SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Aerobiczna "szóstka" Weidera =>wejdz<=

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3029080

Ankieta

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 66 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 335
najlepiej nie robic przerw ale podobno dozwolone jest max.30 sekund
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 1539 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 54236
dzieki,to sie nazywa szybka pomoc,sog poeciał ide katować brzucha,pozdro.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 25 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 238
ej kurde Cartman wystarczylo by zebys przeczytal caly opis cwiczenia i bys zadnego pytania nie zadal tam jest wszystko az za szczegolowo opisane

Est Sularus oth Mithas

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 108 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 767
Ja nierobie przerw po kazdym ćwiczenia, robie to tak (liczby oznaczaja kolejna ćwiczen):
1,2 Przerwa 20sec 3 Przerwa 20sec 4,5,6 Przerwa W ten Sposób jest mi najwygodnij ćwiczyc.

Aha podczas treningu "włączy sie ssanie" i bedzie sie chciało pic, polecam pic !MAŁO! wody, Raz miałęm ze wypiłęm 0,75l wody i potem czułęm jak w żoładku sie przemieszcza

Zmieniony przez - Pos-51 w dniu 2005-02-08 15:42:06

Banda Rogala Smietniki Op*****la >=D

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 70 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 956
Ej a ja mam małe pytanie czy po tym treningu jak nie widac kratki na brzuchu to ona sie pojawi czy tylko zwiekszą sie rozmiary mięśni i bedziez mial 4 cm wiecej jeszcze w pasie?? Bo mam troche tłuszczyku na brzuszku i sie zastanawiam czy to mi cos da czy lepiej zamiast tu tracicz czas nie pobiegac se po domku troche:D to tyle pozdro dla all!!
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 181 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 864
Troche tluszczu sie spali (ale nie za wiele) i kratka sie rozwinie. Sprawa jej widocznosci zalezy od tego, ile masz tego tluszczu na brzuchu i czy Twoj organizm wystarczajaco duzo go spali.
Jezeli myslisz, ze za malo, to dolacz aeroby, albo jakas diete redukcyjna. Na tym, to sie juz nie znam

Trening jest kwestia motywacji...

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 126
WITAM!mam pytanko,mianowicie-jakie odżywki mam łykać aby trochę przyspieszyć??sorki pewnie gdzieś to pisaliście ale niemam zabardzo czasu tego wszystkiego przeglądać:/!może HMB z czymś,czy samo wystarczy(waga 98kg,190cm no i 23roki)??mam zamiara od dziś sie wziąć ostro za "niego",bo starsznie go zaniedbałem!o której najlepiej ćwiczyć??i czy dodalibyście jeszcze jakies ćwiczonko extra albo coś co pozwoli szybciej zżucić no i wzmocnić lędźwie..!
WIELKIE DZIEKI
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 108 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 767
A ja mam Takei cos To Treningu mam troche "spuchniety brzuch" cos podbnego jak ćwicze np: Biceps tez puchnie... wracajać do A6W to robie wieczorem a rano wstaje wypoczety i widze małe co nie co Kaloryfer Przybywajj

Banda Rogala Smietniki Op*****la >=D

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 108 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 767
Polecam l-karnityne nawet moja Mama tego uzywa

Wspomagacze odchudzania - L-karnityna

Tym artykułem chciałabym zapoczątkować mini cykl na temat suplementów pomagających nam zrzucić zbędne kilogramy i zachować zgrabną sylwetkę.

Na rynku jest ich całkiem sporo, na początek zajmijmy się więc specyfikiem, który zrobił ostatnimi czasy największą medialną karierę czyli L-karnityną.

Karnityna jest związkiem zbudowanym z dwóch aminokwasów (elementów budujących cząsteczki białka naszego organizmu) - metioniny i lizyny. Karnityna jest wytwarzana w nerkach i wątrobie, do jej syntezy (oprócz metioniny i lizyny) potrzebne są także witaminy C, PP, B6 oraz żelazo. Źródłem karnityny jest też pokarm jaki spożywamy - głównie mięso (karnityna - z łac. carnis - mięso). Najwięcej jej znajduje się w baraninie, następnie w wołowinie, wieprzowinie a najmniej w drobiu.

W pokarmach roślinnych występuje w śladowych ilościach.

W zdrowym organizmie ilość karnityny jest zazwyczaj wystarczająca, jednak u osób niedożywionych, na źle zbilansowanej diecie, z chorobami nerek i wątroby mogą występować jej niedobory. Organizm dorosłego człowieka zawiera ok. 20 gramów karnityny, zgromadzonej przede wszystkim w mięśniach szkieletowych i sercu (ok. 98%), wątrobie i nerkach (ok. 1,5%) oraz pozostałych narządach.

Karnityna występuje w dwóch postaciach: L i D, przy czym aktywna biologicznie jest L-karnityna i to ona powinna być podawana w suplementach.

Popularność swą, L-karnityna zawdzięcza przede wszystkim temu, że jest bardzo pomocna w walce ze zbędnymi kilogramami - odgrywa istotną rolę w metabolizmie kwasów tłuszczowych. Jak to wygląda? Karnityna wiąże kwasy tłuszczowe i wprzęga je w procesy energetyczne. Tłuszcz spalany jest mitochondriach, które otula szczelna błona biologiczna - błona mitochondrialna, która jest nieprzepuszczalna dla cząsteczek o dużej masie takich jak kwasy tłuszczowe. Te aby wniknąć do wewnątrz i uwolnić energię potrzebują "przewodnika" przeprowadzającego ich przez błonę.

I właśnie L-karnityna pełni rolę takiego "przewodnika".

Stosowanie jej wraz z dietą i aktywnością ruchową wydatnie przyspiesza proces odchudzania, przy czym jej obecność zapobiega efektowi jo-jo i chroni przed kłopotami związanymi z nagłym ubytkiem wagi. Udowodniono naukowo, że L-karnityna zwiększa przemiany energetyczne tłuszczów nawet o 70%.

L-karnityna ma także wiele innych zalet: ochrania naczynia krwionośne zapobiegając miażdżycy, ma działanie przeciwrodnikowe (obok witamin C, A i E jest cennym antyoksydantem), stabilizuje błony biologiczne, wykorzystywana jest nawet w leczeniu uzupełniającym cukrzycy insulinozależnej. Jej istotną cechą jest zdolność chelatowania czyli wiązania pierwiastków metalicznych przez słabe kwasy organiczne. Ten proces umożliwia wchłanianie pierwiastków, ich transport i magazynowanie w organizmie i usuwanie szkodliwego nadmiaru. Jak wiemy pierwiastki metaliczne dzielą się na biopierwiastki (mikro- i makroelementy niezbędne do prawidłowego przebiegu procesów życiowych) oraz trucizny środowiskowe takie jak ołów, kadm, rtęć, antymon. Karnityna reguluje aktywność pierwiastków: trujące zostają usunięte z organizmu pozostałe zaś są kierowane do procesów metabolicznych a ich nadmiar, który mógłby być szkodliwy wydalamy.

Tyle o zaletach, czy ta wspaniałość ma jednak jakieś wady? Właściwie to nie, przynajmniej na razie naukowo nie stwierdzono skutków ubocznych jej stosowania. Tylko u nielicznych (ułamek procenta) występują okresowe nudności, bóle brzucha, biegunka.Zażywając ją jednak, nie spodziewajmy się cudów, nie rozwiąże ona samoistnie naszych problemów z wagą. Karnityna działa jedynie w połączeniu z dietą a przede wszystkim aktywnością fizyczną. I tu uwaga - najlepsze w tym wypadku są ćwiczenia Cardio (aerobik, step, jazda na rowerze itp.). Gdy wykonujemy ćwiczenia siłowe zażywanie jej nie jest wskazane.

Na rynku jest dosyć duży wybór preparatów z L-karnityną, oto niektóre z nich :

L-karnityna firmy Olimp (tabletki)
L-karnityna Plus, firmy Olimp (tabletki, wzbogacona chromem i L-glutaminą)
L-karnityna firmy MLO (tabletki 1000mg)
Carn Plus firmy Hi Tec (kapsułki)
Carnitin 1000 firmy Hi Tec (kapsułki)
L-carnitin firmy Naturell (tabletki)
Bio-Slim firmy Pharma Nord (tabletki, wzbogacona chromem, koenzymem Q10)
Karnityna firmy Olimp (napój)
L-karnityna Caps firmy Nutrend (kapsułki 450mg)
Carnitagin Gold firmy Nutrend (ampułki)
L-carnitin 1000 firmy Nutrend (1000 mg )
L-karnityna forte plus firmy Olimp (500mg kapsułki wzbogacone min. Chromem)
L-karnityna forte plus firmy Olimp (500mg tabletki do ssania)
Jeszcze pewna uwaga na koniec: Preparaty te mają różną moc - od 250mg do 1000mg, nie jest ustalona wymagana dawka dzienna, im intensywniej ćwiczymy tym lepiej stosować te mocniejsze (niestety ,też droższe), są bardziej skuteczne. Karnitynę trudno przedawkować, podobno nawet 3 gramy dziennie są bezpieczne.

Najlepiej zażywać ją na w miarę pusty żołądek (nie bezpośrednio przed i po jedzeniu), na około 0,5 - 1 godz. przed treningiem.

Preparaty firm Hi Tec i MLO kupimy tylko w specjalistycznych sklepach (są najmocniejsze), pozostałe w aptekach (te firmy Olimp także w supermarketach).

Banda Rogala Smietniki Op*****la >=D

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 68
Witam

Ćwiczę brzuszki ok 20 dni ( swoim sposobem) Ale od dzisiaj przechodzę na ten trening. Mam nadzieje, że będzie OK :)

Sadełka trochę mam, muszę boki sobie wyrobić, bo darcie masakryczne jest jak ściągne koszule :p Góra wyrobiona a brzuch jak beczka...

Pozdrawiam

Counter

Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Przerwa

Następny temat

ocenic mój trening

IV edycja Konferencji Fitness PEI już 24 marca 2018 na PGE Narodowym w Warszawie! IV edycja Konferencji Fitness PEI już 24 marca 2018 na PGE Narodowym w Warszawie! Dieta IF - 3 powody, dla których warto stosować przerywany post Dieta IF - 3 powody, dla których warto stosować przerywany post Zerwanie mięśnia, jak do tego dochodzi? Zerwanie mięśnia, jak do tego dochodzi? Michał Karmowski i Akop Szostak śpiewają! Michał Karmowski i Akop Szostak śpiewają! Leksykon suplementacji: Kurkumina Leksykon suplementacji: Kurkumina TOP 10 najbogatszych kulturystów na świecie TOP 10 najbogatszych kulturystów na świecie Mięsna zapiekanka z żółtym serem Mięsna zapiekanka z żółtym serem „Dieta McDonald’s” oraz kiedy zaczyna spalać się tłuszcz?! „Dieta McDonald’s” oraz kiedy zaczyna spalać się tłuszcz?!