Znajdz stabilizator / ortezę

Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 11787 razy
  • Autor

    Ból dolnej części pleców.

  • Senty
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 5
    • Na forum: 7 lat
    • LPA: 31

    Wysłano 07 sierpnia 2007 20:12

    zgłoś naruszenie

    Wiec od okolo tygodnia boli mnie dolna część pleców i niewiem co to moze byc? Próbowałem to wygrzewac mascią rozgrzewajaca ale za wiele mi nie pomoglo ;/
    Ból wystepuje - jak sa plecy i koncza sie tak jakby zebra z to odrazu pod nimi jak sie dotkne to mnie boli...
    Przyczyny mogą byc dwie : albo mnie zawiało jak gralem w chlodny wieczór w pilke , lub jak pracowałem i przenosilem dosc ciezkie rzeczy to kilka razy poczulem jak mnie rwie w plecach , lecz prace skonczylem 2tygodnie temu.

    A ból pojawil sie jakies 5 dni temu i do teraz mnie boli , przy chodzeniu , bieganiu , glebokim wdechu itp.

    Porzebuje sie jakoś szybko wyleczyc z tego bólu bo jade na wakacjie niedlugo a niechce miec przez to zepsutych wakacji.

    Prosze o pomoc.
  •  Odżywki i suplementy

    Wysłano 07 sierpnia 2007 20:53

    Koniecznie sprawdź te produkty:



    sprawdź pozostałe odżywki, odżywki białkowe, odżywki na masę
  • CannonBall
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 291
    • Na forum: 7 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 2963

    Wysłano 07 sierpnia 2007 20:53

    zgłoś naruszenie
    Ja proponowałbym cos takiego:

    Przed tymi ćwiczniami możesz zrobic sobie zimne oklady z zelu przez 10-15 min na odc ledzwiowy tylko nie bezposrednio na skore.


    Pozycja wyjsciowa : lezenie na plecach, nogi zgiete w stawach biodrowych i kolanowych
    1.rece wzdluz tulowia : naprzemienne dociaganie kolana do czola
    2.rece splecione na karku : naprzemienne dociaganie lokciem do kolana( lewy lokiec- prawe kolano ;prawy lokiec –lewe kolano)
    3.rece splecione na karku : jednoczesne laczenie dwoch kolan i lokci
    4.rece wzdluz tulowia : unoszenie bioder do gory (napinamy posladki, sciagamy lopatki)
    5.rece wzdluz tulowia : biodra unosimy do gory I zataczamy kola biodrami w lewo I prawo
    6.rece wzdluz tulowia : naprzemienne skrety glowy w lewo, kolana w prawo
    7.rece wzdluz tulowia: przyciagamy brode do mostka
    8.rece wzdluz tulowia: przycoiagamy kolana do klatki piersiowej

    pozycja wyjsciowa: lezenie na boku ( dolna reka pod glowa gorna do przodu)
    1.unoszenie gornej nogi ( proste kolano) do gory
    2.dociaganie gornego kolana do klatki piersiowej
    3.dociaganie obu kolan do klatni kiersiowej
    4.odchylenie obu kolan do tylu (stopy razem)
    + to samo na drugim boku

    pozycja wysciowa: lezenie na brzuchu
    1.rece splecione pod broda: naprzemienne unoszenie nogi w gore (kolano proste)
    2.rece w przod: jednoczesne unoszenie w gore lewej reki i prawej nogi (potem na odwrot)
    3.rece w przod: naprzemienne unoszenie w gore rak (lokiec prosty)
    4.rece splecione na posladkach : unoszenie tulowia w gore (lokcie w tyl , glowa patrzy prosto)
    5.rece splecione na posladkach : unoszenie rak w gore (lokcie proste)
    6.rece splecione na karku: unoszenie tulowia w gore (lokcie w tyl, glowa patrzy prosto)

    pozycja wyjsciowa: klek podparty
    1.naprzemienne dociaganie kolana do czola
    2.naprzemienne dociaganie kolana do klatki piersiowej i wyrzut prostej nogi w tyl (glowa patrzy do gory)
    3.sklony klatki piersiowej do podlogi (dlonie do srodka)
    4.krazenie bioder- dotykamy posladkami piet (w obie strony)
    5.naprzemienne unoszenie rak w przod (glowa patrzy za reka)
    6.naprzemienne jednoczesne unoszenie w gore lewej reki I prawej nogi (potem na odwrot)
    7.wyginanie glowy w dol, kregoslupa w gore (tzw: koci grzbiet) – barki I glowa stoja w miescu
    8.said na pietach, glowa do podlogi –rozciagamy kregoslup

    wszystkie cwiczenie wykonujemy w seriach po 10 do 30tu razy

    sciagnolem te ćw z forumkulturystyczne.pl
  • kradam
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 3172
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: Właściwie to mi to lata
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 21170
    • Status:Specjalista

    Wysłano 07 sierpnia 2007 21:13

    zgłoś naruszenie
    Generalnie forum kulturystyczne nie jest najlepszym miejscem na leczenie tego typu dolegliwości. Jak nie przejdzie to idź do lekarza, niech wykluczy przynajmniej przyczyny jak nerki itp.
  • CannonBall
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 291
    • Na forum: 7 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 2963

    Wysłano 07 sierpnia 2007 21:58

    zgłoś naruszenie
    Ja nie twierdze, ze forum kulturystyczne jest dobre do leczenia takich rzeczy ale ww cwiczenia są poprawne a mi osobiscie nie chcialo sie wymyslac swoich. Sporo ludzi mając problemy z L ma zlecone podobne ćwiczenia.

    Wracając do sprawy- nie zauwazylem tego ze jest bolesnosc przy dotyku.
    Senty postaraj sie dokladnie opisac miejsce w którym boli, czy to jest w jednym punkcie czy pewien obszar, czy to jest ból kłujący czy raczej tępy. Podaj po prostu wiecej szczegółów.
  • Senty
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 5
    • Na forum: 7 lat
    • LPA: 31

    Wysłano 07 sierpnia 2007 22:10

    zgłoś naruszenie
    hmm jest to dokładnie polowa pleców w okolicach kregosupa, i jest to ból kłujący na calą dolną część pleców , boli gdy chodze stoje siedzie a nawet gdy leze... , najmniej boli jak kucam i tak od 5 dni... dodam ze tez kłuje mnie w żądku
  • Senty
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 5
    • Na forum: 7 lat
    • LPA: 31

    Wysłano 07 sierpnia 2007 22:12

    zgłoś naruszenie
    dodam tez ze gdy jestem w jednej pozycji dluzej niz 10sekund to bol staje sie nie do wytrzymania
  • kradam
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 3172
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: Właściwie to mi to lata
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 21170
    • Status:Specjalista

    Wysłano 07 sierpnia 2007 22:36

    zgłoś naruszenie
    TO się zgadza, że wielu pacjentów z bólem L mają zalecone takie ćwiczenia. Ich efekt można często obejrzeć na neurochirurgii .
  • CannonBall
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 291
    • Na forum: 7 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 2963

    Wysłano 07 sierpnia 2007 22:59

    zgłoś naruszenie
    Ja sam miałem problemy z L i Th. Żadnej konkretnej diagnozy. Dostałem ćwiczenia- przeszło.

    Tu zapewne bedzie inaczej, najlepiej senty jak pojdziesz do lekarza, dostaniemy diagnoze to pozniej mozemy jego metody terapii tej dolegliwosci skonfrontowac z innymi. Co do mozliwych przyczyn musze sie jutro z kims skonsultowac bo sam duzego doswiadczenia jeszcze nie posiadam :)
  • rion10
    • Pochwały:3
    • Nagany:brak
    • Postów: 26317
    • Na forum: 11 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 131398

    Wysłano 08 sierpnia 2007 15:24

    zgłoś naruszenie
    Też mam od jakiegos czasu bóle lędźwi chciałem zapytać co daje wykonywanie ww cwiczeń wzmacnia odcinek lędźwiowy bede wdzięczny za odpowiedź
    Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
    Muscles not grow on trees!
  • CannonBall
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 291
    • Na forum: 7 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 2963

    Wysłano 08 sierpnia 2007 22:43

    zgłoś naruszenie
    Osłabiebie mięśni przykręgosłupowych (jak również ich nadmierne napięcie) doprowadza do jakiejs nieprawidlowosci, np nadmiernej lordozy, nadmiernej kifozy i skolioz, czy jakiejs nadmobilnosci pomiędzy kręgami (osłabiają sie również więzadła) więc dobrze jest utrzymywać np dzięki dedykowanym ćwiczeniom ich dobrą formę.
    Ważne jest, zeby zachować równowagę pomiędzy ćwiczeniami i ćwiczyc zarówno mm brzucha jak i pleców bo w innym wypadku mogloby to doprowadzic do ww przypadlosci (np poglebiona lordoza)

    Senty- moze byc tak ze masz zablokowane segmenty gdzies w odcinku piersiowym co usztywnia jeszcze bardziej klatke.
    Przejscie piersiowo lędzwiowe, w którym Cie boli jest miejscem zaraz za klatką (12th-12 żeber) która tworzy w miare sztywną całość więc jest pierwszym w kolejnosci miejscem narażonym na nadmierną mobilność.
    Możliwe, ze masz tam osłabione więzadła, moga pojawic sie gdzies uciski na korzenie nerwowe i jako ze jest to w miare wysoko ból promieniuje w obrębie tułowia.
    Przyda Ci sie fizjoterapeuta znający sie na terapii manualnej, trzebaby uruchomic zablokowane ewentualne segmenty piersiowe(th)i popracowac nad mięsniami krótkimi grzbietu tez przy pomocy terapeuty.
    To jest jedna z mozliwych opcji w tym wypadku.


  • rion10
    • Pochwały:3
    • Nagany:brak
    • Postów: 26317
    • Na forum: 11 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 131398

    Wysłano 09 sierpnia 2007 12:06

    zgłoś naruszenie
    nie bede zakaldał nowego tematu chciałbym zapytać jak sie powinno rozciągać odcinek ledzwiowy i jak często?
    Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
    Muscles not grow on trees!