SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

15 lat, pomocy! Czy taki plan treningowy na początek jest odpowiedni?

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 596

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43245 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Witam,
mam 15 lat, ostatnio bardzo interesuję się kulturystyką. Mój kolega w klasie ma kaloryfer, moim zdaniem wygląda to nieźle. Pomyślałam, że sama bym taki chciała. Obejrzałam kilka filmików, przeczytałam kilka artykułów... i jestem przerażona. Ważę 51kg i mam 176 cm wzrostu. Wiem, że mam niedowagę, BMI około 16,1. Boję się, że przy mojej wadze ciężko będzie mi wyrzeźbić sobie kaloryferek. Ponad to chciałabym zrobić sobie biceps.

Z góry uprzedzam, że przemyślałam już to, zatem uprasza się o niezamieszczanie komentarzy takich jak "jesteś jeszcze zbyt młoda, zrobisz sobie masę a potem będziesz żałować". Jestem pewna że tego chcę.

Ułożyłam sobie plan treningu na cały tydzień. Treningi przewiduję 4 razy w tygodniu, ale mam wątpliwości co do nowoułożonego harmonogramu. Zastanawiam się, czy to nie za dużo jak na początek, popatrzcie:

TRENING BRZUCHA

*brzuszki* (odstępy czasowe - 60 sek)
seria 1 10
seria 2 13
seria 3 13
seria 4 10
seria 5 10
seria 6 16

*podnoszenie nóg* (odstępy czasowe - 60 sek)
seria 1 4
seria 2 6
seria 3 6
seria 4 8

TRENING MIĘŚNIA DWUGŁOWEGO RAMIENIA

*Uginanie przedramion ze sztangielkami nachwytem stojąc* (odstępy czasowe - 60 sek)

seria 1 9
seria 2 13
seria 3 13
seria 4 10
seria 5 17

Nie za dużo? Jest jeszcze inny problem, między innymi nie mam hantli. Czy jest coś, czym mogłabym je zastąpić, lub czy istnieją inne ćwiczenia bez użycia hantli na biceps?

Przepraszam za głupie pytania, ale jestem absolutnie zielona jeśli o kulturystykę chodzi, nigdy nie byłam na siłowni. (w szkole mamy siłownię, ale zwykle się tam obijam. Kiedy jednak będę znów na siłowni to urządzę tam trening)

Kolejny problem... zastanawiam się, czy nie ważę za mało, czy w ogóle dam sobie radę... suplementy odpadają.

Jeśli o dietę chodzi to staram się jeść dużo białka, jem kilka posiłków dziennie (mniejszych) co do tej pory mi się nie zdarzało. Jeszcze tydzień tamu w ogóle nie jadłam śniadań, odkąd zaczęłam program 300 brzuszków na śniadanie potrafię zjeść makaron z sosem pomidorowym (nie spagetti), owsiankę, kanapkę... i do tego serek wiejski. Nigdy nie zjadłam tyle na śniadanie. Proszę o rozbudowane odpowiedzi, pozdrawiam.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 210 Napisanych postów 59591 Wiek 13 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 228104
Chcesz się bawić w kulturystykę?
To najpierw poczytaj trochę. Mięśnie buduje się napyerdalając żelazem, a nie machając tułowiem leżąc na dywanie. Te 300 brzuszków to Ci co najwyżej sieczkę z krążków międzykręgowych strzeli.

Gdzie masz plan treningowy? Ja tam widzę jedynie brzuszki

Matka Chrzestna

NIEDOCZAS mam

Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Antykoncepcja prawdziwej Lady

Następny temat

dieta i treningi... brak efektów

Odżywki na masę ranking - najlepszy gainer Odżywki na masę ranking - najlepszy gainer Paweł Głuchowski zagra w filmie? Paweł Głuchowski zagra w filmie? Mity na temat odchudzania Mity na temat odchudzania CLA - suplement warty uwagi? CLA - suplement warty uwagi? Marcel FLEX Przyszlak - ocena sylwetki Marcel FLEX Przyszlak - ocena sylwetki Chia właściwości zdrowotne Chia właściwości zdrowotne Norbert "Fenix" Tymczak wygrywa Ferrigno Legacy Norbert "Fenix" Tymczak wygrywa Ferrigno Legacy Czy dieta ketogeniczna jest zdrowa? Czy dieta ketogeniczna jest zdrowa?