logo
zamknij zamknij

Bóle nóg podczas biegania czy pływania

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 208

0 5 0
napisał(a)
damdam84
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 38 dni Przeczytanych tematów 65
Witam,

Może na początek coś o mnie, mam 32 lata 170cm wzrostu i 65kg(czyli szczupły o dość powiedzmy wysportowanej sylwetce)
Nie mam problemów ze stawami itp, generalnie zdrowy jak ryba.

Od jakiegoś czasu się wziąłem trochę mocniej za siebie, w pracy 8h siedzę i wcześniej tylko był rower(+2x15 min do pracy i z powrotem szybkiego "marszu") i sporadycznie basen, teraz jest trochę inaczej.

Zacząłem biegać - bieg połączony z marszem przez jakieś 40 min + regularnie basem 2x w tygodniu, coś koło 45 min pływania żabką, czasami kraulem.

I tu jest problem, po 15 min pływania drętwieje mi lewe łydka, muszę sobie zrobić przerwę na 5-10 min i potem już kolejne 30 min jestem w stanie pływać, ale pod koniec łydka się znowu odzywa, wcześniej miałem problemy ze skurczami(albo łydka, albo stopa), ale biorę magnez już ze 4mc i skurcze minęły.
Wcześniej nie było w sumie problemów z łydka, ale też mniej pływałem, bo kondycyjnie było dużo słabiej niż jest teraz, no ale teraz jak kondycja pozwala, to znowu noga nie...

Biegam dopiero kilka dni, kupiłem nawet buty do biegania Asics za prawie 400zl.(mniejsza o model, ale czuję dobrą amortyzację itp w porównaniu do zwykłych adidasów) i tutaj znowu drętwieją mi stopy tak że nie jestem w stanie biec po pewnym czasie, próbowałem buty wiązać słabiej lub inaczej ale to nic nie pomaga, w zwykłych adidasach było tak samo.
Co jest nie tak? Faktycznie siedzący tryb życia i mało sportu zrobiło takie zaległości z moim ciałem/nogami?

Poza tym co napisałem wyżej robię też róże pompki czy ćwiczenia z hantlami, ale to nie ma wpływu na nogi.


Zmieniony przez - damdam84 w dniu 2017-03-19 17:07:47
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1774 Napisanych postów 33403 Wiek 2016 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 230252
Trudno powiedzieć co jest przyczyną, bo to moze być również problem z powięzią mięśniową w obrębie łydek i kostki.

A kawy i stymulantów dużo używasz?

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw). Konsultacje treningowe i dietetyczne. Naturalna forma : http://www.sfd.pl/Sprawno%C5%9B%C4%87%2C_estetyka_i_harmonia%2FRonie220_%2C_forma_str._162-t1075096-s188.html

napisał(a)
damdam84
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 38 dni Przeczytanych tematów 65
Ja chodzi o stopy to jest raczej problem z mięśniami, niż stawem, z łydką tylko lewą mam problem podczas pływania, z prawą jest wszystko ok.
Na rowerze łydka też jest używana(tym bardziej że jeżdżę we wpinanych pedałch SPD) a nie mam tego problemu, nawet robiąc spore podjazdy w górach.

Kawy mało, 1 dziennie i to nie zawsze. A inne stymulanty to w jakimś sensie? Nie biorę nic poza magnezem czy białka które ostatnio kupiłem.
No chyba że herbata zielona się pod to łapie, palić czy ćpać też nie.


Zmieniony przez - damdam84 w dniu 2017-03-19 19:00:06
napisał(a)
Bykuuuuu
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 84 Wiek 17 lat Na forum 84 dni Przeczytanych tematów 1122
Trenuję pływanie 12 lat, i od samego początku mam ten sam problem, szybko łapie też skurcze na początku, ale potem problem znika. Suplementuje magnez niby trochę pomaga, ale wyraźnej poprawy nie ma. Trener mówił, że niektórzy po prostu tak mają a inni nie. Jedyne co zrobić Ci doradzić to mocniejsza rozgrzewka :)
napisał(a)
damdam84
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 38 dni Przeczytanych tematów 65
Rozgrzewka przed bieganiem ok, bo bieganie obciąża mocno stawy itp i to robię.

ale w przypadku basenu? Jakieś zawody czy coś to ok, ale mówimy tutaj o pływaniu rekreacyjnym żabką i od czasu do czasu 1 basen kraulem.


Zmieniony przez - damdam84 w dniu 2017-03-19 22:19:56
napisał(a)
Bykuuuuu
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 84 Wiek 17 lat Na forum 84 dni Przeczytanych tematów 1122
No ale i tak wypada się rozgrzac :) co z tego że rekreacyjnie, skurcz może zawsze "zaatakować", nawet w rekreacyjnym pływaniu
napisał(a)
damdam84
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 38 dni Przeczytanych tematów 65
Nie no może jestem dziwny, ale jakoś nie widzę potrzeby rozgrzewania się przed basenem, jakoś też nikogo na basenie nie widziałem robiącego coś takiego.
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1774 Napisanych postów 33403 Wiek 2016 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 230252
Spróbuj rozciągać te łydki. Możesz wejśc na jakiś podest, stanąc palcami i się opuścić na sam dół. W tej pozycji przytrzymaj i powtórz kilka razy. Rób to codziennie po treningu.

Jeśli nie pomoże to fizjo Ci załatwi sprawę w ciągu jednej wizyty.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw). Konsultacje treningowe i dietetyczne. Naturalna forma : http://www.sfd.pl/Sprawno%C5%9B%C4%87%2C_estetyka_i_harmonia%2FRonie220_%2C_forma_str._162-t1075096-s188.html

1
napisał(a)
anubis84 Moderator
Ekspert
Szacuny 3848 Napisanych postów 88865 Wiek 32 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 426979
Skórcze swoją drogą, to pikuś gorsze jest jak odczuwasz drętwienie, moze to oznaczać jakieś problemy z krążeniem, weź jakiś twardszy wałek i spróbuj porolować sobie nogi.

kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

1
napisał(a)
damdam84
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 38 dni Przeczytanych tematów 65
Z tym masowaniem i rozciąganiem to spróbuję, najgorsze jest to, że jakieś efekty będą dopiero po miesiącu czy później.

Jak miałem skurcze stóp, to znajoma poleciła mi piłeczkę golfową do masażu stóp i być może to pomogło, lub samo przeszło czy dzięki magnezowi.

Dzięki.


Zmieniony przez - damdam84 w dniu 2017-03-20 09:27:10
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1774 Napisanych postów 33403 Wiek 2016 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 230252
Rolowanie to też dobry pomysł, jeśli nie masz dostępu do rolera to może być wałek do ciasta. Wymasuj mięsnie łydki i achillesy.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw). Konsultacje treningowe i dietetyczne. Naturalna forma : http://www.sfd.pl/Sprawno%C5%9B%C4%87%2C_estetyka_i_harmonia%2FRonie220_%2C_forma_str._162-t1075096-s188.html

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pierwsza redukcja

Następny temat

Plan treningowy do oceny