SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

DT - Kettle i inne :-)

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 315359

napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 817 Napisanych postów 6247 Wiek 59 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 60740
Według mnie powinieneś zacząć wydłużać serie .Może się spotkamy na zawodach
Drabinka dobrze się sprawdza przy rehabilitacji.Jak się chce zobaczyć efekty pompowania trzeba wydłużać serie
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 602 Napisanych postów 7088 Wiek 36 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 215830
Tak właśnie myślałem, żeby podbić do Ciebie na PW w tej sprawie.
Na zawodach to ja mogę co najwyżej pokibicować (póki co!)

Serie w jakim przedziale byś polecił i ile powtórzeń na trening?

Zakładam maksa w przedziale 30-40powt (musiałbym sprawdzić, ale mnie to wyłączy z pompowania na kilka dni pewnie).
Serie do 15powt wchodzą spoko, a powyżej 15 już odczuwam zmęczenie.
Planuję robić pompki 2x w tygodniu. Może 3, ale nie chcę zapeszać
Okolice 200powt będą dobre?

Drążek wchodzi dobrze - średnio co drugi dzień.
Z kettlami gorzej, bo ciężko zorganizować czas i przestrzeń. 1-2x tyg.
Kółko na brzuch koliduje mi z powyższymi - sporadycznie się pojawia (i potem cierpię!).
1

"Nie znam się na BF. Najważniejsze by klata była większa od brzucha, bary szersze od talii, a najlepiej szersze od wrót stodoły, by kable były na przedramionach i ramionach, nogi jak dwa betonowe słupy i tyle." (Orzegów)

napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 817 Napisanych postów 6247 Wiek 59 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 60740
Właściwie sam sobie odpowiedziałeś o ilości pompek w seriach .Pytanie raczej na jakich przerwach jesteś w stanie wykonywać te 15 pompek i w ilu seriach .Tylko nie pisz że bez określonych przerw w ciągu dnia bo to do niczego Ciebie nie przybliży.Sprawdzianem postępu będzie wykonanie max. serii nie sądzę żeby wykonanie serii w przedziale 30-40 wyłączyło Ciebie z jakiej kolwiek aktywności
Ja bym zrobił tak:
1) sprawdzian na max.( dla okreslenia punktu wyjścia )
2) treningi 3 x w tyg.
3) robił bym tyle serii po 15x ile jestem w stanie napewno wykonac na przerwie 1min.
4) bez pośpiechu zaczął bym skracać przerwy pomiędzy 15powt. o 5 sek. co 2 tyg.
5) po dojściu do 30sek. przerwy zwiększył bym ilośc powt. w serii utrzymując przerwe 30sek.
6) raz w miesiącu poświęcił bym jeden trening na wykonanie serii max.



Zmieniony przez - wycwiel w dniu 2018-01-24 14:33:24
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 602 Napisanych postów 7088 Wiek 36 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 215830
Dziękuję za konkrety!

Co do treningu na czas - na pewno łatwiej mi dopilnować pompek niż kettli. Pompki robię w ferworze domowych obowiązków..

1. Test maksa w celu określenia punktu wyjścia - OK zrobię na dniach.
2. trening 3x w tyg - będę do tego dążył!
3. serie po 15powt z 1min przerwy - ile się da - OK, o taki konkret mi chodziło. 15powt, to pewnie jakieś 30-40% maksa, ale wyjdzie po teście.

Teraz mi jeszcze powiedz - ile serii będzie dobrze
5x15 to już dobrze?
10x15 ?
Jakiś punkt kontrolny, żebym wiedział, że to "już"?

Będę skracał przerwy, to może potem tych serii wykonam mniej.
Przykład:
zrobię 10x15 z 1min przerwy
skrócę przerwy
zrobię 8x15 z 55s przerwy
To jest progres? czy regres?

Wiesz, że dociekliwy jestem i może czasem zbytnio komplikuję..
1

"Nie znam się na BF. Najważniejsze by klata była większa od brzucha, bary szersze od talii, a najlepiej szersze od wrót stodoły, by kable były na przedramionach i ramionach, nogi jak dwa betonowe słupy i tyle." (Orzegów)

napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 817 Napisanych postów 6247 Wiek 59 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 60740
Nie sądzę aby skrócenie przerwy o 5sek co 2tyg ( po 4-6 treningach) zabrało Ci jakieś serie więcej wiary w siebie
Myślę że 5-6 serii będzie w Twoim zasięgu .Sprawdzic to możesz tylko wykonując serie aż do nie wykonania 15x na pierwszym treningu po sprawdzianie .Ja bym się skupił na takiej ilości serii jaka by mi wyszła przy wykonaniu pełnych 15x i nie odpuszczał na skutek skracania przerw z resztą jak będzie regularność nie będzie problemów.
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 602 Napisanych postów 7088 Wiek 36 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 215830
Dziękuję!
Lubię programy, które można na jednej stronie rozpisać

Ciekawe na ile dobrze mnie wyceniłeś, te 5-6 serii
Będę robił swoim tempem, także nie wiem czy będą akcenty czy nie. Będzie lepiej technicznie niż przy 100x/200s !!
Może uda się coś nagrać, to wrzucę, albo wyślę Ci na PW.

Jakie cechy ten program powinien rozwijać? Wytrzymałość zapewne, a coś jeszcze ?
Może nie wiedząc o tym, będę trenował pod jakąś konkretną konkurencję pompkową (pompiarską?) !!?? Pod jaką?
Oszlifuje moją podlaną klatę w klatkę Apolla!!?

Jak więcej kettlowałem, to przy pompkach na podłodze bolały mnie nadgarstki. Dlatego robiłem na podpórkach. Aktualnie kettli jest niewiele i nadgarstki są OK. Pewnie kwestia rozciągnięcia mięśni przedramion.

Mam wytyczne do pompek, mam wytyczne do podciągania na drążku, do kettli też mam (ale ciężko o trening z nimi).
Zostało kółko na brzuch:
A) 4-5 serii po 5x5 i dodawać powtórzeń do 5xmilion!
B) drabiny - 2,4,6,8,10.. jak w kettlach albo podobnie
C) za dawną radą Drazkam - drabina do załamania 1,2,3,4,5,6.... 2xtyg.

Najciężej to to kółko z czymś połączyć - w pompkach i w drążku mocno pracują barki i ramiona - koliduje mi to.

Nogi - tu też nie wiem, a jakby tak po prostu robić przysiady bez obciążenia? Nogi najlepiej jakby poleciały w obwodach, także sety po 20-50 powtórzeń mogłyby pomóc?
Kiedyś zrobiłem "szybkie 200" i z tydzień nie mogłem chodzić normalnie..
1

"Nie znam się na BF. Najważniejsze by klata była większa od brzucha, bary szersze od talii, a najlepiej szersze od wrót stodoły, by kable były na przedramionach i ramionach, nogi jak dwa betonowe słupy i tyle." (Orzegów)

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 677 Napisanych postów 2921 Wiek 57 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 306072
Ciekawe te Twoje rozważania . Jestem ciekaw wrażeń i efektów po trzech miesiącach . W pompkach Wycwiel jest ekspertem dlatego się nie wypowiadam . Co do kółka to wszystko zależy od Twojego zaawansowania w formie drabiny nigdy tego ćwiczenie nie robiłem może sposób Drazekma jest rzeczywiście najlepszy. Ja osobiście zacząłbym tak 4 -5 serii po 5 powtórzeń z minutową przerwą między powtórzeniami i stopniowo dodawać powtórzeń aż dojdziesz do 5 serii po 10 powtórzeń. Potem możesz dodać następną serię, zmniejszyć przerwy między seriami, próbować kółka ze stania . Ja na chwilę obecna robię 7 serii po 15 powtórzeń z kolan lub 1s x 15p z kolan 5s x 5p ze stania i na koniec jeszcze jedna seria z kolan przerwa między seriami 60 sekund. Nie zwiększam powtórzeń ze stania tylko staram się jak najbardziej rozciągnąć. Stwierdziłem że w kółku ze stania mięsnie pracują trochę inaczej niż z kolan dlatego robię obie wersje . Połączenie pompek, drążka i kółka może być rzeczywiście wyczerpujące i tu sam musisz popróbować co dla Ciebie będzie najbardziej odpowiednie . W końcu trening powinien nam dać "popalić" .
1
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 602 Napisanych postów 7088 Wiek 36 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 215830
@Jsdolan5
Ja tu nie rozważam, tylko głośno myślę i sobie układam w głowie... Z podpowiedziami innych!

Odkąd zacząłem robić gotowe programy (z kettlami), to je polubiłem - jest czarno na białym co, ile, jakie przerwy itd..
Teraz ciężko mi upchać trening w ogóle, a co dopiero jeszcze pilnować zegarka, rozkładać kettle, itd..

Program na podciąganie - fighter pullup - można robić codziennie, czy co drugi dzień - nie wymaga wiele czasu, ani nakładu środków. Tylko energii!
Pompki - potrzeba wolne 15-20min, a nawet przy dziecku obok można zrobić (gorzej z pilnowaniem czasu przerw), trochę mocy trzeba!
Kettle - tutaj już gorzej niestety...
Kółko - podglądam Twój dziennik nie ze względu na dźwigane ciężary, tylko właśnie kółko, drążek i pompki
5x5 zrobię bez problemu (po przerwie jednak pocierpię kilka dni).
15x zrobię (zrobiłem), ale serii po 15x już nie.
Ze stania zbyt daleko się nie rozjadę, ale trzeba urywać po centymetrze, a może i po milimetrze...
A) 5x5 ---> 5x10 to jedna z opcji (mało czasu zajmuje)
B) drabiny (2,4,6,8) albo podobne (jak z kettlami robiłem) - i np. 2-4 takie, o już potężna dawka powtórzeń w porównaniu do 5x5 (więcej czasu)
C) JEDNA DRABINA DO ZAŁAMANIA - 2xtyg - opcja Drazkam - wersja zapewne wyniszczająca, bo tak gdzieś do 8-10 bym doszedł myślę.. Nigdy nie robiłem do odmowy

Pewnie zacznę od drabin jak już za to kółko się wezmę. Tak na przetarcie szlaku zakwasom! No i z kolan. Stójka na razie odpada, choć kilka razy coś tam próbowałem robić..

A, o nogach tu nie wspomniałem, bo na razie to o nich nie myślę zbytnio.. Ot, przysiady bez obciążenia..


Zmieniony przez - panteon w dniu 2018-01-25 11:03:55

"Nie znam się na BF. Najważniejsze by klata była większa od brzucha, bary szersze od talii, a najlepiej szersze od wrót stodoły, by kable były na przedramionach i ramionach, nogi jak dwa betonowe słupy i tyle." (Orzegów)

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 677 Napisanych postów 2921 Wiek 57 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 306072
No nie czepiajmy się słówek . Ja powiedziałbym że to co robisz to jest "głośne" rozmyślanie.
Poniżej znajduje się zbiorcza lista wszystkich synonimów do słowa rozmyślanie.

dumanie, komponowanie, koncypowanie, myślenie, obmyślanie, opracowywanie, projektowanie, przygotowywanie, robienie, rozważanie, sporządzanie, szykowanie, uskutecznianie, deliberacja, kontemplacja, medytacja, namysł, przemyśliwanie, rozpamiętywanie, roztrząsanie, skupienie, spekulowanie, teoretyzowanie, zaduma, zadumanie, zastanawianie się, debatowanie, deliberowanie, filozofowanie, kontemplowanie, medytowanie, pogrążenie się w myślach, przeżywanie, dociekanie, obmyśliwanie, planowanie, refleksja, spekulacja, układanie, wymyślanie, autorefleksja, koncentracja, myślówa, myślówka, namyślanie, przemyślenie, rozmarzenie, rozumowanie, wysiłek umysłowy, zagłębianie się w myślach, zamyślenie, zastanawianie, analiza, namyślanie się, opamiętanie, przetrawianie, rozmysł, rozpatrywanie, roztrząsanie czegoś, rozwaga, wywód, zastanawianie się nad czymś, zastanowienie, dumka, mędrkowanie, analizowanie, zgłębianie, dywagacja, dywagacje, główkowanie, kombinowanie, myśl,


W ten sposób możemy długo ale chyba nie o to Ci chodziło
Nie wiem co jest twoim celem długofalowym a od tego celu jest uzależnione w jaki sposób będziesz ćwiczył. Ja na kółko ze stania przeszedłem jak umiałem zrobić 5 serii po 15 powtórzeń z minutowa przerwą. Drążek najbardziej mi odpowiada piramida ewentualnie drabina do 4-5 powtórzeń 5-6 serii. A pompki różnie zależy od kaprysu . Nie wiem dlaczego Ci koniecznie zależy zeby zrobić jak najwięcej w jak najkrótszym czasie. Jeżeli zamierzasz startować w jakiś konkursach, zawodach to to ma może sens i tu na pewno ekspertem jest Wycwiel i to On by Ci najlepiej doradził jak ćwiczyć. Jeżeli jednak nie to kto powiedział ze zrobienie 50 pompek w 5 seriach jest mniej wartościowe niż zrobienie tym samym czasie 100 ale mniej dokładnie. Ogólnie nie jestem zwolennikiem ścigania się z czasem bo wtedy łatwo o kontuzję a i dokładność na tym cierpi. Również robienie dipów czy kółka do upadłego jest dla mnie nieporozumieniem bo tu bardzo łatwo o kontuzję barków, a na kontuzjach Ci chyba nie zależy. Ale taka ostrożność i "powolność" z mojej strony to juz chyba wina wieku, ja nie mam czasu na kontuzje . Każdy jest inny a ty z tego wybierz to co Tobie najbardziej odpowiada i tak trenuj byś miał z tego satysfakcję . To takie moje "głośne" rozważania w Twoim dzienniku
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 602 Napisanych postów 7088 Wiek 36 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 215830
Aj znowu muszę się tłumaczyć..

Dla mnie rozważanie = gdybanie.
Może tak, a może tak..

Planowanie = zrobię to tak.

Ale faktycznie, nie ma co rozdmuchiwać

Moje cele są obojętne moim dzieciom.. Córka skończyła roczek, coraz mniej śpi w dzień, coraz więcej chodzi - jest coraz bardziej absorbująca.

CZAS - nie chodzi mi o zrobienie jak najwięcej jak najszybciej, ani jak najszybciej ani nic takiego.
Mam mało czasu na trening. Chcę go dobrze wykorzystać.
3 serie pompek do załamania pewnie zajmą kilka minut - nie chcę tego.

Patrzę od drugiej strony - co mogę robić??
- pompki - niemal zawsze i wszędzie
- drążek - potrzeba drążka..
- kettle - potrzeba kettli, trzeba je wyjąć, schować itd; nie mogę też kettlować przy rocznym dziecku (a ono nie chce już kibicować z łóżeczka)
- kółko - kółko ze stania to takie pewny, długofalowy cel - potrzebne kółko i moc.

Przez te kilka lat kettlowania pompowałem niewiele - dlatego chciałbym to nieco podciągnąć. Tym bardziej, że pompki można robić praktycznie wszędzie - nawet jak córa na mnie włazi, to da się.
Nie wyobrażam sobie, że np. robię TGU, albo rwania a mi dziecko podbiega.. Nie ma opcji!

Pompkowego celu nie mam. Wycwiel podał plan - podejmę się! Każdy progres mnie ucieszy Czy to w liczbie powt. na maksa, czy jakiś inny.
Gdybym chciał podejść stricte sylwetkowo do klaty, to dałbym ze 3-4rodzaje pompek po 2-4serie. Siłka nie wchodzi w grę.

Latem nie było możliwości pokettlowania i w sumie to się nie zmieniło. Teraz doszedł jeszcze brak możliwości poćwiczenia w plenerze.
Akurat, tak około 3 miesięcy będę mógł skupić się na pompkach i drążku. LCCJ z kettlami robię, ale ciężko jest, bo treningi są zbyt rzadko.. Ciężko będzie progresować. Teraz idzie dobrze, bo jest efekt początkującego..

Mam ograniczony czas, a chcę robić coś co mnie rozwinie - to co podał Wycwiel idealnie się nadaje

"Nie znam się na BF. Najważniejsze by klata była większa od brzucha, bary szersze od talii, a najlepiej szersze od wrót stodoły, by kable były na przedramionach i ramionach, nogi jak dwa betonowe słupy i tyle." (Orzegów)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

1 Głosowanie II Edycji Kraty na Lato 2014

Następny temat

Let's get ready to rumble! Życie na sportowo.

Ranking IFBB 2018 - Fitness plażowe Ranking IFBB 2018 - Fitness plażowe Ciasto z rabarbarem - wersja light Ciasto z rabarbarem - wersja light Proteinowa pianka truskawkowa Proteinowa pianka truskawkowa Agnieszka Sobczyk - ocena sylwetki Agnieszka Sobczyk - ocena sylwetki 7 przykazań stosowania węglowodanów 7 przykazań stosowania węglowodanów Craig Golias "Goliath" dzik z Las Vegas Craig Golias "Goliath" dzik z Las Vegas Najbardziej gorące fitnesski na Snapchacie Najbardziej gorące fitnesski na Snapchacie Aminokwasy EAA skutecznie budują masę mięśniową Aminokwasy EAA skutecznie budują masę mięśniową