SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Czy warto brać testosteron po 35 roku życia?

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4585

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10626 Napisanych postów 43766 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Witam!

Wiem, że to nie dział doping i nie chcę tutaj poruszać szczegółów z nim związanych. Jednak nurtuje mnie jedna rzecz, a mianowicie to, jak radzić sobie z coraz mniejszym poziomem testosteronu po 40 roku życia? Czy da się w naturalny sposób jeszcze coś osiągnąć, jakie są wasze doświadczenia i jakie macie zdanie w tej kwestii?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 315 Napisanych postów 1114 Wiek 41 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 86518
Według mnie: odpowiednia dieta, czysta micha, ćwiczenia siłowe, brak stresu, unormowany i odpowiednio długi sen, umiarkowanie w "używkach", w miarę potrzeby suplementacja. I najważniejsze co oznacza "coś osiągnąć"? Poprawa sylwetki na 100% do osiągnięcia i to w każdym wieku. Zbudowanie dużej masy mięśniowej bez soku nie możliwe. Poza tym poziom teścia to kwestia osobnicza. U jednego np. środek normy to będzie mało u innego dużo. Pozostaje kwestia nie samego poziomu ale korelacji z innymi hormonami, estrogen, prolaktyna, dht, kortyzol itp. Do tego poziom całkowitego testosteronu nic nie oznacza bo ważniejszy jest poziom wolnego. Możesz mieć wysoko całkowity ale dużo związanego przez shbg i wtedy nic ci nie da wysoki poziom całkowity. Może być odwrotnie w miarę niski całkowity ale wysoko wolny. Temat rzeka i trzeba by spojrzeć na każdego indywidualnie.
P.S. Jednakże zawsze warto ruszyć swoje 4litery z fotela i powalczyć o lepszą sprawność, samopoczucie, kondycję, wygląd, zdrowy tryb życia, nie patrzeć na poziom jednego hormonu, a całokształt, który osiągniemy poprzez w/w czynniki.
4
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 637 Napisanych postów 2418 Wiek 48 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 199456
Oprócz tego co to znaczy " coś osiągnąć" to chyba jeszcze ważne co jest aktualnie i jaka jest historia...Jednym słowem kto pyta?
1
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10626 Napisanych postów 43766 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Mam tu na myśli amatorkę, żadne tam zawody. 10-12% tłuszczu w organizmie, umięśnienie sportowe tj. plażowe, czy jak to się tam nazywa
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 637 Napisanych postów 2418 Wiek 48 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 199456
A co mamy na wyjściu?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10626 Napisanych postów 43766 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Fajny temat.

Mam pytanie: czy badacie się regularnie na poziom testosteronu? Jeśli tak, to jakie zaobserwowaliście zmiany w późniejszym wieku?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 315 Napisanych postów 1114 Wiek 41 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 86518
Tak jak Paatik pyta. Zależy co jest na początku. Jeśli przez ostatnie 20 lat jedyny ruch to było wciskanie przycisku od pilota z piwem i chipsami w ręku, a BF jest 40%...to bardzo dużo pracy aby osiągnąć "plażówkę" z 10-12% BF.
Osobiście uważam, że uzyskanie 10-12% BF nie jest trudne w pewnych przypadkach, jednakże nie chodzi o samo chodzenie na siłownię i jakikolwiek ruch ale o zmianę "nawyków dnia codziennego", odpowiednia micha, przemyślana redukcja nie "na pałę", odpowiednio dobrany trening, sen, regeneracja. A to z kolei dla niektórych zadania nie do przyjęcia i wprowadzenia. Do tego dochodzi w jakim stanie jest ogólnie pojęte zdrowie osobnika. I oczywiście nie powinno się tego wszystkiego zakładać na ten rok, ale na sposób życia na następne lata... Jednak zawsze warto zacząć bo co nam szkodzi spróbować, żyjemy raz, a do tego możemy poprawić zdrowie i "naprawić" to co jest popsute.
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1876 Napisanych postów 22887 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 430409
Temat z działu " Mitologie XXI wieku".


Dlaczego?

-bo wielu uważa taką terapię za magiczny środek na wszystko.

-bo wielu wierzy w wyniki badań testosteronu,a odpowiedni poziom na moment badania to nie wszystko.

-bo wielu patrzy na kulturystów,zawodników męskiej sylwetki,sportowców - i myśli-jak bym brał to co oni,też bym tak wyglądał :)
-bo wielu myśli,że życie to bieg na 100m,jest meta,jest dobre miejsce-ale co dalej ...?
O tym już się nie myśłi.

Wielu moich kolegów po 40 próbowało tej magii-90 % już nie trenuje i nie wygląda by kiedykolwiek mieli coś wspólnego ze sportem.
Wielu miało różne nieprzyjemne dolegliwości to takich "kuracjach",nawet pod okiem lekarza.

Jeżeli ktoś czuje się dobrze,nie ma drastycznych spadków libido,nie cierpi na bezsenność a rano nie może się dobudzić przez długi czas,trenuje,nie ma awersji do wysiłku fizycznego -trzymac się z daleka od takiej kuracji.

A jeżeli jest coś nie tak-warto pójść do dobrego lekarza,zrobić całościowe badania.



napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1490 Napisanych postów 6347 Wiek 37 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 104608
jarcow

Mam pytanie: czy badacie się regularnie na poziom testosteronu? Jeśli tak, to jakie zaobserwowaliście zmiany w późniejszym wieku?


Ja codziennie mam test, po całym dniu pod napięciem(odpowiedzialność w pracy za 70osób i EBITDA, małe dzieci i często narzekająca żona) kładę się do wyra i jak nadchodzi (ta narzekająca) i nadal mnie bierze, znaczy, że wszystko w porządku A bierze codziennie (nie mylić z dostaje )


Zmieniony przez - fanslaska w dniu 6/17/2017 10:46:16 PM
napisał(a)
Specjalista
Szacuny 53 Napisanych postów 150 Wiek 7 dni Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5073
moze sam spróbuj to zobaczysz jak to smakuje,jedno jest pewne czas w ktorym bedziesz bral tescia ,bedziesz potem mile wspominal ,checi do treningu o niebo lepsze ,efekty podobnie,sila i miesnie leca w gore i to raczej z dowolnym planem treningowym,tluszcz w dol nawet po pizzy hehe , ,mozesz w krotkim okresie czasu zrobic forme ,ktorej nigdy nie osiagniesz lub musialbys nad tym pracowac wiele miesiecy lub kilka lat,nie wspomne o kobietach ,ktore nadmiar tescia wyczuwaja juz w spojrzeniu i lgna do Ciebie z jakiegos powodu,fajny czas ,mozna sie tym nacieszyc ,jestes pewny siebie ,Twoja psychika jest mega pod kazdym wzglem ,czujesz ze moglbys gory przenoscic,rozwala ci bary nawet od zawieszania firanek ,glos masz silny i donosny ,cienkie bolki schodza Ci z drogi i przechodza na druga strone ulicy ...na a potem hmm...roznie z tym bywa ,mozesz plakac z byle powodu ,trening spada na psy,jajka maleja ,seksu troche albo zero, ,zaczynasz czuc sie przegrany i co dalej ? Twoj wybor?
napisał(a)
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2372 Napisanych postów 15889 Wiek 68 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 532954
Dopiero teraz znalazłem ten temat i wypowiem się jako najbardziej doświadczony (68 lat do tego upoważnia ).
Badania dowodzą, że sam testosteron niewiele (nic) daje w rozwoju masy mięśniowej (odnośnie libido i możliwości seksualnych się nie wypowiadam). Dowodzi tego też praktyka - na zawodach przyznał mi się weteran, że wstrzykuje a formę miał, że pożal się Boże!
Sam nic nie wstrzykiwałem a jestem jak autobus stający na żądanie lub jak ruski pionier - zawsze gotowy (no prawie zawsze)
Nic tak nie buduje masy mięśniowej jak odpowiednio ciężki trening (no i wspomaganie SAA - ale to coś więcej niż testosteron!).
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

CZARNE PORZECZKI, CZERWONE CZEREŚNIE I ZIELONY GROSZEK

Jak obniżyć poziom estrogenów? Co jeść, a czego unikać Jak obniżyć poziom estrogenów? Co jeść, a czego unikać Brak snu to brak regeneracji. Jak sen wpływa na regenerację? Brak snu to brak regeneracji. Jak sen wpływa na regenerację? Debiuty Kulturystyczne 2018: Wyniki i relacja Debiuty Kulturystyczne 2018: Wyniki i relacja 60 cm w bicepsie - dramat... 60 cm w bicepsie - dramat... Dieta śródziemnomorska - zasady i przykładowy plan żywienia Dieta śródziemnomorska - zasady i przykładowy plan żywienia Naturalne substancje w spalaczach tłuszczu Naturalne substancje w spalaczach tłuszczu Carb cycling - przykładowa dieta rotacji węglowodanami Carb cycling - przykładowa dieta rotacji węglowodanami Niski poziom magnezu to niski poziom testosteronu Niski poziom magnezu to niski poziom testosteronu