logo
zamknij zamknij

Aminokwasy ranking

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 3865

4,83 5 6
napisał(a)
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2516 Napisanych postów 60838 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 640615


Aminokwasy ranking
Suplementacja produktami na bazie aminokwasów wolnych, skupia się obecnie w porach okołotreningowych. Osoby trenujące coraz częściej korzystając z publikacji naukowych lub opracowań, zdają sobie sprawę z korzyści jakie wynikają z zastosowania tego typu suplementów, włączając je do swojego arsenału.
Co jest obecnie na topie i czym warto się zainteresować?

  1. Czym są aminokwasy w formie suplementu?
  2. Czy warto stosować suplement tego typu?
  3. Główne zalety korzystania z dodatku aminokwasów
  4. Czy są bezpieczne?
  5. TOP 5 - RANKING AMINOKWASÓW


Czym są aminokwasy w formie suplementu?


Suplement aminokwasowy, zazwyczaj bazuje na formach wolnych aminokwasów, czyli takich, które nie wymagają trawienia. Oznacza to, że łykając porcje produktu, szybko trafiają one do krwiobiegu, gdzie są metabolizowane i wykorzystywane na potrzeby ustrojowe. Zazwyczaj dostępne są w formie preparatów takich jak BCAA, EAA, czy też tzw. aminokwasy całodzienne, które koniec końców są hydrolizatem białek serwatkowych, nie do końca spełniającym ww. funkcje. Jeżeli zależy więc nam na realny, szybkim wsparciu organizmu dawką aminokwasów, wybierajmy produkty, typu BCAA, czy też EAA, posiadające w składzie wolne formy aminokwasów.

Czy warto stosować suplement tego typu?


Preparaty aminokwasowe, wykorzystuje się głównie w okresach okołotreningowych. Jest to dość newralgiczny czas dla tkanki mięśniowej, która zostaje poddana próbom wysiłkowym i wytrzymałościowym. Zastosowanie aminokwasów w tym okresie ma na celu zabezpieczenie muskulatury przed działaniem zmierzającym, do pozyskania energii z białek mięśniowych, czyli procesowi katabolizmu. Warto więc zainteresować się dodatkową podażą aminokwasów, która wspomoże organizm, chroniąc go, jak i dostarczając energii.

Główne zalety korzystania z dodatku aminokwasów


-podnoszą poziom anabolizmu. Wszystko za sprawą leucyny, która bogato występuje w produktach tego typu. Jest ona inicjatorem szlaków syntezy białkowej, przez co przechyla szalę metaboliczną w kierunku budowy masy mięśniowej. Co więcej, dzięki leucynie możliwy jest w ogóle proces budowy masy mięśniowej, stąd jej dostarczenie w diecie powinno być priorytetowe.

-nie wymagają trawienia, aminokwasy w formie wolnej wchłaniane są bezpośrednio do krwiobiegu i metabolizowane w wątrobie, szybko trafiając w miejsce, gdzie są potrzebne na procesy energetyczne.

-wsparcie antykataboliczne, ze względu na szybką absorpcję, jak i szybkie źródło energetyczne, poprzez reszty aminokwasowe i łańcuchy węglowe, dostarczają energii, chroniąc białka mięśniowe przed ich użyciem na potrzeby wynikające z wysiłku.

Czy są bezpieczne?


Wykorzystanie aminokwasów w diecie sportowca jest bezapelacyjnie bezpiecznym rozwiązaniem, gdyż podobnie na wzór odżywek, pełnią one głównie funkcję odżywczą, a nie specjalistyczną, która mogłaby wpływać m.in. na działanie układu nerwowego, czy na podniesienie parametrów pracy serca i układu krwionośnego. Oznacza to, że nie mają one wpływu na nasze zdrowie i nie zagrażają bezpieczeństwu.

TOP 5 - RANKING AMINOKWASÓW

1. Controlled Labs Purple Wraath


Purple Wraath od firmy Controlled Labs to ekskluzywne aminokwasy, które stanowią bogatą mieszankę BCAA z dodatkiem aminokwasów EAA. Suplement uzupełniony jest o funkcjonalne dodatki, przyczyniające się nie tylko do poprawy wykorzystania składników aktywnych, ale i wsparciu parametrów wysiłkowych. Na szczególne wyróżnienie zasługuje dodatek l-cytruliny, beta-alaniny, czy też betainy. Purple Wraath bez wątpienia, od kilku lat stanowi nr 1 wśród preparatów aminokwasowych.

2. Optimum Gold Standard BCAA Train Sustain



Na naszym rynku od niedawna, a już tak wysoko. Wszystko za sprawą znakomitego składu, który oprócz aminokwasów BCAA zawiera dodatek Różeńca Górskiego, formułę Wellmune (wspomagającą odporność), jak i elektrolity. Produkt firmy Optimum przeznaczony jest głównie do zastosowania na treningu, co skutecznie przekłada się na poprawę parametrów wysiłkowych. Osoby stosujące Gold Standard BCAA zwracały uwagę na poprawę wytrzymałości w trakcie treningu i ograniczenie zmęczenia.


3. Allnutrition BCAA 2:1:1


Klasyczne aminokwasy w proporcji 2:1:1 stanowią najczęściej rozchwytywaną mieszankę BCAA. Produkt firmy Allnutrition charakteryzuje się składem bez dodatków. Znajdziemy w nim tylko i wyłącznie aminokwasy rozgałęzione. Stosunek cena-jakość sprawia, że BCAA All-a, chętnie znajduje się w Waszych koszykach. Duży wybór smaków oraz dostępność wersji bezsmakowej zaspokoi oczekiwania każdego bywalca siłowni.

4. Activlab BCAA Xtra


BCAA Xtra od firmy Activlab Sport królował na rynku suplementów przez dłuższy okres czasu. Był to jeden z nielicznych preparatów, który zawierał solidną porcję aminokwasów rozgałęzionych, uzupełnionych o dodatek glutaminy, a do tego, jego cena była bardzo niska. Obecnie suplement nadal trzyma poziom, nawet po odliczeniu ilości glutaminy, wychodzi przystępnie cenowo. BCAA Xtra dedykowany jest wszystkim tym, co oczekują dobrej regeneracji oraz wsparcia dla układu odpornościowego i pracy jelit.

5. Ostrovit BCAA 2:1:1


Ostrovit powoli wspina się na suplementacyjne wyżyny. Wszystko za sprawą suplementów o prostym i jasnym składzie, opartych na dobrej jakości surowcach, które zdobywają bardzo dobre recenzje. Produkt z segmentu cenowego, który jest w zasięgu każdej osoby trenującej sprawia, że dość często wybierany jest podczas zakupu. BCAA 2:1:1 posiada 2 wersje smakowe, w tym wersję pure, która jest bogatsza w ilość aminokwasów na 100g preparatu.





Zmieniony przez - gokuson w dniu 2017-07-07 08:36:15
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
szaba18
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 219 dni Przeczytanych tematów 38
Czy Bcaa mogę brac na masie , jak tak to które najlepsze ?
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4337 Napisanych postów 131209 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 630441
witaj.
mozna stosowac caly rok, zarowno podczas redukcji, jak i masy
ja popijam caly rok w trakcie treningu.
napisał(a)
SzeA
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 658 Wiek 43 lat Na forum 254 dni Przeczytanych tematów 9727
Jw. Jak jest kasa to brać.
napisał(a)
Conan-big
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 64 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 276
a co sadzicie o teorii, która mówi o tym, że równie dobrze zamiast BCAA, które wykorzystywane jest na potrzeby energetyczne, można po prostu popijać glukoze/wegle?
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4337 Napisanych postów 131209 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 630441
jezeli bysmy rozpatrywali BCAA pod katem stricte dostarczenia energii, to faktycznie tego typu poglad bedzie mial swoje uzasadnienie:
-BCAA dostarcza energii poprzez lancuchy weglowe, jak i grupy aminowe, ktore lacza sie z alanina, ktora z kolei bierze udzial w produkcji glukozy.

jednak
BCAA posiada szereg wlasciwosci, ktore nie beda tozsame z podaniem glukozy.
-wsparcie dla obnizenia bolesnosci miesnia
-wspomaganie procesow anabolicznych dzieki zawartej leucynie i inicjacji szlaków metabolicznych odpowiedzialnych za synteze
-wplyw na uklad nerwowy, działanie podtrzymujące jego aktywnosc
i jeszcze nieco wiecej mozna wygrzebac jak sie dobrze wczytamy

wiec teoretycznie dzialanie aktykataboliczne, zwiazane z zabezpieczeniem energetycznym moze byc porownywalne do podania glukozy, jednak w przypadku osob na diecie LC nie bedzie to uzasadnione
napisał(a)
kraska22
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 219 dni Przeczytanych tematów 3
ostatnio widziałam bcaa 4:1:1 a w sklepie pan zachwalał 8:1:1 czym to się w ogóle różni i co wybrać, jakby co to trenuje biegi średniodystansowe .
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4337 Napisanych postów 131209 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 630441
roznia sie iloscia leucyny i proporcja do pozostalych aminokwasow, jak izoleucyna i walina
osobiscie preferuje przedtreningowo 2;1;1, a po treningu mozna wrzucic o wyzszej kocentracji leucyny 8;1;1 co wspomoze np efekt podniesienia poziomu anabolizmu
napisał(a)
basmann
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 4 Na forum 75 dni Przeczytanych tematów 34
Jest sens kupić te droższe aminokwasy 8:1:1
http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_BCAA_8:1:1_Strong_Formula-opis34019.html

czy na początek wystarczy wersja 2:1:1


Zmieniony przez - basmann w dniu 2017-07-18 12:09:10
napisał(a)
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2516 Napisanych postów 60838 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 640615
odpowiedź masz post nad swoim pytaniem

Różnice są w ilóści leucyny, te 8:1:1 to praktycznie sama leucyna , nadają się bardzo dobrze po treningu. Do normalnego stosowania około treningowego bardziej uniwersalne będą standardowe 2:1:1 np. http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_BCAA_2:1:1-opis35135.html 
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4337 Napisanych postów 131209 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 630441
zdecydowanie pozostac przy 2:1:1, gdzies kiedys czytalem, ze stosunek ten odpwoieda konfiguracji BCAA zawartych w tkance miensiowej czlowieka, jednak do tej pory nie znalazlem potwierdzenia tych slow%) a zrodla nie moge namierzyc,
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Gainery ranking

Następny temat

Przedtreningówki ranking

Urodziny Akopa!

"Choinki" polskich kulturystów

Olej kokosowy w kuchni i kosmetykach

Błędy początkującego: wieczna masa

Gorzkie czekolady - porównanie okiem dietetyka

Masła orzechowe - porównanie okiem dietetyka

Śmierć Meegan Hefford, czyli białko Cię zabije!

Leksykon suplementacji: l-karnityna