SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

BlueCrocus Po zdrowie i sprawność

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 26891

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 448 Wiek 103 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 13599
Ciocia, ja kurkumę mam w protokole antycholesterolowym, cynamon i imbir dobre przy przeziębieniach. Wszystkie trzy warto wrzucać gdzie się tylko da.

W górach najważniejsze jest, by tam być i tak zwyczajnie się tym byciem cieszyć. http://www.sfd.pl/BlueCrocus_Po_zdrowie_i_sprawność-t887095.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 448 Wiek 103 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 13599
POSIŁKI
Tłuszczu o 20g więcej (1. dzień). Dodatkowo: herbaty owocowe i czarna, kawa, woda mineralna.
SUPLEMENTACJA:
mniszek, omega 3, sterolea, magnez, cynamon, imbir, czosnek, ibuprom, bisocard, naproxen, Lioton.

TRENING
ORBITREK – ustawienia manualne
4 serie x 8 minut – co 1 minuta zmiana obciążenia o +1 (w zakresie 1-8)
Czas: 32.02 min. ---- prędkość: 16,4 -17,5 km/h ---- dystans: 8,3 km ---- kalorie: 176 kcal

1.Przysiad ze sztangielkami (12-15)
x 15,15,15 /po 7,5 kg na rękę
x 15,15,15 /po 8,5kg na rękę (17kg total)
2.Wyciskanie sztangi leżąc na płaskiej (12-15)
x 5,7,9 / 24 kg total
x 2,3,3 / 29kg total
3.Wiosło sztangielką w opadzie (10-12)
x 12,12,12 / 7,5 kg na rękę
L x 10,12,15 / 8,5kg bez klęku P x 12,15,20 / 8,5kg z klękiem
4.Uginanie nóg plié (12-15)
x 8,12,15 / 9kg total
x 10,12,15 / 12kg total
5.Przyciąganie drążka dolnego do klatki (10-12)
poprzednio i dzisiaj 3 x 20 gumy czarna, zielona, niebieska
6.Przysiad sumo (12-15)
x 8,10,12 / 12kg total
x 10,12,10 / 12kg total
7.Ściąganie drążka górnego taśma zielona (12-15)
poprzednio i dzisiaj 3 x 15 (krótka pętla ze złożonej taśmy, ściągam do brody stojąc – bardzo ciężko)
8.Rozpiętki na płaskiej sztangielkami (8-10)
x 12,15,15 / 4,5kg na rękę (9kg total)
x 11,11,11 / 5,5kg na rękę (11kg total)

UWAGI do treningu:
Wczoraj nie dałam rady wejść na orbitreka. Pozostały jedynie masaże i delikatne zginania nogi w kolanie. Dzisiaj weszłam, początki nie były miłe. Zamówiłam suplement na stawy, może coś pomoże.
Z treningów siłowych wybrałam to, co jak sądziłam zrobię. Pozostała część jutro lub w niedzielę.
Wszystkie przysiady trochę oszukane, ale tylko trochę. Zależało mi, żeby mimo wszystko je wykonać.
Wyciskanie sztangi na płaskiej – tu duży skok obciążenia wymuszony tym, co akurat było dostępne.
Wiosło sztangielką w opadzie – na lewą rękę bez klęku na ławeczce z powodu urazu kolana. Lewa wyraźnie słabsza.


W górach najważniejsze jest, by tam być i tak zwyczajnie się tym byciem cieszyć. http://www.sfd.pl/BlueCrocus_Po_zdrowie_i_sprawność-t887095.html 

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 313 Napisanych postów 9785 Wiek 44 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 155769
Jak lewą masz słabszą to zaczynaj od niej. Prawa powtarza ciężar i ilość powtórzeń po lewej ręce.
Myślę, że w momencie kiedy masz dolegliwości bólowe związane z kolanami ćwiczenia angażujące staw kolanowy powinnaś odpuścić. W takiej sytuacji automatycznie ciało przybiera pozycję "ochronno-obronną", często nienaturalną a nawet niebezpieczną. To może skutkować jakąś kontuzją.
Postęp na ławie, nawet jeśli wymuszony, to ładny Rozpiętki też

A kurkuma ma też właściwości przeciwzapalne. Nawet ostatnio były badania, że zmniejsza ryzyko nowotwotu przełyku.

Zmieniony przez - Kokosik w dniu 2013-02-01 15:18:56
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 448 Wiek 103 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 13599
Kokosik, dziękuję za miłe słowo i za wskazówki . Zawsze dobrze, gdy ktoś czuwa. Zaczynam lewą ręką, ale nie wiedziałam, że prawa robi dokładnie to samo. Dzisiaj prawą mogłam zrobić jeszcze więcej powtórzeń, wnioskuję więc, że tą ręką dałabym radę z większym obciążeniem. Gdyby nie Ty – zrobiłabym kiedyś ten błąd.
Lewe kolano jest ok., dlatego było to wiosłowanie. W innych ćwiczeniach noga mi nie dokuczała. Już miałam długą przerwę ze skakaniem, chciałam spróbować na czym stoję. No i masz ci los…
Kurkuma i inne – już przygotowałam lekturę i wstawię sobie jakąś ściągawkę. Czasem się nie pamięta, a warto.

W górach najważniejsze jest, by tam być i tak zwyczajnie się tym byciem cieszyć. http://www.sfd.pl/BlueCrocus_Po_zdrowie_i_sprawność-t887095.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 448 Wiek 103 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 13599
Ściągawka KU PAMIĘCI gotowa.

Dla zdrowia
źródło: Patrick Holford „Smak zdrowia. Zasady prawidłowego odżywiania”

W roślinach występują związki fitochemiczne, które choć nie są substancjami odżywczymi, to mają znaczący i korzystny wpływ na nasz organizm oraz na nasze zdrowie. Powszechnie w pokarmach występują:
antocyjany, bioflawonidy, chlorofil, fenole, fitoestrogeny, genisteina, glukozoinole, indole, izotiocyjaniny, kapsaicyna, karotenoidy, kumaryny, kurkumin, kwas chlorogenowy, kwas elagowy, lentinany, ligniny, saponiny, składniki allium, sterole roślinne, sulforafany, związki dwusiarczkowe.

Dlaczego związki fitochemiczne są tak ważne, na co wpływają?
• Korzystne działanie na układ odpornościowy.
• Ochrona przed chorobami nowotworowymi i niektórymi rodzajami promieniowania.
• Ochrona, neutralizowanie związków rakotwórczych.
• Zwalczanie infekcji, wspomaganie przy kruchości naczyń krwionośnych, krwawieniach z dziąseł, żylaków, hemoroidów, siniaków, obrażeniach związanych z nadmiernym przeciążeniem stawów i mięśni oraz zakrzepicy.
• Silne działanie przeciwutleniające.
• Wiązanie i usuwanie toksycznych metali.
• Ochrona DNA przed uszkodzeniem.
• Udział w tworzeniu składników krwi.
• Niszczenie niektórych drobnoustrojów.
• Uczestnictwo w gojeniu się ran.
• Zapobieganie różnym rozrostom nowotworowym, np. w sutkach i prostacie.
• Wiązanie z białkami krwi nadmiaru estrogenów. Niższe ryzyko wystąpienia raka sutka i prostaty, objawów menopauzy, włókniaków i innych schorzeń o podłożu hormonalnym.

Co powinniśmy jeść?
Ananas, brokuły, brukselka, cebula różne rodzaje, czosnek, dzika róża owoce, gorczyca, gryka liście, herbata, jagody, kalafior, kalarepa, kapusta, kapusta włoska, koper włoski, lucerna, lukrecja, marchew, melon kantalupa, ogórki, owoce cytrusowe, papaja, papryka ostra, papryka zielona, pomidory, por, rośliny strączkowe, rukiew wodna, rzepa, rzodkiew, seler, strączkowe rośliny, szczypiorek, śliwki, truskawki, warzywa zielone, wino czerwone, winogrona, wiśnie, wodorosty.

W jakich produktach znajdziemy inne ważne składniki odżywcze?
Arbuz, awokado, bambus pędy, banany, baranina, burak ćwikłowy, chleb razowy, chleb żytni, cielęca, cukinia, cytryny, daktyle, dorsz, drożdże piwne, dynia, endywia, fasola, fasola czerwona, grejpfrut, groch, groszek zielony, grzyby, imbir korzeń, indyk, jabłka, jagnięcina, jajka, jeżyny, kapusta kiszona, karczochy, kiełki fasoli, kiełki lucerny, kiełki pszenicy, kiwi, kraby, krewetki, kukurydza, kurczak, limonki, łosoś, łupacz, makrele, maliny, mandarynki, mango, masło, mąka gryczana, mąka kukurydziana, melon, migdały, mleko, morele, owoce jagodowe, orzechy (różne), ostrygi, owies, pasternak, pietruszka, pomarańcze, produkty pełnoziarniste, rodzynki, ryby, rzodkiewka, sałata, sardynki, ser biały, ser cheddar, ser żółty, soczewica, szparagi, szpinak, szynka, śledzie, śliwki suszone, tuńczyk, wątroba wołowa, wieprzowina, ziarna (różne, np. słonecznik, sezam), ziemniaki słodkie.

Polecane w kuchni
źródło: Sallie Morris „Przyprawy świata”

Cynamon – działa pobudzająco, ściągająco, wiatropędnie, leczy się nim biegunkę i schorzenia żołądka, pobudza apetyt, przyspiesza trawienie, stosowany zewnętrznie łagodzi bóle głowy i dolegliwości reumatyczne.
Imbir – stosowany w dolegliwościach układu pokarmowego, wspomaga trawienie, ogrzewa żołądek, poprawia wzrok, ogrzewa stawy, dobry na słabe krążenie, na wzdęcia, niestrawność, kaszel, nudności, grypę, przeciwdziała chorobie lokomocyjnej, ma działanie przeciwwymiotne, antyseptyczne , bakteriobójcze, przeciwzapalne, odświeża oddech. Korzeń ma działanie przeciwbólowe, rozluźniające, zmniejsza napięcie mięśniowe, wpływa na krążenie krwi i polepsza ukrwienie mózgu. Silnie rozgrzewa , przyspiesza metabolizm (ważne dla sportowców i osób na redukcji), dodaje energii, naturalny środek wspomagający koncentrację i wydajność umysłową, zmniejsza agregację (zlepianie) płytek krwi chroniąc przed tworzeniem zakrzepów, polecany przy podwyższonym cholesterolu. Jest afrodyzjakiem - poprawiając ukrwienie zwiększa intensywność doznań i wzmaga erekcję. Łagodzi bóle miesiączkowe. Spożywany regularnie zmniejsza ilość i częstość ataków migreny. Ostrożnie zażywać: ciąża, karmienie, przewlekła choroba przewodu pokarmowego.
Kurkuma – wspomaga trawienie, wywar stosowany w zaburzeniach wątroby, schorzeniach żołądka, nerek, jako środek dezynfekujący, także na przeziębienia (gotowana z mlekiem i cukrem).
Wanilia – właściwości pobudzające i przeciwgorączkowe.

Zmieniony przez - BlueCrocus w dniu 2013-02-01 21:44:45

W górach najważniejsze jest, by tam być i tak zwyczajnie się tym byciem cieszyć. http://www.sfd.pl/BlueCrocus_Po_zdrowie_i_sprawność-t887095.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 448 Wiek 103 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 13599
Kolano już tak nie sztywnieje, będzie dobrze, choć jeszcze boli. Czekam do jutra z ewentualnym treningiem. Mimo problemów, przy mojej wadze i "słusznym" wieku, mogę być z siebie zadowolona. Któż by to pomyślał jeszcze niedawno, że znów się zakoleguję ze skakanką .




Zmieniony przez - BlueCrocus w dniu 2013-02-02 17:14:23

W górach najważniejsze jest, by tam być i tak zwyczajnie się tym byciem cieszyć. http://www.sfd.pl/BlueCrocus_Po_zdrowie_i_sprawność-t887095.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 448 Wiek 103 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 13599
POSIŁKI - Tłuszczu o 20g mniej 2. dzień).
Dodatkowo: surówka (kapusta pekińska, marchew, seler, pietruszka, cebula, ogórek, pomidor, papryka czerwona, natka pietruszki, koperek), owoce: 2 jabłka, 1 pomarańcza, herbaty owocowe i czarna, kawa, woda mineralna.
Dzisiaj celowo nie wpisałam surówki i owoców. To około 300 kcal. Czy mam coś zmienić?

SUPLEMENTACJA:
mniszek, omega 3, sterolea, magnez, cynamon, imbir, czosnek, ibuprom, bisocard, naproxen, Lioton.

EDIT
Kolano znów boli mocniej, jakoś nie tak ułożyłam w nocy nogę i stąd ten nawrót. Zrobię jednak wolne od treningu.
Prawdopodobnie źle wykonywałam przysiad sumo ze sztangielką. Ustawiałam ją pionowo, trzymałam za gryf przed sobą.
Plie – trzymałam za krążek, ręce wyprostowane, a babeczka pokazuje na filmie lekkie ugięcie w łokciach. Czy tu także był błąd?

Zmieniłam wypiskę z dziennika - jakiś krasnolud (tylko jeden jest w domu ) zjadł wszystkie szprotki, na szczęście jeszcze coś zostało w lodówce. Ten salceson to serduszka i żołądki drobiowe plus golonka, całość w żelatynie.

Zmieniony przez - BlueCrocus w dniu 2013-02-03 09:48:09
Zmieniony przez - BlueCrocus w dniu 2013-02-03 12:43:22




Zmieniony przez - BlueCrocus w dniu 2013-02-03 12:45:03

W górach najważniejsze jest, by tam być i tak zwyczajnie się tym byciem cieszyć. http://www.sfd.pl/BlueCrocus_Po_zdrowie_i_sprawność-t887095.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 448 Wiek 103 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 13599
.

Zmieniony przez - BlueCrocus w dniu 2013-02-03 16:05:12

W górach najważniejsze jest, by tam być i tak zwyczajnie się tym byciem cieszyć. http://www.sfd.pl/BlueCrocus_Po_zdrowie_i_sprawność-t887095.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 448 Wiek 103 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 13599
POSIŁKI - Tłuszczu o 20g mniej (3. dzień).
Dodatkowo: surówka (kapusta pekińska, marchew, seler, pietruszka, cebula, ogórek, pomidor, papryka czerwona, natka pietruszki, koperek), herbaty owocowe i czarna, kawa, woda mineralna.

Obliques - Miesiąc rotacji tłuszczem za mną. Nie obserwuję luzów w obwodach, waga stoi. Czy mogę zaproponować kolejną zmianę?
Chciałabym na jakiś czas odstawić także ziemniaki i owoce, chleba nie jem. Zostawię tylko białko z mięsa, ryb i jajek, ewentualnie jeszcze odżywka (zamówiłam na próbę) oraz warzywa w surówkach.

Rozkład BTW – propozycje:
1300 kcal -----100g ---------- 60g --------- 90g
1300 kcal ----400 kcal ---- 540 kcal ---- 360 kcal

SUPLEMENTACJA:
mniszek, omega 3, sterolea, magnez, cynamon, imbir, czosnek, kurkuma, ostropest plamisty, ibuprom, bisocard, naproxen, Lioton.

TRENING
Dzisiaj ewentualnie dopiero wieczorem, mam dużo zajęć i nie wiem jak się wyrobię ze wszystkim.

W górach najważniejsze jest, by tam być i tak zwyczajnie się tym byciem cieszyć. http://www.sfd.pl/BlueCrocus_Po_zdrowie_i_sprawność-t887095.html 

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 313 Napisanych postów 9785 Wiek 44 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 155769
Crocusiku a Ty jesz warzywa korzeniowe? Marchew, seler, pietruszkę? Ja lubię np w postaci zup - robię sobie dni białe (seler, pietrucha) i kolorowe zółte (dynia, marchewka) bądź zielone (groszek zielony). Gotowane warzywa miksuję z rosołem i jest fajna zupa jako źródło ww.
Bo mało ww Ci wychodzi. Kalorii też
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

PROBLEM...

Następny temat

Kittie ma NOBLA, a... Picie, ćpanie, pyerdolenie - to w kurniku zawsze w cenie

Fit Family - Kasia i Damian Wiórki kokosowe vs. pestki z dyni - porównanie okiem dietetyka Węglowodany w trakcie treningu: tak czy nie? Natalia Czajkowska - ocena sylwetki Pigwa i jej cenne właściwości Dieta, dlaczego utrudniamy sobie życie? Kłopoty Pauli i Piotrka! Trening na masę - 5 złotych zasad