SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

DT - Ghorta ghrrromi fat

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 40140

napisał(a)
Temat przeniesiony przez krzykacz z działu Ladies SFD. Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1549 Napisanych postów 4547 Wiek 40 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 187703
Nadejszła wiekopomna chwila...

No dobra, może niekoniecznie aż tak wiekopomna, ale po kilku miesiącach siedzenia na forum, czytania cudzych postów i pisania w różnych tematach postanowiłam sama założyć dziennik treningowy.

Codziennych wypisek nie obiecuję, ale postaram się go uzupełniać przynajmniej w dni treningowe. Chciałabym, żeby to nie była ciągnąca się przez kilkadziesiąt stron lista ćwiczeń i zrzutów miski, więc na pewno będą jakieś foty żarcia, wrzutki muzyczne tego co lubię, opinie o testowanych suplach i czasem pewnie jakieś złote i nieuczesane myśli (także te o d... Maryny, bo czemu nie?).

Zapraszam do odwiedzin i dyskusji - nawet tych o wyższości masła z nerkowców nad tym z fistaszków, chociaż wolałabym o pomysłach na ciekawe treningi i metodach treningowych, przepisach na dobre jedzenie, muzyce, książkach i górach - bo mam nadzieję, że i to się gdzieś przewinie.

CEL: redukcja, docelowo do około 70 kg
Horyzont czasowy: na razie do wakacji 2016, dalej się zobaczy jak to będzie wyglądać wagowo i w obwodach + czy nie nastąpi za duże zmęczenie materiału. Planowane resety z wyjściem na zerowy/minimalnie dodatni bilans - na pewno nadchodząca dużymi krokami gwiazdka i Wielkanoc, bo jednak 9 m-cy bez przerwy na redu to trochę nudne i męczące, trzeba czasem organizm oszukać, że może być fajniej.

Krótka historia: kiedyś byłam piękna i młoda, a teraz nadal jestem piękna, ale kilkadziesiąt kilogramów starsza, więc postanowiłam się odmłodzić i te nadmiarowe kg zrzucić. Zaczęłam jakieś 3 miesiące temu, poczytałam, pokombinowałam, posiedziałam na forum i od tamtej pory trzymam w miarę czystą miskę i ćwiczę. Więcej szczegółów wrzucę poniżej w ankiecie. Wstępne wyniki jak widać:



Długa historia: dawno, dawno temu, za lasami, za górami... Nevermind. Długa historia pewnie wyjdzie gdzieś po drodze w dzienniku, który będzie stanowić jakąś jej część składową.

***DANE PODSTAWOWE***************************************

NICK: Ghorta
WIEK: 38
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY: aktualnie siłowy to jakiś miesiąc-dwa, wcześniej w zamierzchłych czasach szkolno-studenckich: 3 lata sportów walki (karate, judo, taekwondo) i 5 lat koszykówki. W ostatnim czasie krótki epizod biegowy w czerwcu-lipcu tego roku (nawet fajne to było, ale jednak nie na 110 kg żywej wagi).

****PARAMTERY OBWODÓW*************************************

WAGA CIAŁA: 101 kg
WZROST: 176 cm
OBWÓD RAMIENIA: 32 cm
OBWÓD ŁYDKI: 46 cm
OBWÓD UDA: 65 cm
OBWÓD BIODER: 119 cm
OBWÓD NA WYSOKOŚCI PĘPKA: 118 cm
OBWÓD TALI: ja się zawsze upieram, że nie mam talii, ale jeżeli brać pod uwagę najwęższe miejsce między pępkiem a pod biustem to można uznać, że 104 cm
OBWÓD KLATKI PIERSIOWEJ: pod biustem 100 cm, biust 115 cm

****CEL*************************************************

CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ PO PRZEZ DIETĘ I TRENING?

w dużym skrócie to będzie: redukcja -> siła -> mięśnie
w wymienionej kolejności tzn pod koniec redu chciałabym zrobić jakiś sensowny cykl treningowy na siłę, zwłaszcza na główne boje (siad, mc, płaska), potem się pocieszyć, że jestem piękna i szczupła, a potem dobudować trochę mięsa - ale ew. masa to już pewnie będzie na kolejną gwiazdkę (albo jeszcze kolejną).
Na redu w FBW, ogarnianie techniki i budowa podstaw pod przyszłe treningi na siłę. Minimum 3x100 kg w podstawowych bojach mi się marzy.

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE: brak
PRZEBYTE KONTUZJE: 3x skręcenie lewej kostki
WADY POSTAWY: pewnie coś jest, ale nie przeszkadza w życiu; jakieś 5 lat temu miałam problemy z dolnym odcinkiem kręgosłupa, rozpoznanie początków dyskopatii (co tam dokładniej było, to bym musiała w papierach pogrzebać), ale rehab + czas sprawiły, że przeszło. Zanim zaczęłam teraz machać sztangą poszłam do fizjo - obejrzał zdjęcia z tamtego okresu, przebadał, obmacał i powiedział, że będę żyć. I że mogę trenować, byle odpuścić sobie wynalazki typu ławka rzymska i wznosy z opadu.
ALERGIE: brak
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: no idea
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? tak
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? nie

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: tak
- Olimp - Vita-min plus dla Kobiet - 1 tabs 1x dziennie
- Olimp - Gold Omega 3 - 1tabs 1x dziennie
- Olimp - Zielona Herbata - 1 tabs 2x dziennie (przed posiłkami)
- witamina D3 - 4x w tygodniu po 2000 IU
- białko w prochu wg potrzeb/smaku/pomysłów w kuchni

CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO)

Dukan - jakieś 2-3 lata temu, około 2 m-cy, kilka kg spadło i z racji braku zmiany siedzącego trybu życia i diety, wróciło.

****DIETA*************************************************

JAK WYGLĄDA TWOJE ODŻYWIANIE OBECNIE - zrzut kilku dni z dziennika żywieniowego na www.potreningu.pl?

Orientacyjny rozkład BTW: 140/80/155, 1900 kcal - idę nim od połowy września, na razie działa, więc nie zmieniam. Przy czym zdarza mi się nie dobić węgli albo tłuszczu, ale jakoś z tym żyję i wyrzuty sumienia mnie nie dręczą. Większych odstępstw od diety przez te 3 m-ce nie pomnę, owszem wpadło gdzieś tam kilka cukierków i piwo z okazji imprezy, ale od tego się nie umiera, a nawet rogi nie rosną. Napadów w stylu "zjem lodówkę razem z drzwiami" nie miałam, a jak myślałam, że mam, to się pukałam w głowę i przechodziło.









CZY PRZY OBECNEJ DIECIE CHUDNIESZ/UTRZYMUJESZ WAGĘ/TYJESZ?

Chudnę, obwody też powoli spadają. Niedługo zaczną spadać ubrania - robią się przyduże. I dziurki w ulubionym pasku do spodni mi sie kończą.

****SPRZĘT**********************************************

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: NIE i na razie nie planuję tego zmieniać

Ćwiczę w domu, mam do dyspozycji:
- ławkę dwustronnie regulowaną w zakresie -15 +80 st. (Marbo MS-L102)
- prasę do nóg do tej ławki (zdejmowaną)
- stojaki wielopoziomowe pod sztangę
- sztangę (gryf 180 cm, 11 kg wagi)
- sztangielki regulowane 45 cm x2 (gryfiki po 2kg na sztukę)
- sztangielki nieregulowane 2x 5kg
- jakieś 65 kg obciążeń do sztangi/sztangielek (jak dojdę do 60 kg w mc to dokupię więcej)

+ ergometr wioślarski york do cardio/interwałów

****TRENING**********************************

JAK WYGLĄDA TWÓJ OBECNY TRENING - podaj nazwy ćwiczeń, ilość serii, ilość powtórzeń w seriach, obciążenia w kolejnych seriach.

Poprzerabiałam sobie trening na siłownię dla początkującej lejdi, biorąc pod uwagę co mogę zrobić z posiadanym sprzetem i wyszło mi coś takiego:

1. przysiad ze sztangą (tylni)
2. uginanie nóg siedząc
3. prostowanie nóg leżąc
4. rozpiętki na płaskiej
5. wyciskanie na płaskiej
6. martwy ciąg
7. wiosło w opadzie nachwytem
8. wyciskanie sztangielek siedząc
9. wyciskanie francuskie sztangielki oburącz siedząc
10. uginanie ramion z hantlami z supinacją (naprzemienne)
11. wspięcia na palce na jednej nodze
12. spięcia brzucha ew. plank

Powyższy zestaw 3x w tygodniu. Ćwiczenia wykonywane w podanej kolejności. Na razie wystartował trzeci tydzień z planem po 3x12, w T1 było 2x12, w T2 2x15, w T5-6 planuję 3x10, T7-8 3x8 powtórzeń, dalej się zobaczy czy będzie jeszcze możliwość progresu sensownego z ciężarami. Ćwiczenie brzucha z planu czasem odpuszczam, jak po MC czuję, że to jednak średni pomysł.
Ciężary do poszczegółnych ćwiczen rozpiszę przy okazji najbliższego treningu.

Do tego 2x w tygodniu jakieś 30-40 min na ergometrze + codziennie 5 km spaceru (dom->praca->dom).

ZDJĘCIA
w pozycji neutralnej przodem, bokiem i tyłem.




Więcej grzechów nie pamiętam.

I na dobry początek coś z pałerem.







Zmieniony przez - Ghorta w dniu 2015-12-02 09:01:36
2

Κατά τον δαίμονα εαυτού.
------
Mój dziennik: http://www.sfd.pl/DT__Ghorta_ghrrromi_fat-t1096396.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 217 Napisanych postów 9049 Wiek 33 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 112983
Jedziesz Ghorta!
Będę zaglądać :)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1416 Napisanych postów 4504 Wiek 25 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 122223
Powodzenia :) ładnie już zleciało przez ostatnie 3 miesiące

""Doubt is enemy number one of progression"

Dziennik : http://www.sfd.pl/DT_MissInvincible-t1065640.html

Blog kulinarny: http://www.sfd.pl/[BLOG]_MissInvincible_w_kuchni-t1100371.html 

napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 1607 Napisanych postów 23113 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 313259
Ghorta - wyczuwam w Tobie bratnią duszę - i to nie tylko dzięki podobnym gustom muzycznym - stąd masz we mnie stałego bywalca i doradcę jeśli zechcesz. A tak przy okazji - dałbym wyciskanie sztangielek przed rozpiętkami - jeśli tak jak piszesz masz cele siłowe.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 187 Napisanych postów 2999 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 37669
OOO właśnie miałam pytać, gdzie masz dziennik!
Powodzenia i podglądam!
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1549 Napisanych postów 4547 Wiek 40 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 187703
Zabieralsm sie do tego dziennika jak pies do jeza, ale w koncu jest. :)



Zmieniony przez - Ghorta w dniu 2015-12-02 09:34:00

Κατά τον δαίμονα εαυτού.
------
Mój dziennik: http://www.sfd.pl/DT__Ghorta_ghrrromi_fat-t1096396.html 

napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 1607 Napisanych postów 23113 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 313259
no i bardzo dobrze że się odważyłaś - będzie dobry dziennik i świetne efekty treningowe - sama zobaczysz.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1549 Napisanych postów 4547 Wiek 40 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 187703
Dzieki.
Night - w razie watplieosci treningowych nie omieszkam pytac.

Co do rozpietek i wyciskania, to kolejnosc na razie celowo jest taka, bo jak robilam w T1 rozpietki po sztandze na plaskiej, to mi w drugiej serii tychze i piersiowe i rece zdychaly tak, ze ciezko bylo dociagnac wymagana liczbe powtorzen.
A teraz wchodza ladnie a i klatke przy lawce czuje bardziej.

Co do sily, to jest prio na kolejny cykl - na razie raczej trening ogolnorozwojowy, ogarnianie cwiczen, wybiersnie tych ulubionych i sprawdzanie co dziala. Jak dojde do sciany w obecnym ukladzie, to bym myslala nad zmianami.

A prio na sile bedzie, bo jak potem ma byc kiedys masa, to trzeba bedzie duzo podnosic zeby troche chociaz urosnac.

Κατά τον δαίμονα εαυτού.
------
Mój dziennik: http://www.sfd.pl/DT__Ghorta_ghrrromi_fat-t1096396.html 

napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 1607 Napisanych postów 23113 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 313259
to zrobimy z Ciebie silną kobietę - jak już uznasz że to ten moment to pisz - ułożymy jakiś sensowny trening

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 568 Napisanych postów 7293 Wiek 31 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 159610
Hej Ghorta. Też będę podglądać :) I trzymam kciuki, podejście masz odpowiednie więc będzie dobrze :)
napisał(a)
Tetiszeri Doradca
Ekspert
Szacuny 448 Napisanych postów 2906 Wiek 41 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 29392
Paczam :) Moze sama w nowym roku zaloze....


Zmieniony przez - Tetiszeri w dniu 2015-12-02 11:01:16
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Konkurs grudniowy As w Rękawie MU wg drazekm

Następny temat

Badassgym dziennik

Jak szybko zwiększyć masę mięśniową? Jak szybko zwiększyć masę mięśniową? Suplementy dla sprintera Suplementy dla sprintera Warsztat: przysiady Warsztat: przysiady Mięsna zapiekanka z żółtym serem Mięsna zapiekanka z żółtym serem Michał Karmowski i Akop Szostak śpiewają! Michał Karmowski i Akop Szostak śpiewają! IV edycja Konferencji Fitness PEI już 24 marca 2018 na PGE Narodowym w Warszawie! IV edycja Konferencji Fitness PEI już 24 marca 2018 na PGE Narodowym w Warszawie! Dieta IF - 3 powody, dla których warto stosować przerywany post Dieta IF - 3 powody, dla których warto stosować przerywany post Zerwanie mięśnia, jak do tego dochodzi? Zerwanie mięśnia, jak do tego dochodzi?