logo
zamknij zamknij

Bardzo słaby uchwyt!

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 347

0 5 0
napisał(a)
Frikens
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 36 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 518
Cześć!
Ćwiczę od nie dawna i mam dosyć poważny problem z uchwytem, który ogranicza mnie w ćwiczeniach, zwłaszcza w wyciskaniu i martwym ciągu. Przykład wyciskania. Jestem totalnie początkujący, po kilku treningach, więc dokładam sobie do gryfu powiedzmy 10kg (co i tak już jest dużym progresem w stosunku do początku). Robię powtórzenia i nie czuję żeby moja klatka jakoś się zmęczyła, po prostu czuję, że potrzeba dać więcej. Dlatego dokładam 5kg więcej i pojawia się problem. Nie z klatką, bo ona daje radę, a z uchwytem. Ręce mi się trzęsą po kilku powtórzeniach z takim ciężarem i nie daję po prostu rady.
Tak samo martwy ciąg. Plecy chcą więcej, a ręce nie dają rady utrzymać sztangi.

Dodam, że ćwiczę od 3 tygodni planem FBW z podklejonego tematu : Przysiad, wyciskanie, martwy ciąg, wiosłowanie.
Jakieś porady dla mnie? Może dodać jakieś ćwiczenie do tego? Mój chwyt strasznie mnie ogranicza z progresem. :/
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 4007 Napisanych postów 90260 Wiek 33 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 497324
Z czasem siła przyjdzie, dopiero zaczynasz, przy wyciskaniu nie słaby chwyt a słabe ręce, przy podciąganiu, wiosłach i mc już tak tu chwyt ma znaczenie.

kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

napisał(a)
Frikens
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 36 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 518
To w jaki sposób wzmocnić ręce? Te ćwiczenia, które wykonuję wystarczą na początek? Miałem zamiar dojechać na tym planie do końca miesiąca, a potem iść krok do przodu i dodać ćwiczenia na triceps, biceps i ramiona.
napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 4007 Napisanych postów 90260 Wiek 33 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 497324
Dopiero zaczynasz wiec jest ok, siła z czasem przyjdzie

kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 1441 Napisanych postów 40136 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 249118
Wszystko się ustabilizuje po kilku/kilkunastu treningach jak nieco ramiona i wszystkie mięśnie dotąd słabe się wzmocnią.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
lsiwy1
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 29 Wiek 29 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1484
Potwierdzę to co piszą chłopaki, bo sam jestem w takiej sytuacji jak Ty. Lecę tym planem miesiąc z hakiem i też na początku ręce puszczały dużo wczesniej niz plecy ale na każdym kolejnym treningu wytrzymywały 2-3 powtórzenia więcej i zamykałem serię. Wtedy dokładam do ostatniej serii i historia się powtarza. I tak w kółko :).
No bo skoro ręce odpadają przy dźwiganiu sztangi w martwym to jak je wzmocnić? Dźwigać sztangę w martwym!! :). Póki co możemy się cieszyć, że mamy "bezpiecznik" przed, na początku z pewnością niedoskonałą techniką :)

A jeśli chodzi o przechodzenie do następnego etapu to bym się nie śpieszył. Tzn. nie wiem jaki jest Twój staż ale jeśli jesteś początkujący to na pewno możesz z pierwszego etapu czerpać dużo dłużej. To moje drugie podejscie do tego treningu z tym, że teraz jestem na redukcji. Poprzednim razem nie mialem nic policzone, staralem sie tylko w miare zdrowo jesc i na pewno kalorie były na +. Było to kilka lat temu i dokladnie nie pamietam ale w ciągu 2,5 miesiąca obwod w bicepsie z 34 na 37, gdzie przez połowę tego czasu w ogóle nie było na niego bezpośredniego ćwiczenia.
Teraz na redukcji tez rosnie, chociaż na siłownie chodzę dopiero od miesiąca z hakiem a wcześniej przez 3 miesiące tylko basen. Co prawda nie rosnie już tak spektakularnie ;) jak kiedyś ale za to kabel widać bez ćwiczenia więc jestem mega happy bo nigdy, nawet w najśmielszych marzeniach nie przychodziło mi do głowy, że zobaczę żyłę na swoim bicepsie :D . Siła też leci szybko, więc tym razem zamierzam pociągnąć ten etap dopóki przynosi efekty. Po co strzelać z armaty do wróbla i od razu na jednym treningu robić 8 ćwiczeń skoro 4 dają doskonały efekt?
Zostaw sobie arsenał na później - w końcu tyle lat z żelastwem przed Tobą ;). Taki ogólny przekaz wyciągnąłem z tych wszystkich tematów, że najważniejszy we wszystkim (treningu, diecie, nawet własnych ambicjach) jest umiar i stopniowa intensyfikacja.
Także jeśli mogę coś Tobie (i sobie też) doradzić przez pryzmat własnych doświadczeń to nie spiesz się. Popracuj na tym etapie dłużej i opanuj technikę. Nie bój się "poświęcić" 2 czy 3 treningów na mniejszym obciążeniu jeżeli dzięki temu poprawisz technikę - zwróci Ci się to bardzo szybko a w międzyczasie siła mięśni nabierze jakichś proporcji.












Zmieniony przez - lsiwy1 w dniu 2017-03-18 19:07:49
napisał(a)
Kami_L_1916
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 41 Wiek 19 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 279
Podłącze sie do tematu,aby nie zakładać nowego. Ostatnio robiłem martwy ciąg i wrzuciłem sobie 100kg niestety, plecy chciały to podnieść 10 razy,ale dłonie nie pozwoliły utrzymać tego. Czy same zwisy plus rotacje przedramion wystarcza, aby wzmocnić chwyt?
napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 4007 Napisanych postów 90260 Wiek 33 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 497324
Tak wystarczą, poza tym siła chwytu też sama z czasem przyjdzie od ciężkich treningów.

kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 1441 Napisanych postów 40136 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 249118
Możesz dodatkowo na koniec takiego treningu wziąć sztangę raz i trzymać maks ile wytrzymasz aż puści chwyt.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW 5x5 do oceny

Następny temat

Trening do oceny i poprawki

Trening odchudzający dla kobiet

Adrianna Kaczmarek - ocena sylwetki

Domowe burgery z cytrusowym łososiem, serem kozim i dodatkiem sosu żurawionowego

09-11.06.2017 Olympia Amateur Spain 2017 - Marbella - WYNIKI

5 owoców, które warto włączyć do diety

Niesportowe wyznania Pauli Banot-Leoniewskiej

Triathlon, czyli od zera do bohatera. Część I i część II.

Magdalena Koral weźmie ślub!