SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Chleb razowy czy ryż parboiled ?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1725

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 18 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 686
Witam
Chciałbym się zapytać czy jest jakiś szczególny powód żeby chleb razowy w swojej diecie zastąpić ryżem parboiled? Na razie jako jedną z przesłanek widzę możliwość wyeliminowania margaryny ,którą niestety smaruję pieczywo i zastąpienia jej oliwą z oliwek plus ryż.Z drugiej strony dojrzewam do myśli żeby jeść suchy chleb plus oliwa.Jednak chleb jest dla mnie wygodniejszy bo nie muszę go gotować,babrać się w kuchni.Sam już nie wiem co mam robić.
Razowego jem sporo i jest to dla mnie główne źródło węglowodanów(obok płatków owsianych,ziemniaków i ryżu białego po treningu-w dni treningowe),ale nie wiem czy to jest do końca dobre-czy tego razowca nie jest za dużo. Ryżu brązowego nie biorę pod uwagę bo jest drogi i trudno dostępny.
Za pomoc z góry dziękuję.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 719 Wiek 26 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3775
Jezeli mam odpowiedziec jednym slowem, to najlepiej troche tego, troche tego. WSZYSTKO Z UMIAREM ;]

"Fight And Never Surrender!"

Do zobaczenia na Mr Olympia, Crossfit games, 2 i 3 boju ;]

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 18 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 686
Dzięki za szybką odpowiedź,a ryż jeść lepiej rano czy wieczorem?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 719 Wiek 26 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3775
Napewno po treningu jedz ryz. A rano pewnie masz malo czasu wiec mozesz chleb.

"Fight And Never Surrender!"

Do zobaczenia na Mr Olympia, Crossfit games, 2 i 3 boju ;]

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 165 Wiek 27 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 6137
W zależności od tabeli IG chleb razowy ma indeks glikemiczny 40 - 65, a ryż paraboiled 85.
Uwzględniając jedynie to kryterium, chleb razowy będzie lepszy.
Jednak jak zostało już powiedziane monotonia nie jest wskazana i najlepiej jeść "wszystkiego" po trochu.
Ja sam w swojej codziennej diecie uwzględniam zarówno chleb razowy jak i ryż paraboiled, ponieważ za brązowym nie przepadam.
Jako alternatywy możesz użyć również ryżu basimati o IG 50 lub kaszy gryczanej o IG 40. ;)

Pozdrawiam.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 719 Wiek 26 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3775
z IG masz oczywiscie racje, ale nie jest to glowne kryterium. Co do zamiennikow typu kasze gryczana/jeczmienna i ziemniaki sa jaknajbardziej ok i tez musisz je jesc.

"Fight And Never Surrender!"

Do zobaczenia na Mr Olympia, Crossfit games, 2 i 3 boju ;]

napisał(a)
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 667 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 7267
zdecydowanie stawiam na ryż paraboiled jeśli mialbym wybrac (chociaż też od czasu do czasu jem razowca) .
Moj wybor padł na ryż dlatego, że teraz bardzo ciężko kupic orginalnego razowca - zazwyczaj pieczywo jest barwione karmelem i posiada wiele innych ulepszaczy - chyba że masz bardzo zaufaną piekarnię albo sam pieczesz to luz.
Najlepsze źrodła węgli (oprócz warzyw i owocow) to : ryż brązowy/bastamii/paraboiled, kasza gryczana niepalona/jaglana, ziemniaki/bataty, orginalny razowiec, płatki owsiane górskie. Pozdro

"...Gdy się rodzisz - wszyscy wokół Ciebie się śmieją - a Ty płaczesz .
Żyj tak , abyś w dniu swojej śmierdzi był jedyną osobą która się śmieje - a cała reszta płakała..."

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 4533 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 34420
Różnicuj przede wszystkim
Chleb żytni razowy ma sporo błonnika-jeśli dojdzie do tego duża ilość warzyw z całego dnia+jakieś orzechy,migdały to łatwo nadmiar błonnika,którego za duża ilość może utrudniać przyswajanie skł.mineralnych

Ryż parboiled ma stosunkowo mało błonnika

Zmieniony przez - Szprota94 w dniu 2012-11-25 16:51:21

Nie ma takich zmian,których my nie możemy wnieść!

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 719 Wiek 26 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3775
Nieno szprota az takie przypadlosci mu chyba nie groza ;] Dlatego mowie, ze najlepiej jesc i to i to w odpowiednich ilosciach + inne ww ofc.

"Fight And Never Surrender!"

Do zobaczenia na Mr Olympia, Crossfit games, 2 i 3 boju ;]

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 409 Napisanych postów 20872 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 237122
Kluba
Witam
...dojrzewam do myśli żeby jeść suchy chleb plus oliwa.Jednak chleb jest dla mnie wygodniejszy bo nie muszę go gotować,babrać się w kuchni.Sam już nie wiem co mam robić.



ze smarowania pieczywa nie koniecznie musisz rezygnowac ale zamien margaryne na maslo, to prawdziwe a nie mixy czy jego "podrobki"
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 719 Wiek 26 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3775
Jezeli chodzi o smarowanie chleba to poleam awokado. Bardzo dobre tluszcze. Jedyny minus to niestety cena. ;/

"Fight And Never Surrender!"

Do zobaczenia na Mr Olympia, Crossfit games, 2 i 3 boju ;]

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Początki redukcji - czy to wgl ma sens

Następny temat

Dieta do oceny ok 3300 kcal

Jakie pralinki jeść na diecie? Jakie pralinki jeść na diecie? Nietolerancje pokarmowe - rodzaje i diagnostyka Nietolerancje pokarmowe - rodzaje i diagnostyka Alicja w krainie szampana Alicja w krainie szampana Kreatyna, czy potrzebuje wsparcia transporterów? Kreatyna, czy potrzebuje wsparcia transporterów? Leksykon suplementacji: Melatonina Leksykon suplementacji: Melatonina Kai Greene w nowej odsłonie Kai Greene w nowej odsłonie Ochrona stawów - jak ją wspomóc? Ochrona stawów - jak ją wspomóc? Robert Burneika wróci na scenę! Robert Burneika wróci na scenę!