SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Dół, podcięcie klatki piersiowej

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 16528

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 80 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4400
Witam. Chciałbym się dowiedzieć które z tych ćwiczeń będzie najefektywniejsze jeśli chodzi o dół, podcięcie klatki. Nie posiadam skosu ujemnego, więc może podłożenie paru obciążeń załatwi sprawe?? Będzie to dobre wyjśćie?? Czy efektowniejsze będą pompki na poreczach lub zwykłe pompki z obciazeniem w plecaku np.???

Prosze o odpowiedz!!! PS. Góre i srodek klatki mam dobrze rozwinieta, niestety brakuje tego "podciecia". psuje to efekt wizualny;/;/

Zmieniony przez - dilo w dniu 2009-11-13 19:35:29
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3206 Napisanych postów 41746 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 321745
Witaj


Zacznijmy od tego, że to, czy klatka będzie dobrze podcięta zależy od dwóch rzeczy. Po pierwsze, istotny jest w tym kontekście poziom tłuszczu. Im jest on niższy tym lepsza jest definicja i klatka wydaje się bardziej i wyraźniej podcięta. Po drugie, by był widoczny dół klatki potrzebna jest duża ilośc masy w tym obrębie i wielu osobom, które skarżą sie na brak "podciecia" brakuje po prostu masy mięsniowej. Wówczas trzeba skupić się na ogólnej rozbudowie i uzbroić w cierpliwość. Jeśli jednak żadna z tych kwestii Ciebie nie dotyczy to z pomocą przychodzą ćwiczenia, które mocniej angażują część brzuszną klatki piersiowej.


Ćwiczenia, które powinny Cię zainteresować :


1.Pompki na poręczach w wersji na klatkę. Tutaj dobrze doczepiać obciążenie do łańcucha. Ćwiczenie jest bardzo efektywne.

2.Wyciskania sztangi bądź hantli na skosie ujemnym. Osobiście polecam tutaj stosować sztangielki, gdyż w przypadku sztangi mamy bardzo ograniczony zakres ruchu. Wyciskając staraj się prowadzić łokcie bliżej ciała.

3. Rozpiętki na skosie ujemnym. Wystarczy skos w granicy 15-20*.


Oczywiście w każdym z tych ruchów bardzo ważna jest prawidłowa technika i trzymanie łopatek w retrakcji. Odpowiedni program i powinieneś poprawić swoje słabe rejony klatki piersiowej.


Pozdrawiam

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7377
Jeszcze bardziej efektywniejsze od pompek na poręczach i zwykłcyh pompek z plecakiem będa...pompki na poręczach z plecakiem. Jak dasz rade.

Do tego podłożenie jakichś cięzarów/przedmiotów pod ławke, tak aby mieć skos 30 stopni do dołu też może zdać egzamin-tylko uważaj, żeby to było stabilne. Wtedy masz do dyspozycji wyciskanie na skosie w dół+rozpiętki na skosie w dół.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 80 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4400
nie wiem czy bede potrafil dobrze technicznie wykonywać pompki na poręczach..
a wyciskanie na skosie ujemnym jest porownywalne skutecznoscia z pompkami na poręczach?

Zmieniony przez - dilo w dniu 2009-11-13 19:55:45
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7377
Teoretycznie pompki na poręczach są nadrzędnym ćwiczeniem, bo to jedno z tych niewielu złotych ćwiczeń, gdzie przenosisz całe ciało w przestrzeni. Ale dlaczego masz nie dać rady? Od czego masz atlas ćwiczeń i różne filmy instruktażowe na youtube[choć tam tez dużo badziewi się trafia].
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 80 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4400
w sumie masz racje. mialbym jeszcze jedno pytanie, mianowicie:
dodajac pompki na poreczach do treningu, ktore z cwiczen eliminuje, bo robiac 4 serie płaskiej, 4 skosu, 4 przenoszenie hantla i 4 serie owych pompek to ewidentnie za duzo.. I dać to ćwiczenie najlepiej jako pierwsze?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7377
W takim układzie wywalasz płaską[nie martw się, to ci wyjdzie na dobre pewnie] i dajesz pompki na poręczach 4 serie jako pierwsze ćwiczenie. Potem robisz wyciskanie na skosie w górę, też 4 serie, najlepiej hantlami, potem zamiast przenoszenia hantla, mógłbyś dać rozpiętki na skosie w dół-wtedy priorytet na dół klatki jest już wyraźny.

EDIT: A to jest ciekawe i ci się przyda.





Zmieniony przez - MOREPOWER w dniu 2009-11-13 20:19:19
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 80 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4400
Czy na przedstawionym filmiku cwiczenie jest wykonywane poprawnie?



Sam wspomniales, ze badziewie sie trafiaja .
A czy do wykonywania rozpiętek na skosie w dół moge uzyc ławeczki do brzuszków?
Nie jestem pewien czy podkładając ciezary do utworzenia skosu bedzie to konstrukcja na tyle stabilna, zebym mógł spokojnie wykonywac cwiczenie...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7377
Może to głupie ale...Ja nie widzę filmików jakie się tutaj pojawiają i nie moge ocenić. Mam jakies problemy z przeglądarką. Ale jak coś, to zedytowałem mój poprzedni post i tam dałem dobry filmik, gdzie jest równiez pokazana ciekawa wariacja, sprawiająca, że ćwiczenie daje jeszcze bardziej w klate[bo im bardziej się pochylisz, tym bardziej będzie pracowac klata, a nie triceps].

Co do ławeczki do brzuszków-nie jestem pewien, czy ona nie ma za dużego skosu. Musi to być około 30 stopni, więc jak coś, możesz wziąć kątomierz i to po prostu sprawdzić...Pozostaje tylko to.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 80 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4400
Bardzo, bardzo dziękuje za pomoc!!!
Życzę miłego weekendu !

PS. Soga niestety nie moge dać, nie posiadam abonamentu.

Zmieniony przez - dilo w dniu 2009-11-13 20:29:56
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7377
Spoko, jakoś postaram się przetrwać ten brak soga.

pozdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 80 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4400
Jednak wszedł

pzdr
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening futbolistów- dobry na masę?

Następny temat

trening 2 zamiast 3 dni w tygodniu POMOCY