Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 37486 razy
  • Autor

    CO DAJĄ AMINOKWASY???

  •  
    SFD

      Wysłano 23 stycznia 2003 21:31

      zgłoś naruszenie

      CO DAJE BRANIE AMINOKWASÓW???

    •  Odżywki i suplementy

      Wysłano 23 stycznia 2003 21:36

      Koniecznie sprawdź te produkty:



      sprawdź pozostałe odżywki, odżywki białkowe, odżywki na masę
    • BakuBak
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 1496
      • Na forum: 12 lat
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 5693
      • Status:Specjalista

      Wysłano 23 stycznia 2003 21:36

      zgłoś naruszenie
      Dokładnie NIC na krutką mete
      morze przy rocznej suplementacji tym specyfikiem zyskasz centymetr w bicu i tyle

      to działa jak rutinoscorbin ( e lepsze jak rutiCal ) bierz zeby nie spadło jak spada i po tym jak juz spadło


      ps ; to F7 u mnie nie działa :<

      ego sum via et veritas, et vita


      ps:przepraszam za błędy jakie popełniłem w tej odpowiedzi
      Jezeli chcesz kąkretniejszą porade pisz do mnie na maila a ci pomoge :]

      eXpert przemówił !!
      @@ ego sum via et veritas et vita @@

      główny zgredzik-mafia.suple.hardcor.pl
    • Piękny Zbyszek
      Seewy
      • Pochwały:0
      • Nagany:brak
      • Postów: 20776
      • Wiek: 30 lat
      • Na forum: 12 lat
      • Trenuje: nie mam pojecia - pare ladnych lat ;)
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 201171
      • Status:Specjalista

      Wysłano 23 stycznia 2003 21:52

      zgłoś naruszenie
      Bakubak, nie zgodze sie z toba

      Prosze oto dokladniejsze info:

      Aminokwasy to związki organiczne z grupą karboksylową i aminową w cząsteczce. Biol. najważniejsze są L-a-aminokwasy, z których ok. 20 wchodzi w skład wszystkich rodzajów białek. Aminokwasy reagując ze sobą peptydy; kolejne przyłączenia następnych aminokwasów prowadzi do powstania polipeptydów i białek. Grupy aminowe a. w białkach pokarmowych są podstawowym źródłem azotu dla organizmów cudzożywnych. Do prawidłowego przebiegu procesów życiowych potrzebne są wszystkie aminokwasy występujące w białkach. Organizmy zwierzęce i człowiek mogą same syntetyzować 12 a. - są to tzw. aminokwasy endogenne; 8 aminokwasów musi być dostarczonych organizmowi z pokarmem - są to a. egzogenne. Z niektórych a. (tyrozyna, histydyna, tryptofan) powstają biologicznie ważne pochodne (hormony). Rdzenie węglowe wszystkich a. mogą ulegać przekształceniu w tłuszcze, a niektórych aminokwasów w węglowodany.
      Podstawowy składnik białek. Organizm samodzielnie może zsyntetyzować 13 z 21 białek. Pozostałe 8 musi być dostarczone z zewnątrz. Są to liczne związki organiczne; mające w cząstce co najmniej 1 grupę aminową (NH2) i jedna grupe karboksylową (COOH). 23 aminokwasy to składnik białek (aminokwasy białkowe), ok. 150 innych (aminokwasy niebiałkowe) występują głównie u roślin i drobnoustrojów , np. allicyna; są substancjami macierzystymi pewnych hormonów, witamin i in. Rośliny mogą syntetyzować wszystkie aminokwasy, człowiek i zwierzęta tylko niektóre (aminokwasy endogenne, np. alanina), pozostałe muszą być dostarczone z pożywieniem (aminokwasy egzogenne, np. tryptofan). Aminokwasy podzielić można na dwie grupy:aminokwasy ogólne, aminokwasy rozgałęzione.

      AMINOKWASY

      Podstawowy składnik białek.
      Organizm może wytworzyć samodzielnie 13 z 21 aminokwasów ważnych dla człowieka. Warunkiem jest wystarczające spożycie białka. Pozostałe osiem aminokwasów trzeba dostarczyć wraz z pożywieniem. Te tzw. aminokwasy esencjalne, to: metionina, tryptofan, fenyloalanina, lizyna, leucyna, izoleucyna, treonina i walina.

      Aminokwasy podzielić można na dwie grupy:

      aminokwasy ogólne, aminokwasy rozgałęzione.

      Charakterystyka poszczególnych aminokwasów:

      alanina - przyspiesza metabolizm mięśni poprzez przenoszenie do wątroby resztek węglowych, które zużyte są do syntezy glukozy
      arginina - może zwiększać wydzielanie insuliny i hormonu wzrostu.
      cysteina - bierze udział w odtruwaniu organizmu
      cystyna - niezbędna do syntezy białek osocza, bierze udział w syntezie kreatyny, glukagonu, insuliny
      fenyloalanina - niezbędna do syntezy hormonów tyroksyny i adrenaliny. Ponieważ przekształca się w tyrozynę, dlatego też ma zastosowanie w leczeniu depresji.
      histydyna - niezbędna w mięśniach, gdyż bierze udział w syntezie białka i hemoglobiny.
      izoleucyna, leucyna - aminokwasy rozgałęzione, występujące w kukurydzy i mleku. Są wykorzystywane jako materiał budulcowy i energetyczny dla pracującego mięśnia. Nie przechodzą przez wątrobę i dlatego praktycznie natychmiast trafiają do potrzebujących je mięśni.
      kwas asparginowy - redukuje poziom amoniaku
      lizyna - buduje chrząstki, konieczna do produkcji białka, wraz z witaminą C tworzą L-karnitynę.
      metionina - działa ochronnie na komórki wątroby, ułatwia szybkie pozbycie się tkanki tłuszczowej. Najobficiej występuje w białku jaja i mleka.
      ornityna - duże dawki stymulują wydzielanie hormonu wzrostu, usprawnia i przyspiesza pracę wątroby
      prolina - może stanowić zbiornik energii dla mięśni
      seryna - bierze udział w pracy systemy nerwowego, usprawnia przepływ impulsów
      tauryna - wpływa na wzrost masy mięśniowej, obniża ciśnienie krwi, poprawia tolerancję leków, działa korzystnie na centralny układ nerwowy.
      treonina - ważny składnik kolagenu, który jest głównym składnikiem podporowym tkanki łącznej.
      tryptofan - prekursor serotoniny, może uwalniać hormon wzrostu.
      tyrozyna - prekursor takich związków jak adrenalina (pobudzacz receptorów autonomicznego układu nerwowego), dopamina i noradrenalina (spełniają rolę przekaźników impulsów).
      walina - aminokwas rozgałęziony, działanie jak wyżej, najobficiej występuje w białku siemienia lnianego.

      Do czego służą?
      Otóż zażywając aminokwasy całodzienne 3 razy dziennie po 6 gram przed posiłkami podnosisz bilans azotowy organizmu, w efekcie czego białko, które spożywasz, jest lepiej przyswajane.
      Natomiast zażywając aminokwasy rozgałęzione (BCAA) chronisz mięśnie przed katabolizmem.

      Obydwa powyzsze teksty nie sa mojego autorstwa (thx to patriotpol i zion )

      Pozdrawiam.
      ----------------------------
      Doradca w dziale: "Trening"
      ----------------------------
      "Oddycham głęboko, stawiam piedestały. Jutro będe duży, dzisiaj jestem mały..."
      FITNESS ACADEMY King Square Kraków


      "Oddycham głęboko, stawiam piedestały. Jutro będe duży, dzisiaj jestem mały..."
    • Borsuk
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 5644
      • Wiek: 29 lat
      • Na forum: 12 lat
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 79443
      • Status:Znawca

      Wysłano 23 stycznia 2003 21:53

      zgłoś naruszenie
      Nie powiedzial bym ze nic na krotka mete... hamuja znakomicie katabolizm potreningowy a to jest juz COS, jesli chodzi o efekty widoczne to napewno nie da takich jak kreatyna ale zawsze jest lepiej jak sie to bierze niz mialo by sie nie brac.

      Moderator
      "Wszystko jest trucizną decyduje tylko dawka."
    • BakuBak
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 1496
      • Na forum: 12 lat
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 5693
      • Status:Specjalista

      Wysłano 23 stycznia 2003 22:13

      zgłoś naruszenie
      hodziło mi raczej o tzw "widoczne efekty "

      sam stosuje aminokwasy i znam ich zalety ale nie powiecie mi ze po paczce AAPQ przyjdzie mi 5 cm w bicu i 30 % siły
      ( rutinoscorbin sam tez stosuje gdyz osłonowo jest świetnym " lekiem " i poruwnanie do niego nie było obraźliwe )

      Ps; seewy wielkie dzięki właśnie czegoś takiego potrzebowałem !!!
      uratowałeś mi dupsko



      ego sum via et veritas, et vita


      ps:przepraszam za błędy jakie popełniłem w tej odpowiedzi
      Jezeli chcesz kąkretniejszą porade pisz do mnie na maila a ci pomoge :]

      eXpert przemówił !!
      @@ ego sum via et veritas et vita @@

      główny zgredzik-mafia.suple.hardcor.pl
    • Piękny Zbyszek
      Seewy
      • Pochwały:0
      • Nagany:brak
      • Postów: 20776
      • Wiek: 30 lat
      • Na forum: 12 lat
      • Trenuje: nie mam pojecia - pare ladnych lat ;)
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 201171
      • Status:Specjalista

      Wysłano 23 stycznia 2003 22:55

      zgłoś naruszenie
      To dawaj s&ampga

      Pozdrawiam.
      ----------------------------
      Doradca w dziale: "Trening"
      ----------------------------
      "Oddycham głęboko, stawiam piedestały. Jutro będe duży, dzisiaj jestem mały..."
      FITNESS ACADEMY King Square Kraków


      "Oddycham głęboko, stawiam piedestały. Jutro będe duży, dzisiaj jestem mały..."
    • BakuBak
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 1496
      • Na forum: 12 lat
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 5693
      • Status:Specjalista

      Wysłano 23 stycznia 2003 23:03

      zgłoś naruszenie
      jurz poszedł :>

      ego sum via et veritas, et vita


      ps:przepraszam za błędy jakie popełniłem w tej odpowiedzi
      Jezeli chcesz kąkretniejszą porade pisz do mnie na maila a ci pomoge :]

      eXpert przemówił !!
      @@ ego sum via et veritas et vita @@

      główny zgredzik-mafia.suple.hardcor.pl
    • Zwierz
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 4480
      • Na forum: 12 lat
      • LPA: 32128
      • Status:Ekspert

      Wysłano 24 stycznia 2003 02:26

      zgłoś naruszenie
      ja też nie jestem przesadnym fanem aminokwasów całodziennych...uważam że to ostatnia rzecz w cyklu suplementacyjnym powinniśmy kupować...najpierw białko,carbo, glutamina ,BCAA, kreatyna, ryboza...i dopiero na koniec całodzienne jak starczy kasy. Prawidłowa dieta uzupełniona proteiną...wystarczy nawet bez aminokwasów)))

      Moderator Działu Suplementacja
      Pozdrawiam
      Wasz don Zwierz

      Jeżeli moja wypowiedż Ci się spodobała to nie dawaj Sog'a tylko wejdż na [http://www.pajacyk.pl] i kliknij na pajacyka. Będzie z tego większy pożytek niż z Sog'a!

      członek-mafia.suple.hardcor.pl

      Moderator Działu Suplementacja
    •  
      SFD

        Wysłano 24 stycznia 2003 09:02

        zgłoś naruszenie
        Tak, ja je cenię, bo można szybko łyknąc 10 tabletek i ma się na jakiś czas katabolizm z głowy

        lucek
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 654
        • Na forum: 11 lat
        • LPA: 17777

        Wysłano 24 stycznia 2003 09:22

        zgłoś naruszenie
        Ja natomias uwazam... ze jesli ktos ma naprawde duże pieniadze i jest zawodnikiem to moze brac sumplementy. Dla zwykłego pracownika który trzepie max 1200 zł cvo miesiąć, z czego ma opłacic chałupe i wyzyc jest to zbedne.
        Na tym forum jest tylko kilka ludzi którzy są zawodowcami. Reszta i tak za jakies parę lat bedzie miała duzy brzuch przed sobą i zapomni o to wogóle były te aminokwasy.
        No to taka moja mała refleksja.
        Pozdrawiam


      •  
        SFD

          Wysłano 24 stycznia 2003 10:44

          zgłoś naruszenie
          Świniak - ja ćwiczę od 8 lat i raczej tego nie przerwę przez następne 10. To drogi sport i wydatki miesięczne na suple spokojnie można wyliczyć (tak sobie zrobiłem kalkoolację) na co najmniej 2000 zł. I suplementy wcale nie są tylko dla zawodowców.

          lucek
          OSF - targi