SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Czy dobrze obliczyłem swoje zapotrzebowanie?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2806

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 31 Wiek 19 lat Na forum 249 dni Przeczytanych tematów 3463
Cześć, chciałbym się spytać czy poprawnie zastosowałem wzór na zapotrzebowanie kaloryczne. Proszę o sprawdzenie wyliczeń.

BMR (9,99 × 74KG) + (6,25 × 178CM) – (4,92 × 19) + 5 = 1763 KCAL

TEA Trening siłowy - (2 × 40min x 8 kcal) + (2 x 123kcal) = 886kcal
Trening aerobowy - (2 x 60min x 7kcal) + (2x 35kcal) = 910kcal
(886kcal + 910kcal) / 7 dni = 256kcal

(BMR) 1763kcal + (TEA)256 kcal = 2020 kcal

NEAT 6 godzin stojącej pracy, średnio 3 razy w tygodniu według wielu kalkulatorów jest to ok. 1300kcal. Więc (3 x 1300kcal) / 7 dni w tygodniu = 557kcal
więc NEAT ustaliłem na 550kcal - tu najważniejsze pytanie czy dobrze to kombinuje?

Dodaję NEAT: 2020kcal + 550kcal = 2570kcal

TEF 2570 + (0,1 x 2570) = 2570kcal + 257kcal = 2827kcal.

Według moich obliczeń wychodzi, że moje zapotrzebowanie przy wzroście 178cm i wadze 74kg wynosi 2827. Czy obliczenia są poprawne? Jeśli moim celem jest poprawa sylwetki (aktualnie mam mało mięśni i trochę tłuszczu więc lipa) to ile kalorii ustalić? Proszę o konkretną liczbę. Z góry dzięki za pomoc.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5727 Napisanych postów 4956 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 255779
jeżeli wszystko szczerze powstawiałeś wartości to wyniki są dobre, ta ilość która wyszła to Twoje 0. Aby budować masę należy doliczyć 200-300kcal, a jak redukwoać to ująćtyle samo, aczkolwiek to co policzyłeś to też dopiero po ustaleniu celu jaki chcesz osiągnąć będziesz obserwował ciało i dokładał kcal lub ujmował, bo te wyliczenia są orientacyjne.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 31 Wiek 19 lat Na forum 249 dni Przeczytanych tematów 3463
Szczerze to ciężko mi ustalić cel bo mięśni w sumie jest mało, tłuszczyku trochę jest. Myślę, że postawię na lekki deficyt z 200 kcal, ale poczekam na więcej opinii.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1737 Napisanych postów 27207 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 515728
Wstaw zdjęcie podglądowe.

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7589 Napisanych postów 106768 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1236717
j/w jedynie po sylwetce najlepiej ocenic jakie najlepiej obrac cele treningowe

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 31 Wiek 19 lat Na forum 249 dni Przeczytanych tematów 3463
Dzięki za odpowiedzi. Fotkę wrzucę rano, bo po całym dniu to chyba nie ma sensu. Jutro zrobię zdjęcia na czczo.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 31 Wiek 19 lat Na forum 249 dni Przeczytanych tematów 3463
Proszę zdjęcia:











Zmieniony przez - syen w dniu 2018-07-31 10:16:39
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 31 Wiek 19 lat Na forum 249 dni Przeczytanych tematów 3463
Proszę mi powiedzieć jaki cel treningowy obrać oraz jaką konkretną liczbę kalorii ustalić na podstawie moich wyliczeń (o ile są dobre, zwłaszcza NEAT).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 233 Wiek 42 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 5577
Witam. Ja jestem Twojego wzrostu tylko że ważę 85kg i mi wyszło 2900kcl, wiec uważam że powinieneś lecieć 2700kcl z rozbiciem 2g białka na 1kg masy ciała, 1g tłuszczu, reszta węglowodany pamiętając, że 1g białka i wegli mają po 4kcl, natomiast 1g tłuszczu 9kcl. Pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 233 Wiek 42 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 5577
Oczywiście ciągle obserwuj swoje ciało i delikatnie dodawaj lub odejmuj kcl.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 31 Wiek 19 lat Na forum 249 dni Przeczytanych tematów 3463
Ale lecieć co? Masa czy redukcja? Odwieczne pytanie ludzi pokroju mojej sylwetki.




Zmieniony przez - syen w dniu 2018-07-31 11:21:10
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta na redukcje - nie za dużo?