonalnego oraz pracy naszych narządów. Dlatego wbrew dotychczasowej modzie na eliminowanie tłuszczu w diecie, powinniśmy zadbać o odpowiednią jego ilość i dobre źródła zdrowych tłuszczy, takie jak jaja, awokado, orzechy, pełnotłuste ryby, olej kokosowy czy oliwa z oliwek.

Zapewnij organizmowi wszelkich potrzebnych witamin i minerałów

Poza białkiem, węglowodanami i tłuszczem nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje również mikroskładników w postaci witamin i minerałów. Liczenie kalorii i odpowiednia podaż makroskładników może nie przekładać się na osiąganie zamierzonych efektów ze względu na niewystarczającą ilość mikroskładników - mających ogromny wpływ na nasz metabolizm, funkcjonowanie mięśni, układu nerwowego oraz setki innych funkcji. Należy pamiętać o warzywach i owocach, które bardzo często są traktowane jako gorsza żywność, przez co nie tylko tracimy źródło prozdrowotnych substancji, ale również możliwość przebierania w ciekawych wariantach smakowych. Niestety w dzisiejszych czasach nawet przy odpowiednio zbilansowanej diecie, warto również wspomóc się odpowiednią suplementacją witaminami i minerałami, ze względu na coraz mniejszą ilość mikroskładników w warzywach, owocach czy mięsie, które są narażone na działanie różnych chemikaliów.

Nawadniaj organizm

Nawodnienie organizmu to obok żywienia jeden z fundamentów w dobrze zbilansowanej diecie. Jest niezbędne do funkcji takich jak trawienie, przemiana materii czy procesy metaboliczne. Dbając o odpowiednie nawodnienie organizmu nie tylko wpływamy na nasze zdrowie i samopoczucie, ale również przyczyniamy się do spalania tkanki tłuszczowej i rozwoju mięśni. Dziennie należy wypijać około 2,5 litra wody, jednakże bardzo wiele osób nie stosuje się do tego limitu. Błędem jest zarówno nie wypijanie wystarczającej ilości płynów, co powoduje m.in. zatrzymanie wody w organizmie, jak i nadmiar wypijanych płynów, przez co wypłukujemy z naszego organizmu potrzebne nam do funkcjonowania składniki.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 183 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3012
dobry art moze kiedys go wykorzystam a szczegolnie teraz gdy zblizaja sie wakacje i trzeba rzezbe robic choc ja rzezby nie robie w tym roku to art jest spoko. sog polecial

"Nie strzelaj do komara z dziala" Konfucjusz.
2
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 161 Napisanych postów 12851 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 43217
od kiedy chleb razowy nie na odchudzanie coś pokręciłeś
1

jeżeli pomogłem , Ty pomósz mi wejdz w link i się zarejestruj http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=krzakzak 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2930 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 13308
Czy z tą dietą mogę ćwiczyć siłowo?
Sog poleciał

Wszystko co liczy się, to to co się liczy... Dla mnie są to dziewczyny, czyli fajne dupcie i pare innych rzeczy. A czym to jest dla ciebie
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1964 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 31311
bez komentarza...ehhh

no chyba ze pojawi sie druga czesc co, jak, kiedy i dlaczego????

____________________
The NOTORIOUS B.I.G.
1

______________________
The FAT BASTARD B.I.G.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 329 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 5428
niezgadzam się z niektórymi zeznaniami:
- pieczywo razowe - dozwoliłbym, białe nie
- Cukier w bardzo ograniczonych ilościach, miód, dżem - zabroniłbym
- sól - odradziłbym
- Jaja gotowane na twardo i smażone - zabronione? dlaczego?! No i czym się różnią od jajek na miękko, albo jajecznicy!?
- tłuste ryby bym zezwolił - przecież to WNKW - czyli zdrowe - na pewno zdrowsze niż dozwolone tutaj masło...
- zabronone ogórki, rzodkiewki, cebula? zupelnie nie wiem dlaczego
- pieprz zabroniony?

jakieś to jest chyba nie do końca kompetentne z tego co widzę...


Wszystko co duże rodzi się w bólach.
4

Wszystko co duże rodzi się w bólach.

napisał(a)
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 5468 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 30197
www.medicentrum.pl
i odpierdulta sie juz

Nie można czynić postępów, trenując więcej niż potrzebuje tego organizm.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10616 Napisanych postów 43353 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
fasola, buraki, kalafior, chleb ...? -jak dla mnie mozna potem odpalic rozdetego beca i poleciec zamiast balona..
smazone mieso- odpada????
o rany...no comments faktycznie :/
reszcie polecam posty o wysokotluszczowej.
pozdroo

chce przypakowac!
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 628 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5981
heheh odpierdulta? nieźle jak na poloniste ,hehe ja bym to konkretniej ujęła mimo żemm Kobiałka

...ale w sumie nie jestem pewna do końca bom w końcu blomdina
...jednego jestem pewna..jestem już niekochana;-(
1

...ale w sumie nie jestem pewna do końca bom w końcu blomdina

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 375
soczewica i tłuste ryby wyrzucić?? a to że tłuszcze omega-3 (łosoś) znacznie zwiększają tempo metabolizmu, a soczewica świetnie syci przy minimalnym wzroscie poziomu glukozy we krwii, to pies
po za tym, żadne pieczywo (tym bardziej herbatniki) nie mogą wchodzić w skład diety redukcyjnej

pursue life

pursue life

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2930 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 13308
To co może wchodzić w skład tej diety co?

Wszystko co liczy się, to to co się liczy... Dla mnie są to dziewczyny, czyli fajne dupcie i pare innych rzeczy. A czym to jest dla ciebie
Każdy dzień to nieskączone dążenie do ludzikiej doskonałości, zlikwidowania wad, umocnienia plusów.
Chcesz mi pomóc Kliknij: http://sisco.pl/cgi-bin/ref/ref.pl?ID=482639 
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

przyspieszyc metabolizm

Następny temat

skakanka zamiast biegania

Norbert "Fenix" Tymczak wygrywa Ferrigno Legacy Norbert "Fenix" Tymczak wygrywa Ferrigno Legacy Chia właściwości zdrowotne Chia właściwości zdrowotne Marcel FLEX Przyszlak - ocena sylwetki Marcel FLEX Przyszlak - ocena sylwetki CLA - suplement warty uwagi? CLA - suplement warty uwagi? Mity na temat odchudzania Mity na temat odchudzania Czy dieta ketogeniczna jest zdrowa? Czy dieta ketogeniczna jest zdrowa? Paweł Głuchowski zagra w filmie? Paweł Głuchowski zagra w filmie? Odżywki na masę ranking - najlepszy gainer Odżywki na masę ranking - najlepszy gainer