logo
zamknij zamknij

Bardzo słaby uchwyt!

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 303

0 5 0
napisał(a)
Frikens
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 36 Wiek 2016 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 518
Cześć!
Ćwiczę od nie dawna i mam dosyć poważny problem z uchwytem, który ogranicza mnie w ćwiczeniach, zwłaszcza w wyciskaniu i martwym ciągu. Przykład wyciskania. Jestem totalnie początkujący, po kilku treningach, więc dokładam sobie do gryfu powiedzmy 10kg (co i tak już jest dużym progresem w stosunku do początku). Robię powtórzenia i nie czuję żeby moja klatka jakoś się zmęczyła, po prostu czuję, że potrzeba dać więcej. Dlatego dokładam 5kg więcej i pojawia się problem. Nie z klatką, bo ona daje radę, a z uchwytem. Ręce mi się trzęsą po kilku powtórzeniach z takim ciężarem i nie daję po prostu rady.
Tak samo martwy ciąg. Plecy chcą więcej, a ręce nie dają rady utrzymać sztangi.

Dodam, że ćwiczę od 3 tygodni planem FBW z podklejonego tematu : Przysiad, wyciskanie, martwy ciąg, wiosłowanie.
Jakieś porady dla mnie? Może dodać jakieś ćwiczenie do tego? Mój chwyt strasznie mnie ogranicza z progresem. :/

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
anubis84 Moderator
Ekspert
Szacuny 3840 Napisanych postów 88783 Wiek 32 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 426603
Z czasem siła przyjdzie, dopiero zaczynasz, przy wyciskaniu nie słaby chwyt a słabe ręce, przy podciąganiu, wiosłach i mc już tak tu chwyt ma znaczenie.

kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

napisał(a)
Frikens
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 36 Wiek 2016 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 518
To w jaki sposób wzmocnić ręce? Te ćwiczenia, które wykonuję wystarczą na początek? Miałem zamiar dojechać na tym planie do końca miesiąca, a potem iść krok do przodu i dodać ćwiczenia na triceps, biceps i ramiona.

napisał(a)
anubis84 Moderator
Ekspert
Szacuny 3840 Napisanych postów 88783 Wiek 32 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 426603
Dopiero zaczynasz wiec jest ok, siła z czasem przyjdzie

kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1344 Napisanych postów 38851 Wiek 2016 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 191805
Wszystko się ustabilizuje po kilku/kilkunastu treningach jak nieco ramiona i wszystkie mięśnie dotąd słabe się wzmocnią.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak. Muscles not grow on trees!

napisał(a)
lsiwy1
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 29 Wiek 29 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1482
Potwierdzę to co piszą chłopaki, bo sam jestem w takiej sytuacji jak Ty. Lecę tym planem miesiąc z hakiem i też na początku ręce puszczały dużo wczesniej niz plecy ale na każdym kolejnym treningu wytrzymywały 2-3 powtórzenia więcej i zamykałem serię. Wtedy dokładam do ostatniej serii i historia się powtarza. I tak w kółko :).
No bo skoro ręce odpadają przy dźwiganiu sztangi w martwym to jak je wzmocnić? Dźwigać sztangę w martwym!! :). Póki co możemy się cieszyć, że mamy "bezpiecznik" przed, na początku z pewnością niedoskonałą techniką :)

A jeśli chodzi o przechodzenie do następnego etapu to bym się nie śpieszył. Tzn. nie wiem jaki jest Twój staż ale jeśli jesteś początkujący to na pewno możesz z pierwszego etapu czerpać dużo dłużej. To moje drugie podejscie do tego treningu z tym, że teraz jestem na redukcji. Poprzednim razem nie mialem nic policzone, staralem sie tylko w miare zdrowo jesc i na pewno kalorie były na +. Było to kilka lat temu i dokladnie nie pamietam ale w ciągu 2,5 miesiąca obwod w bicepsie z 34 na 37, gdzie przez połowę tego czasu w ogóle nie było na niego bezpośredniego ćwiczenia.
Teraz na redukcji tez rosnie, chociaż na siłownie chodzę dopiero od miesiąca z hakiem a wcześniej przez 3 miesiące tylko basen. Co prawda nie rosnie już tak spektakularnie ;) jak kiedyś ale za to kabel widać bez ćwiczenia więc jestem mega happy bo nigdy, nawet w najśmielszych marzeniach nie przychodziło mi do głowy, że zobaczę żyłę na swoim bicepsie :D . Siła też leci szybko, więc tym razem zamierzam pociągnąć ten etap dopóki przynosi efekty. Po co strzelać z armaty do wróbla i od razu na jednym treningu robić 8 ćwiczeń skoro 4 dają doskonały efekt?
Zostaw sobie arsenał na później - w końcu tyle lat z żelastwem przed Tobą ;). Taki ogólny przekaz wyciągnąłem z tych wszystkich tematów, że najważniejszy we wszystkim (treningu, diecie, nawet własnych ambicjach) jest umiar i stopniowa intensyfikacja.
Także jeśli mogę coś Tobie (i sobie też) doradzić przez pryzmat własnych doświadczeń to nie spiesz się. Popracuj na tym etapie dłużej i opanuj technikę. Nie bój się "poświęcić" 2 czy 3 treningów na mniejszym obciążeniu jeżeli dzięki temu poprawisz technikę - zwróci Ci się to bardzo szybko a w międzyczasie siła mięśni nabierze jakichś proporcji.












Zmieniony przez - lsiwy1 w dniu 2017-03-18 19:07:49
napisał(a)
Kami_L_1916
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 40 Wiek 19 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 266
Podłącze sie do tematu,aby nie zakładać nowego. Ostatnio robiłem martwy ciąg i wrzuciłem sobie 100kg niestety, plecy chciały to podnieść 10 razy,ale dłonie nie pozwoliły utrzymać tego. Czy same zwisy plus rotacje przedramion wystarcza, aby wzmocnić chwyt?
napisał(a)
anubis84 Moderator
Ekspert
Szacuny 3840 Napisanych postów 88783 Wiek 32 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 426603
Tak wystarczą, poza tym siła chwytu też sama z czasem przyjdzie od ciężkich treningów.

kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1344 Napisanych postów 38851 Wiek 2016 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 191805
Możesz dodatkowo na koniec takiego treningu wziąć sztangę raz i trzymać maks ile wytrzymasz aż puści chwyt.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak. Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW 5x5 do oceny

Następny temat

Trening do oceny i poprawki