SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Czy dobrze jest chodzić na siłownie codziennie ??

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 99847

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10670 Napisanych postów 44704 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Czy dobrze jest chodzić na siłownie codziennie ?? Chodze na siłownie dwa tygodnie mam 16 lat chodziłęm 3 razy w tygodniu.Teraz mam taką możliwośc chodzić codziennie ale czy tak można czy nie nie przetrenuje odpowiedzcie.Dzieki narazie

**Nasz styl błyszczy na niebie jak poranna zorza**
5
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 1527 Napisanych postów 13629 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 250177
Ilość treningów to kwestia kluczowa.
Zbyt mała liczba nie zaangażuje odpowiednio mięśni do wzrostu, zaś zbyt duża ilość treningów przyczyni się do przemęczenia organizmu, co objawi się niechęcią do dalszych ćwiczeń, brakiem efektów wliczając spadek siły oraz wytrzymałości.

Wbrew pozorom, dobór czasu odpoczynku jest równie ważny jak trening, albo nawet ważniejszy od samego treningu.

To jak często powinniśmy trenować i jak długo odpoczywać pomiędzy kolejnymi sesjami treningowymi zależy od wielu czynników.
Nie można na to pytanie odpowiedzieć jednoznacznie.

Należy wziąć pod uwagę poziom wytrenowania. 5 treningów tygodniowo dla osoby poczatkującej to z pewnością zbyt dużo.
Wpływ na czas regeneracji ma również ilość snu, dieta, suplementacja, a także wiek oraz zdrowie, w tym poziom hormonów między innymi takich jak kortyzol czy insulina.
Nie bez znaczenia pozostaje rodzaj wykonywanego treningu.
Ilość treningów ściśle powiązana jest z celem treningowym, a także możliwościami fizycznymi osoby trenującej.

Jeśli decydujemy się na trening FBW i wykonujemy 3 sesje treningowe w tygodniu, lepiej by nie następowały one dzień po dniu. W treningu FBW na jednej sesji ćwiczymy całe ciało. Z tego względu treningi najkorzystniej jest wykonywać oddzielone od siebie dniem przerwy.
Jeśli natomiast decydujemy się na trening dzielony, tak zwany split, dni treningowe mogą występować po sobie. Jest to związane z tym, że na każdej sesji ćwiczymy inną partię ciała.

W klasycznym treningu dzielonym (partia raz w tygodniu) atakujesz partię mięśniową – dużą objętością i pozwalasz jej odpocząć przez 5-7 dni. Dla wielu osób jest to złe rozwiązanie – gdyż dane mięśnie regenerują się szybciej, niż następuje kolejny trening. Pomiędzy sesjami brakuje bodźca do wzrostu. Pamiętajmy jednak, że również duża objętość serii i powtórzeń w czasie jednej sesji może prowadzić do przetrenowania.
Wielu wykonuje np. 12-16 serii na klatkę piersiową i bicepsa, a w kolejnym dniu trening barków. Podczas gdy barki wykonały już potężną pracę w trakcie treningu klatki piersiowej. Ta sama zasada dotyczy łączenia takich grup jak plecy i nogi: każde ciężkie ćwiczenie wielostawowe na nogi (np. przysiady ze sztangą) angażuje w pewnym stopniu plecy i brzuch. I odwrotnie, wiele ćwiczeń wykonywanych pod kątem rozwoju grzbietu – w pewnym stopniu angażuje nogi i brzuch (np. martwy ciąg, wiosłowanie jednorącz).
Z tego względu w treningu dzielonym po sobie nie powinny następować dni angażujące klatkę i barki, czy też plecy i nogi.

Ogromne znaczenie ma również intensywność treningu i ciężary, na jakich pracujemy.
Pod uwagę należy wziąć nie tylko sam czas regeneracji tkanki mięśniowej, ale przede wszystkim układu nerwowego. Im większe ciężary, tym cięższa praca układu nerwowego.

Nawet jeśli Twój organizm pozwala Ci na więcej niż 5 treningów tygodniowo zetkniesz się ze zjawiskiem malejących wyników.
W tym wypadku więcej nie oznacza lepiej.

Do poczytania:
http://www.sfd.pl/7_miesięcy_ćwiczeń_na_siłowni__brak_efektów_duży_temat_-t551253.html
http://www.sfd.pl/CZY_ĆWICZYĆ_CODZIENNIE_-t130075.html
http://www.sfd.pl/Zakwasy_czy_ćwiczyc_pominmo_nich-t220495.html





Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-08 13:02:50
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 2893 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 17953
Chodzic na silownie mozesz i 3 razy dziennie a nawet wiecej
Ale cwiczyc na niej w okresie budowania masy to tak optymalnie jest 3-4 razy w tygodniu

zreszta poczytaj http://www.kulturystyka.pl/atlas/

SFD user ®

Get Big Or Die Tryin'
1

"Czekasz na swoją szansę, ale nikt ci jej nie da
Dopóki nic nie zrobisz i sam sobie będziesz schlebiał"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10670 Napisanych postów 44704 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Ale ja nie chce budować masy bo już ja mam ja chce się z deka użeźbić waże coś około 80 kg a może nawet więcej chce troche schudnąć a mam 16 lat i wzrostui coś okołop 175cm no więc jak ??

**Nasz styl błyszczy na niebie jak poranna zorza**
4
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10670 Napisanych postów 44704 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
twoje miesnie potrzebuja regeneracji miedzy treningami, wtedy wlasnie rosna, cwicz kazda partie miesni raz w tygodniu, jezeli chcesz schudnac musisz zaczac aeroby i poczytac troche o diecie

wszystko na ten temat znajdziesz na forum bez problemu

przyszly mr o
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10670 Napisanych postów 44704 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
aha i odrozniaj mase tluszczowa od miesniowej

przyszly mr o
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 198 Napisanych postów 31902 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 94077
jesli chesz planu na redukcje :

wybierz sobie grupe :

grupa V-reduckja dla krótko/wcale nie cwiczacych http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=104859

-----LUB:----

grupa VI-redukcja dla zaawansowanych http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=104716


------------
Jeśli zależy Ci na zmaksymalizowaniu efektów treningowych oraz ukierunkowaniu swoich wysiłków-

ZAPRASZAM do udziału w akcji MICHAILA "Trenuj z nami CYKLICZNIE"

TUTAJ MASZ WSZYSTKO PODANE NA TACY-TYLKO TRENUJ, JADAJ I ODPOCZYWAJ, NO I...PATRZ W LUSTRO

http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=102412 

http://www.kulturystyka.pl/artykuly/120 
=======================================

a tutaj dyskutujemy ogólnie o tej akcji:

http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=102412
=======================================

ilu nas jest w Akcji:

http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=105827
=======================================

NO I

SUPLEMENTACJA:

http://www.sfd.pl/topic.asp?whichpage=1000&topic_id=105681 
http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=107727
DAWKOWANIE ODZYWEK/SUPLEMENTÓW W POSZCZEGÓLNYCH GRUPACH:

http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=105681&whichpage=4&crc=322163#post57
=======================================

ORAZ ODŻYWIANIE:

http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=105824


.:wiesz co ci powiem... własnie patrze na ciebie przez lunete z budynku obok.. mam noz i wypatrosze Cię jak świnię:.
Oraz nowe motto : "zabij i zakop swoich starych wyrośnie 2x wiecej "
-------------TRENINGOWY MAHARADŻA
-------------oraz krwawy hetman ciemnosci
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 235 Napisanych postów 17147 Wiek 39 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 85800
Mozesz chodzic na silownie codziennie, 3 razy w tygodniu stosuj trening silowy a trzy razy trening aerobowy i streching. W niedziele odpocznij i przejdz sie do kosciola jak Pan Bog przykazal.

Pozdrawiam,
Mawashi

**Moderator Działu Trening**
I tak jak u Michaila : "KONSULTACJE INDYWIDUALNE-MÓJ MAIL PRYWATNY- POWIADOMIENIEM Z SFD-ZAPRASZAM"
2

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 99 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 3254
Odradzałbym ci taki trening, gdyż naprawdę łatwo się idzie przetrenować. Ja tez tak kiedys spróbowałem i wiem ze więcej się to nie powtórzy. Przetrenowanie jest naprawdę nieprzyjemne, gdyż możesz mieć tak jak ja iż będziesz się budzić w środku nocy kilka razy lub o ogólnym osłabieniu organizmu. Możesz jednak spróbować jeśli chcesz bo wiele osób nie uwierzy dopóki samemu czegoś nie zrobi - np. JA
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10670 Napisanych postów 44704 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Witam.Mozesz chodzić codziennie,ale trenuj codziennie jedną partie mięśni i wtedy się nie przemęczysz. Pozdr.


sebastian
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 208 Napisanych postów 48745 Wiek 43 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 91090
kolko- PO CO TAKIE RADY?
A NIBY ZMĘCZENIE SYSTEMU- SŁYSZŁĄEŚ O TAKIM?

ZAPRASZAM do udziału w akcji "Trenuj z nami CYKLICZNIE"
http://www.kulturystyka.pl/artykuly/120

KONSULTACJE INDYWIDUALNE-MÓJ MAIL PRYWATNY- POWIADOMIENIEM Z SFD-ZAPRASZAM
1

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10670 Napisanych postów 44704 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
kolko co ty dzieciakowi za glupoty wymyslasz? poczytaj troche o treningu, bo masz spore braki w tym temacie. pozdrawiam

ojciec
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Czym zastapic to cwiczenie ?

Następny temat

...::: Ocena Treingu