SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

10 Rad na "NIE" dla początkujących

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 101028

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10608 Napisanych postów 43052 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
1. NIE CZEKAJ z rozpoczęciem ćwiczeń lub diety - ani na "najlepszy czas do tego", ani na "najlepszy program treningowy / dietetyczny". Nigdy czas nie jest idealny, podobnie jak żaden program treningowy / żywieniowy nie jest skuteczny wiecznie. Odkładanie niczego nie zmieni, zacznij natychmiast, czas ucieka!

2. NIE SPIESZ SIĘ ! Nie porywaj się na programy do których nie jesteś przygotowany - ćwiczenie więcej niz organizm może znieść przyniesie efekty odwrotne od spodziewanych. Ponadto jeśli stopniowo będziesz zwiększać obciążenia treningowe, rosną szanse że wytrwasz przy postanowieniach i szybko się nie zniechęcisz.

3. NIE ZMIENIAJ WSZYSTKIEGO NA RAZ! Od lenistwa i jedzenia byle czego do intensywnych ćwiczeń i zdrowej diety droga jest daleka. Nie próbuj nawet zmienić wszystkiego z dnia na dzień bo skończy się to raczej porażką. Zacznij po prostu ćwiczyć i stopniowo, powoli zmieniaj sposób odżywiania.

4. NIE ĆWICZ TYLKO WTEDY GDY MASZ NA TO OCHOTĘ! Ćwiczenia (i również dieta) muszą się stać integralną częścią twojego życia i planu dnia abyś mógł przy nich wytrwać. Jeśli będziesz ćwiczyć i poprawnie jeść jedynie wtedy gdy masz na to chęć, za niedługo chęci do jakichkolwiek ćwiczeń i trzymania diety miną.

5. NIE OCZEKUJ WYNIKÓW Z REKLAM. Nie wierz że jakikolwiek program, suplement czy urządzenie dadzą ci wymarzone wyniki w tydzień czy dwa czy nawet w miesiąc. Praca nad ładną sylwetka to miesiące lub nawet lata. Lepiej zdać sobie sprawę z tego na początku niż odpaść po dwóch tygodniach przez zniechęcenie brakiem wyników.

6. NIE BĄDŹ NIEWOLNIKIEM JEDNEGO PROGRAMU - bo żaden nie jest idealny i każdy przestaje działać prędzej czy później. Staraj się nauczyć jak najwięcej o żywieniu i ćwiczeniach, przy czym gdy patrzysz na programy autorstwa różnych osób, zamiast skupiać się na tym czym one się RÓŻNIĄ, skup się na tym co mają WSPÓLNEGO! Jest duża szansa że jeśli coś jest polecane przez wielu speców z różnych treningowych lub żywieniowych szkół to to właśnie działa, a nie coś unikalnego i chwytliwego co proponuje jeden samotny internetowy guru żyjący z e-booków po $14,99

7. NIE TRWOŃ CZASU I SIŁ - nie myśl że aby osiągnąć wyniki musisz ćwiczyć po 2 godziny dziennie. Więcej nie znaczy lepiej. W większości przypadków 3 x w tygodniu po 30-45 minut ćwiczeń wystarczy, a na pewno w ciągu pierwszych kilku miesięcy ćwiczeń. W ćwiczeniach dużo ważniejsza jest ilość pracy wykonana w jednostce czasu niż to jak długo się ćwiczyło.

8. NIE RÓB TEGO CZEGO NIE ZNASZ - nie wykonuj nieznanych ćwiczeń, nie łykaj suplementów kórych działania nie znasz, nie przechodź na diety których podstaw nie rozumiesz. Najpierw poznaj, potem stosuj.

9. NIE ĆWICZ DO UPADKU MIĘŚNIOWEGO, przynajmniej gdy zaczynasz. Dopóki nie opanujesz właściwej techniki wykonywania ćwiczeń i nie zwiększysz siły, zawsze zostawiaj 1-2 powtórzenia w zapasie.

10. NIE POLEGAJ NA SUPLEMENTACH - każdy makro i mikroskładnik pochodzący z jedzonych w ramach normalnych posiłków produktów naturalnych jest dla ciebie lepszy i zdrowszy niż jakikolwiek jego sztuczny suplement. Nie daj się omamić reklamom pokazującym jakie to niby sylwetki zbudowali kulturyści dzięki odżywkom gdyż wszyscy oni stosowali, stosują i będą stosować niedozwolone środki farmakologiczne o których użyciu oczywiście nie piszą. Na początek najlepszym twoim suplementem powinno być JEDZENIE - w tak naturalnej formie jak to tylko możliwe.

Zmieniony przez - Tyka w dniu 2006-06-10 13:03:52
10
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2015
Dobre - Sog

Lękliwy stokroć umiera przed śmiercią.
Mężny kosztuje jej tylko raz.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 10815 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 59538
takie posty powinny wyskakiwac nowym uzytkownikom zaraz po rejestracji
2

http://www.pajacyk.pl - Kliknij.

www.fmoto.pl Forum motoryzacyjne, zapraszam!

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 2214 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 37636
Tyka, jak zwykle wysoki poziom. sog jesli wejdzie. mam paru znajomkow, ktorzy zaczynali cwiczyc od 1 stycznia tamtego roku i do tej pory jakos nie mieli czasu ... inni od razu (albo za miesiac, dwa) chca byc co najmniej jak Ci z reklam. ten tekst z pewnoscia im pokaze .
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 1002 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 19653
pytanie :
jeżeli w dzien treningowy moje zapotrzebowanie kaloryczne to np: 3700 ,a nie treningowy np: 3200 ,to ile kcal powinienem jesc ?
Stale tyle samo np: 3000 ,czy w dzien treningowy wiecej ,a w nietreningowy mniej ?

dieta redukcyjna.
i czy 7 posilkow to nie za czesto ? Mi w sumie tak pasuje

Zmieniony przez - Mariusz.K w dniu 2006-06-10 16:28:22
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 152 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 3652
Podwies to, jako konieczne do przeczytania.

If ignorance is bliss than I am very blessed

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10608 Napisanych postów 43052 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Powinienes jeść tak jak sobie wymyślisz przez 2 tygodnie i po takim czasie sprawdzić efekty - jeśli dobre, kontynuować, jeśli złe, zmienić.
napisał(a)
Seewy Piękny Zbyszek
Ekspert
Szacuny 114 Napisanych postów 21030 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 208068
o ktorym guru za 14,99 pisales?

FITNESS ACADEMY King Square Kraków


"Oddycham głęboko, stawiam piedestały. Jutro będe duży, dzisiaj jestem mały..."

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10608 Napisanych postów 43052 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
a bo to jeden jest ....
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
Tykol ja mam zastrzeżenia tzn. chciałbym podyskutować na temat

". NIE ĆWICZ TYLKO WTEDY GDY MASZ NA TO OCHOTĘ!"

moim zdaniem to nie zawsze jest dobre myślenie bo przeszkadza w czerpaniu przyjemności ze sportu

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 141 Napisanych postów 12431 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 185431
no wiesz jak*********z sport tylko dla przyjemnosci to spoko ale jak chcesz miec wymierne wyniki to liczy sie systematycznosc...

ogolnie jak chcesz cos robic dla przyjemnosci to juz lepiej wybrac sex niz silownie...
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Lody ZAPP !

Następny temat

Dieta i dwie odzywki bialkowe

Trening redukcyjny - intensywność Jakie lody mają najmniej kalorii? Trening gwiazd Hollywood - czy jesteś jedną z nich? Wywiad z Natalią Czajkowską 07-08.10.2017 Mistrzostwa Polski Juniorów i Weteranów - WYNIKI Suplementy w trakcie treningu - co możemy wykorzystać? Zawodniczki bikini fitness w seksownej bieliźnie Funkcje motoryczne - dlaczego są ważne?