logo
zamknij zamknij

Ból dolnej części pleców.

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 14145

0 5 0
napisał(a)
Senty
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 31
Wiec od okolo tygodnia boli mnie dolna część pleców i niewiem co to moze byc? Próbowałem to wygrzewac mascią rozgrzewajaca ale za wiele mi nie pomoglo ;/
Ból wystepuje - jak sa plecy i koncza sie tak jakby zebra z to odrazu pod nimi jak sie dotkne to mnie boli...
Przyczyny mogą byc dwie : albo mnie zawiało jak gralem w chlodny wieczór w pilke , lub jak pracowałem i przenosilem dosc ciezkie rzeczy to kilka razy poczulem jak mnie rwie w plecach , lecz prace skonczylem 2tygodnie temu.

A ból pojawil sie jakies 5 dni temu i do teraz mnie boli , przy chodzeniu , bieganiu , glebokim wdechu itp.

Porzebuje sie jakoś szybko wyleczyc z tego bólu bo jade na wakacjie niedlugo a niechce miec przez to zepsutych wakacji.

Prosze o pomoc.
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
CannonBall
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 291 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2963
Ja proponowałbym cos takiego:

Przed tymi ćwiczniami możesz zrobic sobie zimne oklady z zelu przez 10-15 min na odc ledzwiowy tylko nie bezposrednio na skore.


Pozycja wyjsciowa : lezenie na plecach, nogi zgiete w stawach biodrowych i kolanowych
1.rece wzdluz tulowia : naprzemienne dociaganie kolana do czola
2.rece splecione na karku : naprzemienne dociaganie lokciem do kolana( lewy lokiec- prawe kolano ;prawy lokiec –lewe kolano)
3.rece splecione na karku : jednoczesne laczenie dwoch kolan i lokci
4.rece wzdluz tulowia : unoszenie bioder do gory (napinamy posladki, sciagamy lopatki)
5.rece wzdluz tulowia : biodra unosimy do gory I zataczamy kola biodrami w lewo I prawo
6.rece wzdluz tulowia : naprzemienne skrety glowy w lewo, kolana w prawo
7.rece wzdluz tulowia: przyciagamy brode do mostka
8.rece wzdluz tulowia: przycoiagamy kolana do klatki piersiowej

pozycja wyjsciowa: lezenie na boku ( dolna reka pod glowa gorna do przodu)
1.unoszenie gornej nogi ( proste kolano) do gory
2.dociaganie gornego kolana do klatki piersiowej
3.dociaganie obu kolan do klatni kiersiowej
4.odchylenie obu kolan do tylu (stopy razem)
+ to samo na drugim boku

pozycja wysciowa: lezenie na brzuchu
1.rece splecione pod broda: naprzemienne unoszenie nogi w gore (kolano proste)
2.rece w przod: jednoczesne unoszenie w gore lewej reki i prawej nogi (potem na odwrot)
3.rece w przod: naprzemienne unoszenie w gore rak (lokiec prosty)
4.rece splecione na posladkach : unoszenie tulowia w gore (lokcie w tyl , glowa patrzy prosto)
5.rece splecione na posladkach : unoszenie rak w gore (lokcie proste)
6.rece splecione na karku: unoszenie tulowia w gore (lokcie w tyl, glowa patrzy prosto)

pozycja wyjsciowa: klek podparty
1.naprzemienne dociaganie kolana do czola
2.naprzemienne dociaganie kolana do klatki piersiowej i wyrzut prostej nogi w tyl (glowa patrzy do gory)
3.sklony klatki piersiowej do podlogi (dlonie do srodka)
4.krazenie bioder- dotykamy posladkami piet (w obie strony)
5.naprzemienne unoszenie rak w przod (glowa patrzy za reka)
6.naprzemienne jednoczesne unoszenie w gore lewej reki I prawej nogi (potem na odwrot)
7.wyginanie glowy w dol, kregoslupa w gore (tzw: koci grzbiet) – barki I glowa stoja w miescu
8.said na pietach, glowa do podlogi –rozciagamy kregoslup

wszystkie cwiczenie wykonujemy w seriach po 10 do 30tu razy

sciagnolem te ćw z forumkulturystyczne.pl
napisał(a)
kradam
Ekspert
Szacuny 306 Napisanych postów 3172 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 21170
Generalnie forum kulturystyczne nie jest najlepszym miejscem na leczenie tego typu dolegliwości. Jak nie przejdzie to idź do lekarza, niech wykluczy przynajmniej przyczyny jak nerki itp.
napisał(a)
CannonBall
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 291 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2963
Ja nie twierdze, ze forum kulturystyczne jest dobre do leczenia takich rzeczy ale ww cwiczenia są poprawne a mi osobiscie nie chcialo sie wymyslac swoich. Sporo ludzi mając problemy z L ma zlecone podobne ćwiczenia.

Wracając do sprawy- nie zauwazylem tego ze jest bolesnosc przy dotyku.
Senty postaraj sie dokladnie opisac miejsce w którym boli, czy to jest w jednym punkcie czy pewien obszar, czy to jest ból kłujący czy raczej tępy. Podaj po prostu wiecej szczegółów.
napisał(a)
Senty
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 31
hmm jest to dokładnie polowa pleców w okolicach kregosupa, i jest to ból kłujący na calą dolną część pleców , boli gdy chodze stoje siedzie a nawet gdy leze... , najmniej boli jak kucam i tak od 5 dni... dodam ze tez kłuje mnie w żądku
napisał(a)
Senty
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 31
dodam tez ze gdy jestem w jednej pozycji dluzej niz 10sekund to bol staje sie nie do wytrzymania
napisał(a)
kradam
Ekspert
Szacuny 306 Napisanych postów 3172 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 21170
TO się zgadza, że wielu pacjentów z bólem L mają zalecone takie ćwiczenia. Ich efekt można często obejrzeć na neurochirurgii .
napisał(a)
CannonBall
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 291 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2963
Ja sam miałem problemy z L i Th. Żadnej konkretnej diagnozy. Dostałem ćwiczenia- przeszło.

Tu zapewne bedzie inaczej, najlepiej senty jak pojdziesz do lekarza, dostaniemy diagnoze to pozniej mozemy jego metody terapii tej dolegliwosci skonfrontowac z innymi. Co do mozliwych przyczyn musze sie jutro z kims skonsultowac bo sam duzego doswiadczenia jeszcze nie posiadam :)
napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 1505 Napisanych postów 40740 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 277117
Też mam od jakiegos czasu bóle lędźwi chciałem zapytać co daje wykonywanie ww cwiczeń wzmacnia odcinek lędźwiowy bede wdzięczny za odpowiedź

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
CannonBall
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 291 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2963
Osłabiebie mięśni przykręgosłupowych (jak również ich nadmierne napięcie) doprowadza do jakiejs nieprawidlowosci, np nadmiernej lordozy, nadmiernej kifozy i skolioz, czy jakiejs nadmobilnosci pomiędzy kręgami (osłabiają sie również więzadła) więc dobrze jest utrzymywać np dzięki dedykowanym ćwiczeniom ich dobrą formę.
Ważne jest, zeby zachować równowagę pomiędzy ćwiczeniami i ćwiczyc zarówno mm brzucha jak i pleców bo w innym wypadku mogloby to doprowadzic do ww przypadlosci (np poglebiona lordoza)

Senty- moze byc tak ze masz zablokowane segmenty gdzies w odcinku piersiowym co usztywnia jeszcze bardziej klatke.
Przejscie piersiowo lędzwiowe, w którym Cie boli jest miejscem zaraz za klatką (12th-12 żeber) która tworzy w miare sztywną całość więc jest pierwszym w kolejnosci miejscem narażonym na nadmierną mobilność.
Możliwe, ze masz tam osłabione więzadła, moga pojawic sie gdzies uciski na korzenie nerwowe i jako ze jest to w miare wysoko ból promieniuje w obrębie tułowia.
Przyda Ci sie fizjoterapeuta znający sie na terapii manualnej, trzebaby uruchomic zablokowane ewentualne segmenty piersiowe(th)i popracowac nad mięsniami krótkimi grzbietu tez przy pomocy terapeuty.
To jest jedna z mozliwych opcji w tym wypadku.
napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 1505 Napisanych postów 40740 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 277117
nie bede zakaldał nowego tematu chciałbym zapytać jak sie powinno rozciągać odcinek ledzwiowy i jak często?

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

okulary przeciwsłoneczne - jak dobrać filtr?

Następny temat

Pielęgnacja twarzy dla mężczyzny

Czy warto stosować dietę oraz trening „kolegi” czy z Internetu?

Czy mogę stosować suplementy, odżywki, leki (np. SAA) przed komisją lekarską?

Zawodniczki Bikini Fitness w mini i szpilkach

Sylwia Szostak - ocena sylwetki

Gainer nie działa - co robić?

Napoje poprawiające osiągi

Biustonosz sportowy a trening - czy to konieczność?

Grzegorz Kępa zmienia decyzję!