SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

DT - Ghorta ghrrromi fat

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 43279

napisał(a)
Temat przeniesiony przez krzykacz z działu Ladies SFD. Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1933 Napisanych postów 4672 Wiek 41 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 198388
Nadejszła wiekopomna chwila...

No dobra, może niekoniecznie aż tak wiekopomna, ale po kilku miesiącach siedzenia na forum, czytania cudzych postów i pisania w różnych tematach postanowiłam sama założyć dziennik treningowy.

Codziennych wypisek nie obiecuję, ale postaram się go uzupełniać przynajmniej w dni treningowe. Chciałabym, żeby to nie była ciągnąca się przez kilkadziesiąt stron lista ćwiczeń i zrzutów miski, więc na pewno będą jakieś foty żarcia, wrzutki muzyczne tego co lubię, opinie o testowanych suplach i czasem pewnie jakieś złote i nieuczesane myśli (także te o d... Maryny, bo czemu nie?).

Zapraszam do odwiedzin i dyskusji - nawet tych o wyższości masła z nerkowców nad tym z fistaszków, chociaż wolałabym o pomysłach na ciekawe treningi i metodach treningowych, przepisach na dobre jedzenie, muzyce, książkach i górach - bo mam nadzieję, że i to się gdzieś przewinie.

CEL: redukcja, docelowo do około 70 kg
Horyzont czasowy: na razie do wakacji 2016, dalej się zobaczy jak to będzie wyglądać wagowo i w obwodach + czy nie nastąpi za duże zmęczenie materiału. Planowane resety z wyjściem na zerowy/minimalnie dodatni bilans - na pewno nadchodząca dużymi krokami gwiazdka i Wielkanoc, bo jednak 9 m-cy bez przerwy na redu to trochę nudne i męczące, trzeba czasem organizm oszukać, że może być fajniej.

Krótka historia: kiedyś byłam piękna i młoda, a teraz nadal jestem piękna, ale kilkadziesiąt kilogramów starsza, więc postanowiłam się odmłodzić i te nadmiarowe kg zrzucić. Zaczęłam jakieś 3 miesiące temu, poczytałam, pokombinowałam, posiedziałam na forum i od tamtej pory trzymam w miarę czystą miskę i ćwiczę. Więcej szczegółów wrzucę poniżej w ankiecie. Wstępne wyniki jak widać:



Długa historia: dawno, dawno temu, za lasami, za górami... Nevermind. Długa historia pewnie wyjdzie gdzieś po drodze w dzienniku, który będzie stanowić jakąś jej część składową.

***DANE PODSTAWOWE***************************************

NICK: Ghorta
WIEK: 38
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY: aktualnie siłowy to jakiś miesiąc-dwa, wcześniej w zamierzchłych czasach szkolno-studenckich: 3 lata sportów walki (karate, judo, taekwondo) i 5 lat koszykówki. W ostatnim czasie krótki epizod biegowy w czerwcu-lipcu tego roku (nawet fajne to było, ale jednak nie na 110 kg żywej wagi).

****PARAMTERY OBWODÓW*************************************

WAGA CIAŁA: 101 kg
WZROST: 176 cm
OBWÓD RAMIENIA: 32 cm
OBWÓD ŁYDKI: 46 cm
OBWÓD UDA: 65 cm
OBWÓD BIODER: 119 cm
OBWÓD NA WYSOKOŚCI PĘPKA: 118 cm
OBWÓD TALI: ja się zawsze upieram, że nie mam talii, ale jeżeli brać pod uwagę najwęższe miejsce między pępkiem a pod biustem to można uznać, że 104 cm
OBWÓD KLATKI PIERSIOWEJ: pod biustem 100 cm, biust 115 cm

****CEL*************************************************

CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ PO PRZEZ DIETĘ I TRENING?

w dużym skrócie to będzie: redukcja -> siła -> mięśnie
w wymienionej kolejności tzn pod koniec redu chciałabym zrobić jakiś sensowny cykl treningowy na siłę, zwłaszcza na główne boje (siad, mc, płaska), potem się pocieszyć, że jestem piękna i szczupła, a potem dobudować trochę mięsa - ale ew. masa to już pewnie będzie na kolejną gwiazdkę (albo jeszcze kolejną).
Na redu w FBW, ogarnianie techniki i budowa podstaw pod przyszłe treningi na siłę. Minimum 3x100 kg w podstawowych bojach mi się marzy.

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE: brak
PRZEBYTE KONTUZJE: 3x skręcenie lewej kostki
WADY POSTAWY: pewnie coś jest, ale nie przeszkadza w życiu; jakieś 5 lat temu miałam problemy z dolnym odcinkiem kręgosłupa, rozpoznanie początków dyskopatii (co tam dokładniej było, to bym musiała w papierach pogrzebać), ale rehab + czas sprawiły, że przeszło. Zanim zaczęłam teraz machać sztangą poszłam do fizjo - obejrzał zdjęcia z tamtego okresu, przebadał, obmacał i powiedział, że będę żyć. I że mogę trenować, byle odpuścić sobie wynalazki typu ławka rzymska i wznosy z opadu.
ALERGIE: brak
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: no idea
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? tak
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? nie

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: tak
- Olimp - Vita-min plus dla Kobiet - 1 tabs 1x dziennie
- Olimp - Gold Omega 3 - 1tabs 1x dziennie
- Olimp - Zielona Herbata - 1 tabs 2x dziennie (przed posiłkami)
- witamina D3 - 4x w tygodniu po 2000 IU
- białko w prochu wg potrzeb/smaku/pomysłów w kuchni

CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO)

Dukan - jakieś 2-3 lata temu, około 2 m-cy, kilka kg spadło i z racji braku zmiany siedzącego trybu życia i diety, wróciło.

****DIETA*************************************************

JAK WYGLĄDA TWOJE ODŻYWIANIE OBECNIE - zrzut kilku dni z dziennika żywieniowego na www.potreningu.pl?

Orientacyjny rozkład BTW: 140/80/155, 1900 kcal - idę nim od połowy września, na razie działa, więc nie zmieniam. Przy czym zdarza mi się nie dobić węgli albo tłuszczu, ale jakoś z tym żyję i wyrzuty sumienia mnie nie dręczą. Większych odstępstw od diety przez te 3 m-ce nie pomnę, owszem wpadło gdzieś tam kilka cukierków i piwo z okazji imprezy, ale od tego się nie umiera, a nawet rogi nie rosną. Napadów w stylu "zjem lodówkę razem z drzwiami" nie miałam, a jak myślałam, że mam, to się pukałam w głowę i przechodziło.









CZY PRZY OBECNEJ DIECIE CHUDNIESZ/UTRZYMUJESZ WAGĘ/TYJESZ?

Chudnę, obwody też powoli spadają. Niedługo zaczną spadać ubrania - robią się przyduże. I dziurki w ulubionym pasku do spodni mi sie kończą.

****SPRZĘT**********************************************

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: NIE i na razie nie planuję tego zmieniać

Ćwiczę w domu, mam do dyspozycji:
- ławkę dwustronnie regulowaną w zakresie -15 +80 st. (Marbo MS-L102)
- prasę do nóg do tej ławki (zdejmowaną)
- stojaki wielopoziomowe pod sztangę
- sztangę (gryf 180 cm, 11 kg wagi)
- sztangielki regulowane 45 cm x2 (gryfiki po 2kg na sztukę)
- sztangielki nieregulowane 2x 5kg
- jakieś 65 kg obciążeń do sztangi/sztangielek (jak dojdę do 60 kg w mc to dokupię więcej)

+ ergometr wioślarski york do cardio/interwałów

****TRENING**********************************

JAK WYGLĄDA TWÓJ OBECNY TRENING - podaj nazwy ćwiczeń, ilość serii, ilość powtórzeń w seriach, obciążenia w kolejnych seriach.

Poprzerabiałam sobie trening na siłownię dla początkującej lejdi, biorąc pod uwagę co mogę zrobić z posiadanym sprzetem i wyszło mi coś takiego:

1. przysiad ze sztangą (tylni)
2. uginanie nóg siedząc
3. prostowanie nóg leżąc
4. rozpiętki na płaskiej
5. wyciskanie na płaskiej
6. martwy ciąg
7. wiosło w opadzie nachwytem
8. wyciskanie sztangielek siedząc
9. wyciskanie francuskie sztangielki oburącz siedząc
10. uginanie ramion z hantlami z supinacją (naprzemienne)
11. wspięcia na palce na jednej nodze
12. spięcia brzucha ew. plank

Powyższy zestaw 3x w tygodniu. Ćwiczenia wykonywane w podanej kolejności. Na razie wystartował trzeci tydzień z planem po 3x12, w T1 było 2x12, w T2 2x15, w T5-6 planuję 3x10, T7-8 3x8 powtórzeń, dalej się zobaczy czy będzie jeszcze możliwość progresu sensownego z ciężarami. Ćwiczenie brzucha z planu czasem odpuszczam, jak po MC czuję, że to jednak średni pomysł.
Ciężary do poszczegółnych ćwiczen rozpiszę przy okazji najbliższego treningu.

Do tego 2x w tygodniu jakieś 30-40 min na ergometrze + codziennie 5 km spaceru (dom->praca->dom).

ZDJĘCIA
w pozycji neutralnej przodem, bokiem i tyłem.




Więcej grzechów nie pamiętam.

I na dobry początek coś z pałerem.







Zmieniony przez - Ghorta w dniu 2015-12-02 09:01:36
2

Κατά τον δαίμονα εαυτού.
------
Mój dziennik: http://www.sfd.pl/DT__Ghorta_ghrrromi_fat-t1096396.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 214 Napisanych postów 9049 Wiek 33 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 113195
Jedziesz Ghorta!
Będę zaglądać :)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1502 Napisanych postów 4720 Wiek 26 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 136879
Powodzenia :) ładnie już zleciało przez ostatnie 3 miesiące

""Doubt is enemy number one of progression"

Dziennik : http://www.sfd.pl/DT_MissInvincible-t1065640.html

Blog kulinarny: http://www.sfd.pl/[BLOG]_MissInvincible_w_kuchni-t1100371.html 

napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 1743 Napisanych postów 23989 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 378216
Ghorta - wyczuwam w Tobie bratnią duszę - i to nie tylko dzięki podobnym gustom muzycznym - stąd masz we mnie stałego bywalca i doradcę jeśli zechcesz. A tak przy okazji - dałbym wyciskanie sztangielek przed rozpiętkami - jeśli tak jak piszesz masz cele siłowe.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 187 Napisanych postów 2999 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 37760
OOO właśnie miałam pytać, gdzie masz dziennik!
Powodzenia i podglądam!
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1933 Napisanych postów 4672 Wiek 41 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 198388
Zabieralsm sie do tego dziennika jak pies do jeza, ale w koncu jest. :)



Zmieniony przez - Ghorta w dniu 2015-12-02 09:34:00

Κατά τον δαίμονα εαυτού.
------
Mój dziennik: http://www.sfd.pl/DT__Ghorta_ghrrromi_fat-t1096396.html 

napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 1743 Napisanych postów 23989 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 378216
no i bardzo dobrze że się odważyłaś - będzie dobry dziennik i świetne efekty treningowe - sama zobaczysz.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1933 Napisanych postów 4672 Wiek 41 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 198388
Dzieki.
Night - w razie watplieosci treningowych nie omieszkam pytac.

Co do rozpietek i wyciskania, to kolejnosc na razie celowo jest taka, bo jak robilam w T1 rozpietki po sztandze na plaskiej, to mi w drugiej serii tychze i piersiowe i rece zdychaly tak, ze ciezko bylo dociagnac wymagana liczbe powtorzen.
A teraz wchodza ladnie a i klatke przy lawce czuje bardziej.

Co do sily, to jest prio na kolejny cykl - na razie raczej trening ogolnorozwojowy, ogarnianie cwiczen, wybiersnie tych ulubionych i sprawdzanie co dziala. Jak dojde do sciany w obecnym ukladzie, to bym myslala nad zmianami.

A prio na sile bedzie, bo jak potem ma byc kiedys masa, to trzeba bedzie duzo podnosic zeby troche chociaz urosnac.

Κατά τον δαίμονα εαυτού.
------
Mój dziennik: http://www.sfd.pl/DT__Ghorta_ghrrromi_fat-t1096396.html 

napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 1743 Napisanych postów 23989 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 378216
to zrobimy z Ciebie silną kobietę - jak już uznasz że to ten moment to pisz - ułożymy jakiś sensowny trening

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
paula.cw Moderator
Ekspert
Szacuny 635 Napisanych postów 7522 Wiek 31 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 229513
Hej Ghorta. Też będę podglądać :) I trzymam kciuki, podejście masz odpowiednie więc będzie dobrze :)
napisał(a)
Tetiszeri Doradca
Ekspert
Szacuny 451 Napisanych postów 2913 Wiek 41 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 29563
Paczam :) Moze sama w nowym roku zaloze....


Zmieniony przez - Tetiszeri w dniu 2015-12-02 11:01:16
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Konkurs grudniowy As w Rękawie MU wg drazekm

Następny temat

Badassgym dziennik

Nie żyje Mohamed Saad- wicemistrz świata Nie żyje Mohamed Saad- wicemistrz świata Co jeść, żeby schudnąć? 15 najlepszych produktów żywnościowych Co jeść, żeby schudnąć? 15 najlepszych produktów żywnościowych Co jeść, żeby lepiej spać? Dieta na bezsenność Co jeść, żeby lepiej spać? Dieta na bezsenność  Czy można budować mięśnie jedząc trzy posiłki dziennie? Czy można budować mięśnie jedząc trzy posiłki dziennie? Natalia Pigoń - ocena sylwetki Natalia Pigoń - ocena sylwetki Najdroższe siłownie na świecie Najdroższe siłownie na świecie Nadmierny apetyt na określone produkty - przyczyny i objawy Nadmierny apetyt na określone produkty - przyczyny i objawy Cztery główne hormony regulujące masę ciała Cztery główne hormony regulujące masę ciała