SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Co o tym sądzicie? To prawda, czy nie?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 172

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 0 Na forum 116 dni Przeczytanych tematów 0
Witam, chciałem zapytać o coś dla mnie szczególnie ważnego. Bo tak naprawdę to już sam nie wiem, gdzie leży prawda.
Otóż, po pierwsze mit na temat 5 posiłków dziennie. Podobno, trzeba jeść 5 posiłków dziennie, i najlepiej co 3 godziny. Bo inaczej metabolizm nam zwalnia i trudniej jest nam chudnąć. Co według mnie jest nieprawdą. Ponieważ czytałem gdzieś, już nie pamiętam, że metabolizm zaczyna stopniowo, nie od razu nam zwalniać. Dopiero po kilku, czy kilkunastu dniach nie jedzenia. I nie ważne czy będziemy jedli 3,5, czy nawet 8 posiłków. Ważne abyśmy zjedli nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Kulturyści na masie podobno jedzą około 8 posiłków, ponieważ nie zamieścili by tylu kalorii w 2,3. A druga sprawa jest taka, że zaraz po treningu trzeba brać bcaa. I trzeba zjeść posiłek do 2-3 godzin po treningu bo dopadnie nas katabolizm. Także czytałem że bcaa, to jest tylko wymysł producentów suplementów, i naciąganie na kasę. Ponieważ ponoć katabolizm, następuje dopiero po 48h postu (nie jedzenia). Więc nie trzeba brać bcaa, i że można zjeść posiłek potreningowy spokojnie później niż te 2-3h. A nasze mięśnie nie spadną. Co o tym myślicie?
Napisałem się trochę, więc proszę o rozpatrzenie tego wszystkiego. Gdzie leży prawda? Proszę, niech ktoś się wypowie. Pozdrawiam. :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2211 Napisanych postów 52098 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 499591
Ilość posiłków nie ma wpływu na metabolizm. Jedz tyle, ile Ci pasuje. Bcaa stosuje się przed i w trakcie wysiłku. Po wysiłku warto dostarczyć wszystkie aminokwasy a nie tylko trzy. Pełnowartościowy posiłek jak najbardziej warto zjeść w miarę szybko, do godziny.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ocena diety - redukcja dla kobiety

Od bodybuildingu do bobsleinghu Od bodybuildingu do bobsleinghu Naturalne substancje w spalaczach tłuszczu Naturalne substancje w spalaczach tłuszczu Brak snu to brak regeneracji. Jak sen wpływa na regenerację? Brak snu to brak regeneracji. Jak sen wpływa na regenerację? Jak obniżyć poziom estrogenów? Co jeść, a czego unikać Jak obniżyć poziom estrogenów? Co jeść, a czego unikać Michałki czekoladowe low carb Michałki czekoladowe low carb Debiuty Kulturystyczne 2018: Wyniki i relacja Debiuty Kulturystyczne 2018: Wyniki i relacja 60 cm w bicepsie - dramat... 60 cm w bicepsie - dramat... Dieta śródziemnomorska - zasady i przykładowy plan żywienia Dieta śródziemnomorska - zasady i przykładowy plan żywienia