SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Charakterystyka treningu na siłe

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1546

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 4759 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 33246
Z gory mowie szukalem na google i atlasie sfd
Mam pytanie bo mam ogolnie problem z przelamaniem sie zeby podniesc swoja wage i isc w gore na trzech rodzajach lawek :) Moze raz dam rade podniesc swoja wage ale to i tak z pomoca.
Teraz moje pytanie
Czym sie charakteryzuje trening silowy? Jakie ilosc powtorzen jest wskazana jezeli robimy 4 serie. Wiem ze niby na ostatnia tak do 4 powtorzen i maksymalnym ciezarem ale wczesniej? Moze mi ktos to bardziej zobrazowac? Ciagle robilem mase i trudno mi bedzie sie przestawic. Co do planu to mam swoj trudno mi bedzie nie cwiczyc 5 dni bo wole robic w jeden dzien jedna partie i szybko konczyc trening.
Czekam na odpowiedz kogos ogarnietego
A i jeszcze mzoe powiedzccie jak przelamaliscie sie aby podniesc tyle samo ile wazycie i wiecej

Niespełnione rządu obietnice = temat zastępczy kibice

Pozdro Gainer Team Bez Maka

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10608 Napisanych postów 43028 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Ja teraz robie 5 powt. i według Wodza jest to siła+masa a sama siła bedzie na 3 powt. tyle ,że mam 10 serii. A przełamać sie poprostu musisz i już Ja dokładam 2,5- 1kg co tydzień i sam nie zauważyłem kiedy ciężar przekroczył moją wage.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 4759 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 33246
Czyli zalozmy ja dolozylem 4 serie na klate i robie tak powtorzenia
10-10-8-4
Czyli to bedzie sila + masa?
W sumie to mi bardziej odpowiada :)
przy 4 to mkasymalny ciezar praktycznie raz dam rade a pozniej ktos mi pomaga.
No ja mam probloblem ciezko mi sie przelamac. No rozumiem tydzien przerwy i wtedy mozna ale chodzi mi ciagle zeby robic
Bo robie 70 kg w serii a chcialbym w serrii spokojnie robic 80 i konczyc na 100

Niespełnione rządu obietnice = temat zastępczy kibice

Pozdro Gainer Team Bez Maka

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 180 Wiek 28 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5668
Słyszałem że na siłe to warto robić mniejszą ilość powtórzeń i tak 3 serie. Ja robie 3 serie po 8 powtórzeń i swoją wage lużno wycisne. Teraz przykładam sie do 100:)

Coco Jumbo i do przodu

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 126 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 6629
moim zdaniem jak już to 8-6-4-i 2np ( przy 4 seriach)
ja tak robiłem i mi siła szła (6kg maksa na 4 tygodnie).

Pozdrawiam
Eliasz

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 4759 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 33246
Hmm. No to wtedy wszystko maks do 8.
Po nowym roku musze wystartowac na sile cos. Czekam na jakies inne propozycje co do powtorzen

Niespełnione rządu obietnice = temat zastępczy kibice

Pozdro Gainer Team Bez Maka

napisał(a)
Hubert81 Personal Trainer Moderator
Ekspert
Szacuny 386 Napisanych postów 72228 Wiek 36 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 298295
Proponuje metodę 5 x 5. Robisz 5 serii po 5 powtórzeń zaczynając od ok. 60% ciężaru, który podniesiesz 5 razy. Czyli np. podnosisz 110 kg 5 razy. Odejmij trochę żeby pierwsze treningi były poniżej Twoich możliwości ( przynajmniej te 10 kg). I zrób tak:

I tydzień

1 seria 60 kg x 5 powt
2 seria 70 kg x 5 powt
3 80 kg x 5 powt
4. 90 x 5
5. 100 x 5

Za tydzień dokładasz 2,5 kg i robisz

II tydzień

1. 62,5 x 5
2. 72,5 x 5
3. 82,5 x 5
4. 92,5 x 5
5. 102,5 x 5

III tydzień

1. 65 x 5
2. 75 x 5
3...
4...
5...

I tak dalej. Po czterech tygodniach będziesz podnosił w 5 serii swój max, a każdy następny trening to już będzie Twój rekord - w piątym tygodniu na ostatnia serie założysz 112,5 kg a więc więcej niż dotychczas.

Metoda ta jest skuteczniejsza gdy zaczynasz od 80% swoich możliwości, wtedy progres jest stabilniejszy ale i wydłużony w czasie - trzeba być cierpliwym.

Trener personalny.
Zapraszam na treningi personalne we Wrocławiu oraz na konsultacje online - adres e-mail hubert.sfd@gmail.com

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 4759 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 33246
Hmm Bardziej stalbym przy tych 8-6-4-2
Ale mam takie pytanie zeby byl progres to ogolnie trzeba systematycznei zwiekszac ciezar? Nie o te 5 kg tylko co zalozmy trening na klate to o 2,5 kg. I zwiekszam do tej pory az nie bede mogl wykonac danej ilosci powtorzen?

Niespełnione rządu obietnice = temat zastępczy kibice

Pozdro Gainer Team Bez Maka

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

plan 3 dniowy co otym sadzicie

Następny temat

codzienny trening - pytanie

Phil Heath ryzykował życiem! Anna Nawrot - ocena sylwetki Katarzyna Strzelczyk - ocena sylwetki Leksykon suplementacji: Acetyl-L-karnityna Boostery testosteronu a badania hormonalne - dlaczego są ważne? Jaka kasza jest najzdrowsza? Pasja Maszyny o której nie wiedzieliście! Suplementacja okołotreningowa