SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Aminokwasy ranking

temat działu:

Ranking suplementów i odżywek

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 4382

napisał(a)
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 2922 Napisanych postów 62505 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 687213


Aminokwasy ranking
Suplementacja produktami na bazie aminokwasów wolnych, skupia się obecnie w porach okołotreningowych. Osoby trenujące coraz częściej korzystając z publikacji naukowych lub opracowań, zdają sobie sprawę z korzyści jakie wynikają z zastosowania tego typu suplementów, włączając je do swojego arsenału.
Co jest obecnie na topie i czym warto się zainteresować?

  1. Czym są aminokwasy w formie suplementu?
  2. Czy warto stosować suplement tego typu?
  3. Główne zalety korzystania z dodatku aminokwasów
  4. Czy są bezpieczne?
  5. TOP 10 - RANKING AMINOKWASÓW


Czym są aminokwasy w formie suplementu?


Suplement aminokwasowy, zazwyczaj bazuje na formach wolnych aminokwasów, czyli takich, które nie wymagają trawienia. Oznacza to, że łykając porcje produktu, szybko trafiają one do krwiobiegu, gdzie są metabolizowane i wykorzystywane na potrzeby ustrojowe. Zazwyczaj dostępne są w formie preparatów takich jak BCAA, EAA, czy też tzw. aminokwasy całodzienne, które koniec końców są hydrolizatem białek serwatkowych, nie do końca spełniającym ww. funkcje. Jeżeli zależy więc nam na realny, szybkim wsparciu organizmu dawką aminokwasów, wybierajmy produkty, typu BCAA, czy też EAA, posiadające w składzie wolne formy aminokwasów.

Czy warto stosować suplement tego typu?


Preparaty aminokwasowe, wykorzystuje się głównie w okresach okołotreningowych. Jest to dość newralgiczny czas dla tkanki mięśniowej, która zostaje poddana próbom wysiłkowym i wytrzymałościowym. Zastosowanie aminokwasów w tym okresie ma na celu zabezpieczenie muskulatury przed działaniem zmierzającym, do pozyskania energii z białek mięśniowych, czyli procesowi katabolizmu. Warto więc zainteresować się dodatkową podażą aminokwasów, która wspomoże organizm, chroniąc go, jak i dostarczając energii.

Główne zalety korzystania z dodatku aminokwasów


-podnoszą poziom anabolizmu. Wszystko za sprawą leucyny, która bogato występuje w produktach tego typu. Jest ona inicjatorem szlaków syntezy białkowej, przez co przechyla szalę metaboliczną w kierunku budowy masy mięśniowej. Co więcej, dzięki leucynie możliwy jest w ogóle proces budowy masy mięśniowej, stąd jej dostarczenie w diecie powinno być priorytetowe.

-nie wymagają trawienia, aminokwasy w formie wolnej wchłaniane są bezpośrednio do krwiobiegu i metabolizowane w wątrobie, szybko trafiając w miejsce, gdzie są potrzebne na procesy energetyczne.

-wsparcie antykataboliczne, ze względu na szybką absorpcję, jak i szybkie źródło energetyczne, poprzez reszty aminokwasowe i łańcuchy węglowe, dostarczają energii, chroniąc białka mięśniowe przed ich użyciem na potrzeby wynikające z wysiłku.

Czy są bezpieczne?


Wykorzystanie aminokwasów w diecie sportowca jest bezapelacyjnie bezpiecznym rozwiązaniem, gdyż podobnie na wzór odżywek, pełnią one głównie funkcję odżywczą, a nie specjalistyczną, która mogłaby wpływać m.in. na działanie układu nerwowego, czy na podniesienie parametrów pracy serca i układu krwionośnego. Oznacza to, że nie mają one wpływu na nasze zdrowie i nie zagrażają bezpieczeństwu.

TOP 10 - RANKING AMINOKWASÓW

1. Allnutrition BCAA Max Support


BCAA Max Support to produkt, którego działanie zostało ukierunkowane na maksymalną ochronę muskulatury przed działaniami zmierzającymi w kierunku jej rozpadzie. Wysoka koncentracja BCAA na porcję preparatu ma za zadanie maksymalnie przeciwdziałać katabolizmowi, a dodatek glutaminy i tauryny, dodatkowo wpływać na gospodarkę energetyczną, wspierając procesy odnowy i odbudowy mięśnia. Osoby stosujące produkt, chwalą jego smak, jak i łatwą rozpuszczalność stawiając go w czołówce rankingu.

2. Olimp BCAA Xplode


Olimp wchodząc na rynek z nowością, nie spodziewał się, że ich suplement zdobędzie tak szybko popularność. BCAA Xplode ze względu na znakomity smak, jak i skład, który dostarcza wszystkiego, czego potrzebuje organizm, aby zabezpieczyć mięśnie podczas treningu, szybko zdobył uznanie osób trenujących. Nie bez powodu linia suplementów Xplode, ma na celu maksymalnie wspomagać organizm sportowców, tak, aby jedyne, na czym skupia swoją uwagę, to wysiłek.

3. SFD BCAA G-Max 2.0


Produkt firmy SFD to stack aminokwasowy, który składa się z całej palety BCAA, z dodatkiem solidnej ilości glutaminy. Producenci nie bez powodu umieścili w składzie dodatek l-glutaminy, która podczas wysiłku fizycznego, o charakterze siłowym, jest znacznie uszczuplona, a jej uzupełnienie warunkuje procesy regeneracyjne. Osoby stosujące BCAA G-Max zwracają uwagę na szybszą regenerację, jak i wygląd sylwetki, który robi się bardziej twardy i suchy. Co więcej, dodatek glutaminy będzie skutecznie zabezpieczał przed infekcjami.

4. Activlab xtra 500g


Klasyczne aminokwasy firmy Activlab swego czasu opanowały rynek aminokwasowy. Połączenie BCAA wraz z glutaminą stanowiło podstawę suplementacji każdej osoby poważnie myślącej o swojej muskulaturze i jej zabezpieczeniu przed katabolizmem. Do tej pory BCAA XTRA stanowi symbol suplementacji aminokwasowej, która z powodzeniem może być wykorzystywana zarówno w sportach sylwetkowych, jak i typowych wytrzymałościowych.

5. HiTec BCAA Powder 500g


Klasyczne aminokwasy rozgałęzione od firmy Hi-Tec, to produkt w 100% zawierający tylko BCAA, bez dodatków glutaminy, tauryny i innych aminokwasów. Jest to pozycja dla osób, które cenią sobie w składzie same aminokwasy rozgałęzione, nie uznając innych dodatków. Co więcej, aminokwasy firmy Hi-Tec smakują rewelacyjnie, jak i ich rozpuszczalność jest wzorowa, co sprawia, że wielu konsumentów zostaje przy nich na dłużej.

6. Fitwhey Glutamine


Jedyna pozycja w rankingu, która bazuje na czystej glutaminie. Jej wykorzystanie okołotreningowo skupia się na uzupełnieniu jej zapasów, podczas gdy wysiłek przyczynia się do ich znacznego wykorzystania na potrzeby ustroju. Glutamina firmy FitWhey to 100% czysty surowiec, bez komponentów smakowych, wzbogacony dodatek tauryny, która to wykazuje działanie wspierające suplementację tym aminokwasem. Jeżeli zależy Wam na znacznych odczuciach poprawy regeneracji, jest to obowiązkowa pozycja na waszej liście.

7. Iron Horse BCAA Plus 400g


Wyróżniające się aminokwasy od firmy Iron Horse, to nie tylko wsparcie mające na celu dostarczyć wysoką dawkę aminokwasów rozgałęzionych. To zaawansowana mieszanka, która dodatkowo posiada w składzie acetylowana formę tyrozyny, jak i dodatek beta-alaniny, których działanie znacznie poprawia efektywność wysiłku. Co więcej, suplement został uzupełniony o dodatek l-histydyny, jak i spory dodatek magnezu, co doskonale wpisuje się w działanie regeneracyjne i wspomagające anabolizm.

8. Optimum Pro BCAA


Suplement od firmy Optimum nie bez powodu posiada w nazwie przedrostek PRO, który sugeruje, że jest to suplement zaawansowany. Spory dodatek glutaminy, wysoka koncentracja BCAA, jak i dodatki mające na celu wesprzeć działania regeneracyjne i hamujące rozpad muskulatury, to strzał w dziesiątkę, jeżeli chodzi o zastosowanie na redukcji. Suplement wspomaga znacznie regeneracje, przyczyniając się do podtrzymania pełnej aktywności sportowej nie tylko podczas deficytu kalorycznego, ale i w okresach zwiększonej instensywności wysiłkowej.

9. Trec BCAA G-Force 360 caps


Klasyczny produkt firmy TREC, który oprócz zawartości aminokwasów rozgałęzionych, posiada w swoim składzie dodatkowo glutaminę, mającą na celu znaczne zwiększenie możliwości produktu. BCAA G-Force na rynku suplementacji jest od kilkunastu lat i zawsze chętnie kupowany i chwalony za swoją efektywność działania, bez kompromisów. Producenci zadbali o to, aby kupując G-Force-a, spełniać wszystkie wymagania konsumentów związanych z ochroną tkanki mięśniowej.

10. TREC BCAA High Speed


BCAA High Speed to odnowiony suplement firmy TREC, który dostarcza aminokwasów rozgałęzionych w formie instant. Oznacza to, że suplement charakteryzuje się szybką rozpuszczalnością, co z kolei zwiększa efektywność wchłaniania komponentów produktu. Suplement bazuje tylko i wyłącznie na czystych aminokwasach BCAA bez dodatków i wypełniaczy, mając za zadanie podnieść maksymalnie efektywność ich działania. Osoby stosujące BCAA High Speed, opisują jego natychmiastowe działanie, jak i brak problemów z zaleganiem na żołądku.


Zmieniony przez - gokuson w dniu 2017-10-04 08:05:08
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 276 dni Przeczytanych tematów 39
Czy Bcaa mogę brac na masie , jak tak to które najlepsze ?
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4578 Napisanych postów 132642 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 687623
witaj.
mozna stosowac caly rok, zarowno podczas redukcji, jak i masy
ja popijam caly rok w trakcie treningu.
napisał(a)
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 729 Wiek 43 lat Na forum 311 dni Przeczytanych tematów 11142
Jw. Jak jest kasa to brać.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 64 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 276
a co sadzicie o teorii, która mówi o tym, że równie dobrze zamiast BCAA, które wykorzystywane jest na potrzeby energetyczne, można po prostu popijać glukoze/wegle?
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4578 Napisanych postów 132642 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 687623
jezeli bysmy rozpatrywali BCAA pod katem stricte dostarczenia energii, to faktycznie tego typu poglad bedzie mial swoje uzasadnienie:
-BCAA dostarcza energii poprzez lancuchy weglowe, jak i grupy aminowe, ktore lacza sie z alanina, ktora z kolei bierze udzial w produkcji glukozy.

jednak
BCAA posiada szereg wlasciwosci, ktore nie beda tozsame z podaniem glukozy.
-wsparcie dla obnizenia bolesnosci miesnia
-wspomaganie procesow anabolicznych dzieki zawartej leucynie i inicjacji szlaków metabolicznych odpowiedzialnych za synteze
-wplyw na uklad nerwowy, działanie podtrzymujące jego aktywnosc
i jeszcze nieco wiecej mozna wygrzebac jak sie dobrze wczytamy

wiec teoretycznie dzialanie aktykataboliczne, zwiazane z zabezpieczeniem energetycznym moze byc porownywalne do podania glukozy, jednak w przypadku osob na diecie LC nie bedzie to uzasadnione
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 276 dni Przeczytanych tematów 3
ostatnio widziałam bcaa 4:1:1 a w sklepie pan zachwalał 8:1:1 czym to się w ogóle różni i co wybrać, jakby co to trenuje biegi średniodystansowe .
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4578 Napisanych postów 132642 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 687623
roznia sie iloscia leucyny i proporcja do pozostalych aminokwasow, jak izoleucyna i walina
osobiscie preferuje przedtreningowo 2;1;1, a po treningu mozna wrzucic o wyzszej kocentracji leucyny 8;1;1 co wspomoze np efekt podniesienia poziomu anabolizmu
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 11 Na forum 132 dni Przeczytanych tematów 2055
Jest sens kupić te droższe aminokwasy 8:1:1
http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_BCAA_8:1:1_Strong_Formula-opis34019.html

czy na początek wystarczy wersja 2:1:1


Zmieniony przez - basmann w dniu 2017-07-18 12:09:10
napisał(a)
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 2922 Napisanych postów 62505 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 687213
odpowiedź masz post nad swoim pytaniem

Różnice są w ilóści leucyny, te 8:1:1 to praktycznie sama leucyna , nadają się bardzo dobrze po treningu. Do normalnego stosowania około treningowego bardziej uniwersalne będą standardowe 2:1:1 np. http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_BCAA_2:1:1-opis35135.html 
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4578 Napisanych postów 132642 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 687623
zdecydowanie pozostac przy 2:1:1, gdzies kiedys czytalem, ze stosunek ten odpwoieda konfiguracji BCAA zawartych w tkance miensiowej czlowieka, jednak do tej pory nie znalazlem potwierdzenia tych slow%) a zrodla nie moge namierzyc,
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Gainery ranking

Następny temat

Przedtreningówki ranking

Insulinooporność - czym jest i jak ją rozpoznać? Uwaga kontrola! Julia Fusiecka otwiera nowe studio treningowe! Ciasto czekoladowe z kremem i owocami Błędy początkującego: nabijanie kilogramów na wadze Jak zadbać o dłonie? 14-15.10.2017 Międzynarodowy Puchar Polski w Kulturystyce i Fitness - WYNIKI Fit ryż z dodatkami