Temat został odczytany 271 razy

Bardzo słaby uchwyt!

zgłoś naruszenie
  • Frikens
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 36
  • Na forum: 6 lat
  • LPA: 518
Cześć!
Ćwiczę od nie dawna i mam dosyć poważny problem z uchwytem, który ogranicza mnie w ćwiczeniach, zwłaszcza w wyciskaniu i martwym ciągu. Przykład wyciskania. Jestem totalnie początkujący, po kilku treningach, więc dokładam sobie do gryfu powiedzmy 10kg (co i tak już jest dużym progresem w stosunku do początku). Robię powtórzenia i nie czuję żeby moja klatka jakoś się zmęczyła, po prostu czuję, że potrzeba dać więcej. Dlatego dokładam 5kg więcej i pojawia się problem. Nie z klatką, bo ona daje radę, a z uchwytem. Ręce mi się trzęsą po kilku powtórzeniach z takim ciężarem i nie daję po prostu rady.
Tak samo martwy ciąg. Plecy chcą więcej, a ręce nie dają rady utrzymać sztangi.

Dodam, że ćwiczę od 3 tygodni planem FBW z podklejonego tematu : Przysiad, wyciskanie, martwy ciąg, wiosłowanie.
Jakieś porady dla mnie? Może dodać jakieś ćwiczenie do tego? Mój chwyt strasznie mnie ogranicza z progresem. :/

1489583234000
  • Krzysztof Piekarz Expert SFD
  • Pochwały:
  • Postów 686
  • Wiek: 32
  • Na forum: 12
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 3120O
  • Status: Ekspert
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

Indywidualne plany dietetyczne i treningowe

  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
zgłoś naruszenie
  • anubis84 Instruktor Marcin
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 87687
  • Wiek: 32 lat
  • Na forum: 7 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 421172
  • Status: Ekspert
  • Trenuje: wiosna 2009
Z czasem siła przyjdzie, dopiero zaczynasz, przy wyciskaniu nie słaby chwyt a słabe ręce, przy podciąganiu, wiosłach i mc już tak tu chwyt ma znaczenie.
kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

1489585344000
zgłoś naruszenie
  • Frikens
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 36
  • Na forum: 6 lat
  • LPA: 518
To w jaki sposób wzmocnić ręce? Te ćwiczenia, które wykonuję wystarczą na początek? Miałem zamiar dojechać na tym planie do końca miesiąca, a potem iść krok do przodu i dodać ćwiczenia na triceps, biceps i ramiona.
1489585891000
zgłoś naruszenie
  • anubis84 Instruktor Marcin
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 87687
  • Wiek: 32 lat
  • Na forum: 7 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 421172
  • Status: Ekspert
  • Trenuje: wiosna 2009
Dopiero zaczynasz wiec jest ok, siła z czasem przyjdzie
kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

1489598562000
zgłoś naruszenie
  • rion10
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 38387
  • Na forum: 13 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 189867
  • Status: Ekspert
Wszystko się ustabilizuje po kilku/kilkunastu treningach jak nieco ramiona i wszystkie mięśnie dotąd słabe się wzmocnią.
Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!
1489601771000
zgłoś naruszenie
  • lsiwy1
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 21
  • Wiek: 29 lat
  • Na forum: 3 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 830
  • Trenuje: zaczynam
Potwierdzę to co piszą chłopaki, bo sam jestem w takiej sytuacji jak Ty. Lecę tym planem miesiąc z hakiem i też na początku ręce puszczały dużo wczesniej niz plecy ale na każdym kolejnym treningu wytrzymywały 2-3 powtórzenia więcej i zamykałem serię. Wtedy dokładam do ostatniej serii i historia się powtarza. I tak w kółko :).
No bo skoro ręce odpadają przy dźwiganiu sztangi w martwym to jak je wzmocnić? Dźwigać sztangę w martwym!! :). Póki co możemy się cieszyć, że mamy "bezpiecznik" przed, na początku z pewnością niedoskonałą techniką :)

A jeśli chodzi o przechodzenie do następnego etapu to bym się nie śpieszył. Tzn. nie wiem jaki jest Twój staż ale jeśli jesteś początkujący to na pewno możesz z pierwszego etapu czerpać dużo dłużej. To moje drugie podejscie do tego treningu z tym, że teraz jestem na redukcji. Poprzednim razem nie mialem nic policzone, staralem sie tylko w miare zdrowo jesc i na pewno kalorie były na +. Było to kilka lat temu i dokladnie nie pamietam ale w ciągu 2,5 miesiąca obwod w bicepsie z 34 na 37, gdzie przez połowę tego czasu w ogóle nie było na niego bezpośredniego ćwiczenia.
Teraz na redukcji tez rosnie, chociaż na siłownie chodzę dopiero od miesiąca z hakiem a wcześniej przez 3 miesiące tylko basen. Co prawda nie rosnie już tak spektakularnie ;) jak kiedyś ale za to kabel widać bez ćwiczenia więc jestem mega happy bo nigdy, nawet w najśmielszych marzeniach nie przychodziło mi do głowy, że zobaczę żyłę na swoim bicepsie :D . Siła też leci szybko, więc tym razem zamierzam pociągnąć ten etap dopóki przynosi efekty. Po co strzelać z armaty do wróbla i od razu na jednym treningu robić 8 ćwiczeń skoro 4 dają doskonały efekt?
Zostaw sobie arsenał na później - w końcu tyle lat z żelastwem przed Tobą ;). Taki ogólny przekaz wyciągnąłem z tych wszystkich tematów, że najważniejszy we wszystkim (treningu, diecie, nawet własnych ambicjach) jest umiar i stopniowa intensyfikacja.
Także jeśli mogę coś Tobie (i sobie też) doradzić przez pryzmat własnych doświadczeń to nie spiesz się. Popracuj na tym etapie dłużej i opanuj technikę. Nie bój się "poświęcić" 2 czy 3 treningów na mniejszym obciążeniu jeżeli dzięki temu poprawisz technikę - zwróci Ci się to bardzo szybko a w międzyczasie siła mięśni nabierze jakichś proporcji.












Zmieniony przez - lsiwy1 w dniu 2017-03-18 19:07:49
1489858506000
zgłoś naruszenie
  • Kami_L_1916
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 39
  • Wiek: 19 lat
  • Na forum: 3 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 262
Podłącze sie do tematu,aby nie zakładać nowego. Ostatnio robiłem martwy ciąg i wrzuciłem sobie 100kg niestety, plecy chciały to podnieść 10 razy,ale dłonie nie pozwoliły utrzymać tego. Czy same zwisy plus rotacje przedramion wystarcza, aby wzmocnić chwyt?
1489866770000
zgłoś naruszenie
  • anubis84 Instruktor Marcin
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 87687
  • Wiek: 32 lat
  • Na forum: 7 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 421172
  • Status: Ekspert
  • Trenuje: wiosna 2009
Tak wystarczą, poza tym siła chwytu też sama z czasem przyjdzie od ciężkich treningów.
kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

1489924579000
zgłoś naruszenie
  • rion10
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 38387
  • Na forum: 13 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 189867
  • Status: Ekspert
Możesz dodatkowo na koniec takiego treningu wziąć sztangę raz i trzymać maks ile wytrzymasz aż puści chwyt.
Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!
1489999657000