SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

DT Shadow - Tri, Ultra Running & Vegan Living

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 335422

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 346 Napisanych postów 5542 Wiek 39 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 371767
Comrads,

dla swojej wygody i żeby nie bałaganić forum pojedynczymi pytaniami postanowiłem założyć dziennik. Czy będzie to de facto dziennik - czy bardziej tygodni - tego do końca zagwarantować nie mogę, mam jednak nadzieję na Wasz udział i kilka choćby ciekawych dyskusji i porad z Waszej strony. Kilka danych - 36 lat, 186 wzrostu, obecnie 98 kg wagi.

Ćwiczenia

Mój tydzień treningowy jest prosty jak budowa cepa :

Pon / Środa / Piątek Bieganie,
Wt / Czw / Sob FBW

+ Niedziela obowiązkowo godzina jazdy konnej po lesie.

Do każdego z FBW dorzucam ćwiczenia z Fiedią, myślę o tym, żeby środę zamiast FBW zrobić tylko dla Fiedii. Dzięki lekturze niektórych z Waszych dzienników wpadam w kettle coraz bardziej. W bieganie powoli też. Jak wykrystalizuje mi się sprawa z barkiem, dorzucam tenis. Nie wiem gdzie, ale dorzucam.

FBW A

1. Wyciskanie sztangi leżąc 3 x 8
2. Przysiady ze sztangą 3 x 8
3. Wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia 3 x 8
4. Military Press 3 x 8
5. Francuskie wyciskanie sztangi leżąc 3 x 8
6. Uginanie przedramion ze sztangą stojąc 3 x 8

FBW B

1. Rozpiętki leżąc 3 x 8
2. Martwy ciąg 3 x 8
3. Wiosłowanie sztangielką w opadzie tułowia 3 x 8
4. Arnoldki 3 x 8
5. Francuskie wyciskanie sztangielki 3 x 8
6. Uginanie przedramion ze sztanielką stojąc 3 x 8

Sprzęt

Obecnie ćwiczę z Fiedią - 16 kg kettlebell oraz sztangą / hantlami. Mam do swojej dyspozycji ławeczkę spawaną w stoczni, odkupioną od znajomego za przysłowiowe piwo oraz trochę ciężaru - tak z 80 kg. Powoli robi się mało, ale z racji kontuzji, o której za chwilkę - może to i lepiej, że nie ma więcej. Na sprzęt nie narzekam, choć czasami brakuje mi stojaka pod przysiady. Targanie i odkładanie z ziemi to jednak pewne ograniczenie.

Etap

Przechodzę teraz etap redukcji - założyłem sobie cykl 18 tygodni, obecnie jestem na początku 11 tygodnia. Do tej pory spadło 9 kg. Przez 73 dni nie zjadłem ani grama słodyczy, nie wypiłem ani łyczka gazowanego, nie skosztowałem ani lampki alkoholu, nie zjadłem dziennie więcej niż 150 g węgli. Taki rygor potrafi pop**lić w głowie, ale jeszcze jakoś klepki się trzymają - tak przynajmniej twierdzi Żona:) Mój cel : zrzucić kolejne 9 kg.

Jedzenie

Nie jem mięsa, dążę do tego, żeby być zdrowym veganinem. Nie jem mięsa, powoli zaczynam odstawiać nabiał. Powód: nie podoba mi się traktowanie zwierząt. Gdybym żył w dziczy w dawnych latach, upolował sobie bawołu, zjadł go, a w skóry się ubrał - to ok. Ale te wszystkie hodowle, przemysł za tym stojący, nie. Nie pasuje mi to. Mięsa nie jem od dawna, pora na krok dalej. Jeśli chodzi o kalorie, jest tego pomiędzy 1800 a 2400 w zależności od dnia i o dziwo, starcza mi to.

Suplementy

W stałej suplementacji Animal Flex oraz BCAA. Czasami jakiś cykl na kreatynie, czasami jakieś białko wg braków.

Kontuzje

Dzisiaj usłyszałem nie wesołą nowinę. Od jakiegoś czasu powracały mi bóle prawego barku, podjechałem dziś na usg - stan zapalny + wysięk w okolicach kaletki. Skierowanie na zastrzyk - sterydy - blokada. Zastanawiam się nad tym, jeszcze wieczorem będę u znajomego lekarza to konsultował.
Oprócz tego - styrane kolana i stawy biodrowe. Styranie potwierdzone usg, jednak bez konieczności interwencji.

Cele

Jakkolwiek szaleńczo to nie brzmi w przypadku gościa, który nie biegał - chciałbym pobiec maraton na wiosnę lub jesień 2016. To cel pierwszy.
Chciałbym stanąć na podium w kategorii open w jakimś turnieju tenisowym - co chwilę dostaję jakieś info - turniej tu, turniej tam. To cel drugi.
Być zdrowym, sprawnym fizycznie veganinem. Cel trzeci.

Mam nadzieję, że bark nie wyeliminuje możliwości osiągnięcia celu drugiego. Wszystkie cele równoważne.

Będę wdzięczny za odwiedziny. Pozdrawiam serdecznie, R.


Zmieniony przez - shadow78 w dniu 2015-05-11 14:49:03
2

Najbliższe planowane starty:

1. Grand Prix w Biegach Górskich Gdynia V Edycja - 03.10.2015 -->> ok, czas 1:09:48
2. Dwie dychy dla Bruna plaża 11.10.2015 -->> dystans 12,5 km -->> ok, czas 1:24:00
3. Bieg Przyjaźni 17.10.2015 -->> dystans 15 km -->> ok, czas 1:23:45
4. Półmaraton Gdański 25.10.2015 -->> ok, czas 2:16:02
5. Półmaraton Trail Łeba 06.06.2016 -->> ok, czas 2:08:47
6. Ultramaraton Formoza 46,3 km 03.05.2016 -->>ok, czas 5:48:59
7. Triatlon Sieraków 1/4 27.05.2016 -->>ok, czas 3:13
8. Ironman 1/2 Gdynia 07.08.2016-->>ok, czas 6:51
9. Maraton Puszczy Noteckiej 09.2016 --> DNS, złamanie zmęczeniowe kości piszczelowej;

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 346 Napisanych postów 5542 Wiek 39 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 371767
------------------------------------
Bieganie na dzisiaj zaliczone.
Nie są to wielkie odległości ani zabójcze tempo, ale mnie i tak cieszy.
Staram się sukcesywnie zwiększać dystans - pierwsze bieganie było 800m, dzisiaj troszkę ponad 2 km.

Jeśli chodzi o bark - może się komuś przyda. Byłem u znajomego lekarza sportowego, który obejrzał usg,
przeprowadził testy ruchowe i stwierdził, że blokady stanowczo odradza. Twierdzi, że wysięki - te z kaletki
i pod ścięgnem - są dobre dla organizmu, że to naturalna ochrona i że tym się nie należy za bardzo przejmować.

Stan zapalny przy wyeliminowaniu niektórych ćwiczeń ma minąć, dostałem też wskazówki na ćwiczenia rehabilitacyjne.


2

Najbliższe planowane starty:

1. Grand Prix w Biegach Górskich Gdynia V Edycja - 03.10.2015 -->> ok, czas 1:09:48
2. Dwie dychy dla Bruna plaża 11.10.2015 -->> dystans 12,5 km -->> ok, czas 1:24:00
3. Bieg Przyjaźni 17.10.2015 -->> dystans 15 km -->> ok, czas 1:23:45
4. Półmaraton Gdański 25.10.2015 -->> ok, czas 2:16:02
5. Półmaraton Trail Łeba 06.06.2016 -->> ok, czas 2:08:47
6. Ultramaraton Formoza 46,3 km 03.05.2016 -->>ok, czas 5:48:59
7. Triatlon Sieraków 1/4 27.05.2016 -->>ok, czas 3:13
8. Ironman 1/2 Gdynia 07.08.2016-->>ok, czas 6:51
9. Maraton Puszczy Noteckiej 09.2016 --> DNS, złamanie zmęczeniowe kości piszczelowej;

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 320 Wiek 38 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 5191
będę zaglądał, powodzenia z barkiem.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 346 Napisanych postów 5542 Wiek 39 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 371767
pabelo
będę zaglądał, powodzenia z barkiem.


dzięki

Najbliższe planowane starty:

1. Grand Prix w Biegach Górskich Gdynia V Edycja - 03.10.2015 -->> ok, czas 1:09:48
2. Dwie dychy dla Bruna plaża 11.10.2015 -->> dystans 12,5 km -->> ok, czas 1:24:00
3. Bieg Przyjaźni 17.10.2015 -->> dystans 15 km -->> ok, czas 1:23:45
4. Półmaraton Gdański 25.10.2015 -->> ok, czas 2:16:02
5. Półmaraton Trail Łeba 06.06.2016 -->> ok, czas 2:08:47
6. Ultramaraton Formoza 46,3 km 03.05.2016 -->>ok, czas 5:48:59
7. Triatlon Sieraków 1/4 27.05.2016 -->>ok, czas 3:13
8. Ironman 1/2 Gdynia 07.08.2016-->>ok, czas 6:51
9. Maraton Puszczy Noteckiej 09.2016 --> DNS, złamanie zmęczeniowe kości piszczelowej;

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 542 Napisanych postów 6323 Wiek 39 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 55200
Ciekawy powód do bycia veganem - trzymam kciuki, ja za bardzo lubię mięso... ale ciekawy będzie progres biegowy na Twojej diecie.

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 346 Napisanych postów 5542 Wiek 39 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 371767
Jeśli chodzi o bieganie, to mogę za przykład podać:

Damian Stoy - Ultramaratończyk

Od 2000 roku wegetarianin, od 2008 roku weganin. Pisze „od czasu, gdy zdecydowałem się na przejście na weganizm, wzrósł mój poziom energii, wyniki poprawiły się, a rekonwalescencja po biegach była dużo szybsza. Nigdy wcześniej nie czułem się zdrowszy… Bieganie bez kontuzji przez ponad 10 lat jest moim największym osiągnięciem. Zawdzięczam to weganizmowi… Przebiegłem ponad 35 ultra maratonów, 8 z nich wygrałem i jestem z tego dumny.”

źródło: http://www.greatveganathletes.com/damian-stoy-vegan-ultradistance-runner



Najbliższe planowane starty:

1. Grand Prix w Biegach Górskich Gdynia V Edycja - 03.10.2015 -->> ok, czas 1:09:48
2. Dwie dychy dla Bruna plaża 11.10.2015 -->> dystans 12,5 km -->> ok, czas 1:24:00
3. Bieg Przyjaźni 17.10.2015 -->> dystans 15 km -->> ok, czas 1:23:45
4. Półmaraton Gdański 25.10.2015 -->> ok, czas 2:16:02
5. Półmaraton Trail Łeba 06.06.2016 -->> ok, czas 2:08:47
6. Ultramaraton Formoza 46,3 km 03.05.2016 -->>ok, czas 5:48:59
7. Triatlon Sieraków 1/4 27.05.2016 -->>ok, czas 3:13
8. Ironman 1/2 Gdynia 07.08.2016-->>ok, czas 6:51
9. Maraton Puszczy Noteckiej 09.2016 --> DNS, złamanie zmęczeniowe kości piszczelowej;

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 99 Napisanych postów 1637 Wiek 40 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 16383
Polecam Ci książkę "Jedz i biegaj" Scott'a Jurka. Chociaż pewnie czytałeś. Ale jak nie to ten gość też jest biegającym weganem, ultramaratończykiem. Wielce inspirująca książka nawet dla wszystkożerców.

A no i jeszcze jedno wrzuć czasem jakiś ciekawy przepis Mimo, że tutaj raczej więcej mięso/tłuszczo żerców to jednak ja tam czasami lubię coś ugotować wegańskiego

Zmieniony przez - adam77 w dniu 2015-05-12 17:07:03

"If you want to spend hours at the gym every week that’s cool, you can.
Or you can focus a bit each day on only the most important and impactful exercises, so you still have plenty of time and energy left to get out there and enjoy LIFE"

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 542 Napisanych postów 6323 Wiek 39 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 55200
Moim zdaniem. Każda, każda jedna restrykcja jest w jakiś sposób ryzykowna. Jako kontrargumeny można podać zwycięstwo w pełnym IM zawodników na LCHF

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 346 Napisanych postów 5542 Wiek 39 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 371767
adam77
Polecam Ci książkę "Jedz i biegaj" Scott'a Jurka. Chociaż pewnie czytałeś. Ale jak nie to ten gość też jest biegającym weganem, ultramaratończykiem. Wielce inspirująca książka nawet dla wszystkożerców.

A no i jeszcze jedno wrzuć czasem jakiś ciekawy przepis Mimo, że tutaj raczej więcej mięso/tłuszczo żerców to jednak ja tam czasami lubię coś ugotować wegańskiego

Zmieniony przez - adam77 w dniu 2015-05-12 17:07:03


Książka na półce w kolejce do czytania. Nie mogę się zebrać - ciągle jakieś zawodowe teksty muszę czytać:) Ale przeglądałem - świetna! Jak przeczytam, pokuszę się o jakąś krótką recenzję.
Przepisy też będę wrzucał z czasem - dziś na szybko ugotowałem sobie m.in.:

1. Czarną fasolę - skład fenomenalny - 26 gram białka, 37 gram węgli i 1 gr tłuszczu w 100 gramach.
Do tego pomidory z kartonika i puszki + plus przyprawy.

2. Zupa miso z tofu i wodorostami - smaczna i pożywna.

Zapraszam, będę wrzucać też zdjęcia swoich potraw - te dwie fotki nie moje, przyznaję uczciwie.




Najbliższe planowane starty:

1. Grand Prix w Biegach Górskich Gdynia V Edycja - 03.10.2015 -->> ok, czas 1:09:48
2. Dwie dychy dla Bruna plaża 11.10.2015 -->> dystans 12,5 km -->> ok, czas 1:24:00
3. Bieg Przyjaźni 17.10.2015 -->> dystans 15 km -->> ok, czas 1:23:45
4. Półmaraton Gdański 25.10.2015 -->> ok, czas 2:16:02
5. Półmaraton Trail Łeba 06.06.2016 -->> ok, czas 2:08:47
6. Ultramaraton Formoza 46,3 km 03.05.2016 -->>ok, czas 5:48:59
7. Triatlon Sieraków 1/4 27.05.2016 -->>ok, czas 3:13
8. Ironman 1/2 Gdynia 07.08.2016-->>ok, czas 6:51
9. Maraton Puszczy Noteckiej 09.2016 --> DNS, złamanie zmęczeniowe kości piszczelowej;

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 346 Napisanych postów 5542 Wiek 39 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 371767
Ronin78
Moim zdaniem. Każda, każda jedna restrykcja jest w jakiś sposób ryzykowna. Jako kontrargumeny można podać zwycięstwo w pełnym IM zawodników na LCHF


Ja tam restrykcji nie czuję:) Weganizm to bardziej sposób życia, filozofii życiowej, a jedzenie jest tylko jednym z jego przejawów. Weganizm obejmuje też stosunek do zwierząt w ogóle, do innych wyrobów odzwierzęcych też - kosmetyki, leki, etc.

Ale zgoda z tym, że każdy powinien wziąć odpowiedzialność za swoje wybory i nie doprowadzać swojego zdrowia na krawędź przepaści, dobrze jest dbać o nie. Jak to mawiają "Dead vegan is no good".
1

Najbliższe planowane starty:

1. Grand Prix w Biegach Górskich Gdynia V Edycja - 03.10.2015 -->> ok, czas 1:09:48
2. Dwie dychy dla Bruna plaża 11.10.2015 -->> dystans 12,5 km -->> ok, czas 1:24:00
3. Bieg Przyjaźni 17.10.2015 -->> dystans 15 km -->> ok, czas 1:23:45
4. Półmaraton Gdański 25.10.2015 -->> ok, czas 2:16:02
5. Półmaraton Trail Łeba 06.06.2016 -->> ok, czas 2:08:47
6. Ultramaraton Formoza 46,3 km 03.05.2016 -->>ok, czas 5:48:59
7. Triatlon Sieraków 1/4 27.05.2016 -->>ok, czas 3:13
8. Ironman 1/2 Gdynia 07.08.2016-->>ok, czas 6:51
9. Maraton Puszczy Noteckiej 09.2016 --> DNS, złamanie zmęczeniowe kości piszczelowej;

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 346 Napisanych postów 5542 Wiek 39 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 371767
Trening na dziś zrobiony zgodnie z planem - FBW lekko zmodyfikowany pod kontuzję:

1. Swing KB16 3 x 15
2. KB16 Press 3 x 8
3. Przysiady ze sztangą 3 x 8
4. Military Press 3 x 8
5. Wiosło 3 x 8
6. Francuskie wyciskanie sztangi leżąc 3 x 8
7. Uginanie przedramion ze sztangą 3 x 8

Uff.. Jutro bieganie i wcześnie spać - w czwartek o 4 rano wyjazd ze stajni na wschód słońca :)


Zmieniony przez - shadow78 w dniu 2015-05-12 22:32:06

Najbliższe planowane starty:

1. Grand Prix w Biegach Górskich Gdynia V Edycja - 03.10.2015 -->> ok, czas 1:09:48
2. Dwie dychy dla Bruna plaża 11.10.2015 -->> dystans 12,5 km -->> ok, czas 1:24:00
3. Bieg Przyjaźni 17.10.2015 -->> dystans 15 km -->> ok, czas 1:23:45
4. Półmaraton Gdański 25.10.2015 -->> ok, czas 2:16:02
5. Półmaraton Trail Łeba 06.06.2016 -->> ok, czas 2:08:47
6. Ultramaraton Formoza 46,3 km 03.05.2016 -->>ok, czas 5:48:59
7. Triatlon Sieraków 1/4 27.05.2016 -->>ok, czas 3:13
8. Ironman 1/2 Gdynia 07.08.2016-->>ok, czas 6:51
9. Maraton Puszczy Noteckiej 09.2016 --> DNS, złamanie zmęczeniowe kości piszczelowej;

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

DT nadine , pół roku str.26

Następny temat

mam problem z dieta POMOCY

Anna Banks - ocena sylwetki Anna Banks - ocena sylwetki Siemię lniane kontra olej lniany - pozyskiwanie i właściwości Siemię lniane kontra olej lniany - pozyskiwanie i właściwości 11 minusów bycia kulturystą 11 minusów bycia kulturystą Batony proteinowe jako uzupełnienie diety - jakie warto wybrać? Batony proteinowe jako uzupełnienie diety - jakie warto wybrać? Piętnastolatek na sterydach - czym to grozi? Piętnastolatek na sterydach - czym to grozi? TOP 10 męskich sylwetek na Instagramie, które warto obserwować TOP 10 męskich sylwetek na Instagramie, które warto obserwować Brytyjski żołnierz, który stracił nogę i się nie poddał! Brytyjski żołnierz, który stracił nogę i się nie poddał! Wysokie spożycie białka wpływa na odchudzanie? Wysokie spożycie białka wpływa na odchudzanie?