SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Chuda gora, grube uda, brak proporcji - kobieta

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 15992

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 8 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 236
Zawsze mialam troche za grube uda, ale jeszcze 3-4 lata temu nie bylo tam az tyle zbednego tluszczu, mimo ze jadlam duzo niezdrowego jedzenia to wazylam 52 kg i waga wskazywala 15% bf, ale wtedy mialam ciezka prace i bardzo duzo ruchu. Dopiero po zmanie pracy przytylam, odchudzalam sie przez diety glodowkowe oczywiscie ze skutkiem krotkotrwalym i ponizej 55kg nie udalo mi sie zejsc. Mialam nadzieje ze dzieki odpowiedniej diecie i cwiczeniom wkoncu uda mi sie wrocic do dawnej sylwetki, ale z nogami idzie bardzo opornie :(

Diete i trening ukladalam na podstawie informacji znalezionych na forum.
Stopniowo ograniczalam weglowodany i przez ok. 2 miesiace jedynym zrodlem ww w diecie byly platki owsiane i otreby na sniadanie oraz warzywa. W miare zwiekszania intensywnosci cwiczen zaczelo brakowac sily, szczegolnie po 11 godzinach w pracy ciezko bylo jeszcze cwiczyc, dlatego zwiekszylam ilosc ww (glownie ryz brazowy, czasem makaron brazowy lub kasza gryczana, zdarzaja sie tez inne potrawy z brazowej maki np. nalesnik robiony na teflonie).
Wyglada to tak:
I posilek: mleko, platki owsiane, otreby, orzechy, ser bialy
II posilek: jajka w roznej postaci (np. jajecznica, omlet bez maki, jaka na twardo...) + warzywa z oliwa z oliwek
III posilek: zawsze jakies mieso, glownie piers z kurczaka lub wolowina,czasem ryba, warzywa, ryz brazowy lub inne ww zlozone (w ilosci ok. 30g)
IV posilek (przedtreningowy): podobnie jak III tylko bez warzyw, czasem zamiast miesa-jajka
V posilek (potrenigowy): najczesciej wracam wieczorem i wtedy jest to ostatni posilek przed snem i sklada sie z sera bialego i ryby (np. tunczyk, makrela), czytalam ze po treningu powinny byc ww proste, ale jakos mi nie pasuje to na noc. Jesli wracam wczesniej to przyznam ze ciezko mi cos wymyslic, szcegolnie jesli chodzi o zrodlo bialka, bo zazwyczaj nie mam ochoty na kolejne jajka lub mieso, wtedy tez dorzucam troche ryzu bialego, pozniej przed snem ser bialy i ryba

To tyle jesli chodzi o diete, wszelkie uwagi mile widziane.
Trening opisze jak znowu uda mi sie znalezc troche wolnego czasu :)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 8 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 236
Nikt nie ma zadnych uwag do diety?

Teraz troche o treningu, obecnie od kilku tygodni wyglada to tak:
PN - trening interwalowy 20 min (bieganie)
WT - silownia ok. 30-40 min (nogi, posladki i brzuch), przed cwiczeniami 10 min rozgrzewki na orbiterku, po cwiczeniach aeroby 20 min
SR - aeroby 30-50 min
czw - cwiczenia w domu z ciezarkami na nogi i hantelkami (wczesniej same nogi, posladki i brzuch, od niedawna takze gorne partie) - mam kilka filmikow z cwiczeniami wiec wzoruje sie na nich - ok 1 h (po cwiczeniach jak tylko mam czas to 20 min aeroby)
PT - interwaly 20 min
SB - silownia ok. 40 min (wczesniej same nogi i posladki, teraz tez gora, zastanawiam sie czy dolaczyc jeszcze cwiczenia na brzuch) + aeroby 20-30 min
ND - wolne

Niestety na silowni nie ma porzadnego trenera :( Ja na poczatek dostalam plan treningowym, który zakladal cwiczenia na wszystkich przyrzadach w kolejnosci takiej, w jakiej byly ustawione na silowni - najpierw maszyny do cwiczen aerobowych po 5 min na kazdej, pozniej cwiczenia silowe 1 x 15 powtorzen na najmniejszych obciazeniach. Moja kolezanka dostala podobny plan, ale w cwiczeniach silowych bylo 25 powtorzen z ciezarami 2,3 x wiekszymi niz ja mialam i ona nie byla w stanie nawet tego podniesc... :/
Jak juz wczesniej pisalam cwiczylam tylko dol, zwiekszalam obciazenie i ilosc powtorzen, dopiero pozniej zaczelam szukac wskazowek odnosnie cwiczen. Cwiczenia wykonuje na przyrzadach (niestety nie znam nazw, nazwy sa angielskie i nie wiem jakie sa polskie odpowiedniki, a na silowni w Polsce nigdy nie bylam) - najpierw 3-4 x na rozgrzewke z mniejszymi ciezarami po 12 powtorzen pozniej 3 x z wiekszym ciezarem 10 powtorzen. Przyznam sie ze nie wiem dokladnie ile powinno byc serii, powtorzen i jak duze obciazenie. Na gorne partie dopiero zaczelam wiec male obciazenie, 2x10 rozgrzewka i 2x10 troche wiekszy ciezar, cwicze na maszynach. Silownia nie jest duza, ale nigdy nie bylam na innej wiec nie mam porowniania. Mimo ze chodze tam pare miesiecy nie widzialam nikogo kto wygladalby jak kulturysta ;) Albo same grubasy albo chudzielce :) Nie ma kogo pytac o rady, wszyscy uwazaja ze trzeba duzo biegac zeby schudnac :)
Prosze o uwagi i rady w kwesti treningu :)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 185 Wiek 27 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2316
to nie lepiej zmienic silke jak tam jest nie zaciekawie

...

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 8 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 236
Niestety mieszkam w malym miasteczku i jest tu tylko jedna silownia :(
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 86 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 978
Viki_S to trenera sobie znajdź w necie on Ci ułoży plan treningowy i już

"Bo wypadek to dziwna rzecz. Nigdy go nie ma, dopóki się nie wydarzy." (Kubus Puchatek)

napisał(a)
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 170 Napisanych postów 65575 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 188925
Viki wejdz do mojego posta "odchudzanie lopatologiczne..." podwieszony na gorze strony i zobacz tam przykladowe treningi na silowni jakie mozesz wykonywac. zestaw A,B bedzie dla ciebie w sam raz.
w ogole dieta moze byc, nie rozmumiem dlaczego zabralas sie za ograniczanie weglowodanow zamiast siegnac po dite zbilansowana. nie wyrzucaj warzyw z zadnych posilkow powinnas ich jesc sporo, zwlaszcza krzyzowych, troche malo tluszy mi sie widzi a przez to ze obcielas weglowodany zeszlas mocno z kaloriami.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 8 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 236
Dziekuje za rady :)
Weglowodaby ograniczylam bo po przeczytaniu kilku tematow na tym forum doszlam do wniosku ze jest to dobry spodob na pozbycie sie zbednych kilogramow (jak zaczynalam redukcje wazylam 65 kg). Rzeczywiscie teraz dieta zbilansowana moze byc lepszym rozwiazaniem, sprobuje wprowadzic zmiany i zobaczymy co bedzie sie dzialo :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja problem z obżarstwem

Następny temat

POMOC - DIETA

Problemy ze stawami - co robić? Problemy ze stawami - co robić? Ładowanie kreatyną, kto może skorzystać? Ładowanie kreatyną, kto może skorzystać? Mąka kokosowa - właściwości Mąka kokosowa - właściwości Nowa miłość Akopa Szostaka! Nowa miłość Akopa Szostaka! Mąż Katarzyny Skrzyneckiej - Marcin Łopucki- Mistrzem Świata! Mąż Katarzyny Skrzyneckiej - Marcin Łopucki- Mistrzem Świata! Nietolerancja laktozy - jak zaplanować dietę? Nietolerancja laktozy - jak zaplanować dietę? Kiedy robić przerwę w treningu? Kiedy robić przerwę w treningu? Źle zbilansowana dieta - oznaki Źle zbilansowana dieta - oznaki