SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

DT Wason77 - życie i takie tam przemyślenia :-)

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 21164

napisał(a)
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 405 Wiek 41 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 17623
Witam Wszystkich!

Stosując się do rady Kabo9 postanowiłem założyć dziennik treningowy. Już na początku zaznaczam, że nie będzie on aż tak skrupulatnie prowadzony, ale postaram się, żeby odzwierciedlał najważniejsze aspekty zarówno mojej diety jak i treningu. Ankietę już raz wypełniałem (zainteresowanych odsyłam do odpowiedniego wątku).

Przypomnę tylko, że mam 37 lat ( przynajmniej jeszcze przez kilka miesięcy ). Na chwilę obecną jeszcze nie określiłem jeszcze swojego celu treningowego (zadowalam się tym co przyniesi ze soba każdy trening).

Postaram się opisywać wszystko w miarę rzetelnie, aczkolwiek, nie zamierzam biegać ze smartfonem po siłowni i notować wszystkie powtórzenia. (niestety spotkała mnie przykra sytuacja na siłowni, gdy ktoś, prawdowpodbnie przez pomyłkę, zabrał mój smartfon, więc od tamtej chwili nie zabieram telefonu na salę ćwiczeń )

Kulturystą nigdy nie byłem i pewnie nie będę (prawdopodobnie brak predyspozycji, wrodzone lenistwo, etc ).

Jak już pisałem wcześniej ćwiczę od ponad 20 lat. Na szczęście mam kogoś, kto podziela moje zapędy treningowe, więc nie ćwiczę sam. (+10 do motywacji).

Mój staż treningowy jest dość długi, więc spróbuję się pokusic o ocenę co się zmieniło w tym czasie.

Wydaje mi sie, że w czasach, kiedy zaczynałem ćwiczyć była dużo większa empatia pomiędzy ludźmi. Każdy kto zaczynał ćwuiczyć, mógł liczyć na wskazówki, starszych, bardziej doświadczonych kolegów. Sam jako 17-latek nie miałem pojęcia o trenowaniu, ale gdy pierwszy raz poszedłem na siłownię "zaopiekowali się mną tzw. koksiarze".
(w moim rozumieniu termin koksiarze nie jest określeniem pejoratywnym).

Wytłumaczyli mi co i jak mam ćwiczyć. Zaszczepili we mnie bakcyla treningu.

Obecnie często mam problem - zachodzę na siłownię i widzę, jak ćwiczą "nowe przyszłe gwiazdy kulturystyki" - nóż mi się w kieszeni otwiera . Ci ludzie nie potrafią poprawnie wykonać żadnego ćwiczenia, a najgorsze jest to, że trener na siłowni nie zwraca na to żadnej uwagi. Poprawia tylko osoby, które wykupiły trening presonalny. (nie będę oceniał poziomu tych działań). Nie potrafię się niestety przyglądać temu obojętnie i staram się zachować "wścibsko" próbując zasugerować komuś jak ma ćwiczyć. Ale niestety wydaje mi się, że dobre czasy (empatia) na siłowni juz minięły.

Jak już pisałem na wstępie, będę się starał odnotować wszystkie moje działania, zarówno treningowe jak i żywnościowe. Mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie z tego skorzystać, a może i ja dostanę jakieś cenne wskazówki.

Zawsze lubiłem Hemingwaya, a jako "stary człowiek" mam nadzieję, że wygram z moim merlinem
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 3548 Napisanych postów 66423 Wiek 42 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 540362
zaczynałem podobnie
wtedy nie było tak łatwo jak teraz -brak dostępu do internetu ,czasopisma drogie
teraz młodzież ma łatwiej,a może za łatwo?

następna sprawa to kombinowanie i wyszukiwanie super nowości treningowych
kiedyś trenowało się na wolnych ciężarach ,jadło wszystko byle dużo
suplementacja praktycznie nie istniała - a jak widać efekty były
teraz każdy chce iść na łatwiznę ,wszystko na skróty
co dwa tygodnie nowy plan ,nowa dieta , suple

co do trenerów na siłowni
no niestety ale to taka polityka klubów
masz zarabiać, czyli liczą się tylko osoby który wykupują treningi
druga sprawa -większość tych trenerów to marketingowcy a nie trenerzy
pojęcie mają kiepskie
napisał(a)
kabo9 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1027 Napisanych postów 8613 Wiek 42 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 752257
jestem i będę stałym czytelnikiem
jak czegoś nie będziesz pamiętał to ja Ci już przypomnę, nareszcie będzie widać czarno na białym kto się opyerdala na treningach
napisał(a)
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 405 Wiek 41 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 17623
flex1976
zaczynałem podobnie

druga sprawa -większość tych trenerów to marketingowcy a nie trenerzy pojęcie mają kiepskie



Niestety tak to wygląda, ale z drugiej strony kluby zawsze się reklamują opieką trenera. Pomogę takiej ilości osób jak się uda. Nie jestem bohaterem więc świata nie naprawię
napisał(a)
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 405 Wiek 41 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 17623
@kabo9 - oczywiście wyjdzie, że to ja się opier**lam ale trzeba uwzględnić fakt, że jestem na redukcji ;)
napisał(a)
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 405 Wiek 41 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 17623
I jeszcze jedno zdjęcie (pokazujące, że jednak istnieję, a nie jestem wytworem elektroniki). - 4 miesiące niezbyt ścisłej diety
Nowsze zdjęcia zamieszczę, jak tylko namówię małżonkę, żeby je zrobiła Selfie mi kiepsko wychodzą.

napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 3548 Napisanych postów 66423 Wiek 42 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 540362
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 700 Napisanych postów 9047 Wiek 34 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 96744
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 528 Napisanych postów 3544 Wiek 48 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 210108
Pierwsze z lewej to jest to...widać, że wiking, a nie model :P :) A tak na serio, to chyba dućo pracy było, doceniam:)
napisał(a)
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 405 Wiek 41 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 17623
Trening z piątku:

Upper part of deadlift
Set 1 : 70.0x15
Set 2 : 120.0x6
Set 3 : 160.0x6
Set 4 : 190.0x3
Set 5 : 230.0x3

T Bar Lying Row
Set 1 : 35.0x12
Set 2 : 50.0x10
Set 3 : 60.0x8
Set 4 : 70.0x6

Weighted Pull Ups
Set 1 : 20x8
Set 2 : 25x7
Set 3 : 0x16

Wide Grip Pulldown Behind The Neck
Set 1 : 70.0x12
Set 2 : 75.0x10
Set 2 : 85.0x8

Cable V Bar Pull Down
Set 1 : 67,5x12
Set 2 : 75.0x10
Set 3 : 90x8

Dumbbell One Arm Row
Set 1 : 45.0x8
Set 2 : 45.0x8
Set 3 : 37.0x20

Hyperextensions - Back Extensions
Set 1 : 20x15
Set 2 : 10.0x15
Set 3 : 10.0x15

Generalnie to nie był mój dzień. Trening zrobiłem, ale ze 3 razy zastanowiałem się czy nie uciec. Redukcja daje się we znaki niestety.
Z plusów: pojawiły się zakwasy na pośladkach - półciągi robiłem w wersji sumo (czyli tak jak lubię miałem przynajmniej ze 40kg zapasu.. Ale nie cięzar jest teraz moim przeciwnikiem Od poniedziałku zbijam kalorie do 2,5k. (jak dla mnie to vlcd)

Pocieszam się tym, że :"kable" cały czas na wierzchu.

Odpuściłłem sobie trening w sobotę. (w sumie ponadplanowy) ale i tam mam wyrzuty sumienia. (zrobiłem 115 minut kardio).
Mam nadzieję, że się zregeneruję - w poniedziałek chcę podchodzić do 200 na płaskiej.

Jak łokcie dadza radę może być ok
napisał(a)
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 405 Wiek 41 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 17623
ajazy
Pierwsze z lewej to jest to...widać, że wiking, a nie model :P :) A tak na serio, to chyba dućo pracy było, doceniam:)


Tak naprawdę tylko dieta, bo w treningu się praktycznie nic nie zmieniło.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

3ćwiczenie

Następny temat

Ćwiczenie miesiąca i analiza-rozpiętki stojąc z hantlami-na klatę

Najpiękniejsze ring girls Najpiękniejsze ring girls Szwedzka fitness modelka Jelly Devote i jej gorąca transformacja Szwedzka fitness modelka Jelly Devote i jej gorąca transformacja Jak zbudować mięśnie? 10 rzeczy które robisz źle! Jak zbudować mięśnie? 10 rzeczy które robisz źle! BCAA - minimalna skuteczna dawka BCAA - minimalna skuteczna dawka Panatta World Cup Rimini 2018 Wyniki Panatta World Cup Rimini 2018 Wyniki Ryż brązowy - wady i zalety Ryż brązowy - wady i zalety Chcesz szybciej schudnąć? Jedz ryby! Chcesz szybciej schudnąć? Jedz ryby! Czy kulturyści powinni powiedzieć prawdę o dopingu? Czy kulturyści powinni powiedzieć prawdę o dopingu?