logo
zamknij zamknij

Aktualizacja!!TU PYTAMY O SPALACZE TŁUSZCZU - TYLKO Z ANKIETA -STR 1

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 331253

5 5 3
napisał(a)
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2202 Napisanych postów 48212 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 263093
ZANIM POPROSISZ O SPALACZ WYPEŁNIJ PONIŻSZĄ ANKIETĘ I ZAPOZNAJ SIE Z TEMATEM - PYTANIA BEZ ANKIET BĘDĄ IGNOROWANE :

WIEK:
CZAS REDUKCJI(do tej pory i planowany termin zakończenia):
SZACOWANY POZIOM TŁUSZCZU(fotka sylwetki):
POZIOM TŁUSZCZU W JAKI CELUJEMY:
ZARYS DIETY I TRENINGU(obowiązkowo!!):
STAN ZDROWIA(choroby, problemy z ciśnieniem, leki etc.):
WRAŻLIWOŚĆ NA KAWĘ/NAPOJE ENERGETYCZNE?:
STOSOWANE WCZEŚNIEJ PREPARATY:
BUDŻET:
_________________________________________________________________________
Drugie opracowanie na temat suplementacji podczas redukcji, tym razem o wiele bardziej rozbudowane, a to raczej jeszcze nie koniec i doczeka się wieeelu aktualizacji<głównie rozwinięcie odpowiedzi na niektóre pytania>.
Odpowiedziałem na większość najczęściej zadawanych pytań, starając używać się jak najbardziej „chłopskiego" języka, więc myślę, że już nikt nie napisze „przeczytałem, ale nie rozumiem/nadal nie wiem co wybrać".

ZACZNIJMY OD PODSTAWOWYCH PYTAŃ

Po co jest ten temat?Kto uzyska w nim pomoc?

Temat powstał dla osób, którym nie obcy jest temat diety, treningu, świadomych swojego stanu zdrowia i możliwości organizmu, którym potrzebny jest "bodziec" do dalszych zmagań z redukcją.
Podstawowym błędem większości osób jest to, że odchudzanie kojarzy im się przede wszystkim z kolorowymi pigułkami, które załatwią za Nas wszystko, reszta to nie jedzenie słodyczy, kolacja przed 18...bla, bla, bla. Niestety, na pytania/ankiety, takich osób nie będę odpowiadał, przynajmniej przed zapoznaniem się z tym podpunktem.
A więc do rzeczy - jeżeli jesteś w kręgu osób o których pisałem wyżej:
a)Zapoznaj się z tymi tematami:

http://www.sfd.pl/-t527693.html
http://www.sfd.pl/-t373792.html
http://www.sfd.pl/-t474855.html

b)Kierując się wskazówkami rozpisz odpowiednią dla Ciebie dietę i trening, którą pomogą ocenić Ci Nasi doradcy.
c)Jedz, trenuj, śpij.
d)Wróć gdy przestaniesz zauważać efekty i będziesz pewien, że dałeś z siebie wszystko.

Kiedy sięgnąć po spalacze?

Jak już nawiązałem w poprzednim punkcie - spalacze na początku redukcji są zbędne, moim zdaniem nawet przy niskim poziomie tłuszczu. Choć wiele zależy od indywidualnych predyspozycji i ewentualnych patologii zdrowotnych, w początkowym etapie naszej zabawy z redukcją zmiany w diecie i treningu - jak obcięcie węglowodanów, zmiana intensywności treningowej(czy u początkujących wprowadzenie treningu) są dla Naszego organizmu wystarczającym bodźcem, który rozpędza Nas na dłuuugo.
Kiedyś mówiło się "zacznij 2 tyg na sucho, potem daj spalacz." Absolutnie jest to właściwa rada, bez spalacza ciągniemy tak długo jak widzimy efekty, tak długo aż arsenał naszych pomysłów/metod się wyczerpie, a czasami by znów ruszyć do przodu wystarczy...się najeść.

A co z resztą suplementów na początku redukcji?

Cynk, Magnez inne minerały, witaminy. - jak najbardziej, przy redukcji przydatne o wiele bardziej niż w innych celach treningowych.
Odżywka białkowa - tak, jako uzupełnienie diety jak najbardziej przyda się zawsze.
BCAA - tak, dla zapewnienia lepszej regeneracji, ochrona przed utratą mięśni przy wysokim poziomie tłuszczu nie jest aż tak istotna.
Kreatyna- nie u osób początkujących, tak u osób zaawansowanych, wiedzących do czego służy/chcących spróbować jej nie tylko na masie, imo można zacząć wcześniej na 2-3 tyg przed redukcją, tak by na starcie czuć jej działanie.

Który spalacz jest najsilniejszy?

Pytanie z dwoma „naj" - naj-częściej zadawane i naj...głupsze, na które odpowiedzieć się po prostu nie da.
Pytanie to raczej powinno brzmieć „Który spalacz jest najodpowiedniejszy na dany etap redukcji?"

Dlaczego do codziennej suplementacji warto włączyć kwasy tłuszczowe z grupy omega-3?

O szeregu ich pozytywnych właściwości można by napisać wielostronicowy artykuł, skupimy się jednak na korzyściach, które możemy z nich na redukcji.
Kwasy tłuszczowe omega-3 zwiększają wrażliwość insulinową w mięśniach, jednocześnie zmniejszając ją w komórkach tłuszczowych, mówiąc prostym językiem, oznacza to lepsze zagospodarowanie kalorii, co przy redukcji skutkuje zwiększeniem spalania tkanki tłuszczowej, na masie jej zmniejszonym odkładaniem. Ponadto prawdopodobnie o3 mają właściwości antyestrogenowe , czego panom chyba nie trzeba tłumaczyć.
Wrócimy może jednak do właściwości prozdrowotnych - poprawa humoru, regulacja ciśnienia oraz pracy serca - to wszystko, czego na redukcji często nam brak, to wszystko co możemy zyskać dzięki suplementacji o3.

A jaki wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej ma wapń?

W wielu badaniach sprawdzających wpływ wapnia na odchudzanie, stwierdzono, że dieta wzbogacona o wapń pozwala spalić więcej tłuszczu, niż dieta ze standardową ilością tego pierwiastka, ponadto dieta wysoko wapniowa zapobiega otyłości oraz zahamowaniu rozkładu trójglicerydów w komórkach tłuszczowych.

PYTANIA Z SERII : CZY...

Czy jak połączę spalacz tłuszczu z kreatyną będę budował masę i tracił tłuszcz?

Nie. Mówiąc w uproszczeniu - nie można W tym samym momencie budować i redukować. Szerzej - materiał na osobny artykuł.
Można natomiast zdobywać masę mięśniową i obniżać procentową zawartość tłuszczu w organizmie - niby subtelna różnica w pisowni, a jak znacząca...
Poza tym to, że to kreatyna buduje masę jest mitem, którego chyba nigdy nie da się obalić na szeroką skalę - owszem jest pomocna przy budowaniu masy, ale przy redukcji tkanki tłuszczowej zachowuje te same właściwości - pozwala zwiększyć/utrzymać siłę, wytrzymałość, hamuje katabolizm, zwiększa motywację...można by tak długo i długo...
Czyli - połączenie kreatyny ze spalaczem sprawdzi się zarówno podczas diety masowej, gdy zależy nam na kontroli brzucha<spalacz>, jak i przy redukcyjnej, gdy chcemy "zapomnieć*", że jesteśmy na redukcji<kreatyna>.

*By faftaq.

Czy hmb I l-karnityna są dobre na „rzeźbę" ?

Nie, choć hmb ma rzesze zwolenników, badania pokazują, że sprawdza się tylko u osób niewytrenowanych, ale tu nasuwa się wątpliwość - skoro osoba zaczynająca trening idzie do przodu jak burza bez suplementów, jaki jest realny wpływ hmb na ich poprawę, jak i po co?
L-karnytyna jako spalacz - nie, jako środek poprawiający wydolność tlenową, przy większej ilości kasy - wart inwestycji.

Spalacz x mnie nie pobudza/nie daje kopa, czy mam zwiększyć dawkę?

Na pytanie odpowiem pytaniem - szukasz: a) mocnych wrażeń , b)pomocnego suplementu w walce z tłuszczem?
Jeśli a) - kup fetę.
Jeśli b) - odpowiedź w podpunkcie o dawkowaniu.

Czy mogę stosować spalacze w przypadku kłopotów z tarczycą lub nadciśnieniem?
1- Zdecydowanie nie, większość spalaczy zawiera guggulsterony/l-tyrozynę, wpływające na pracę tarczycy. Więc? Tak jak w punkcie wyżej - suplementacja prozdrowotna, wzbogacona w takich wypadkach o CLA, zieloną herbatę.
2 -Raczej nie/w małych dawkach, po konsultacji z lekarzem.

O SUPLEMENTACJI - KROTKO I KONKRETNIE

Na jakie podstawowe składniki należy zwrócić uwagę wybierając spalacz?

Kofeina
Ekstrakt Zielonej Herbaty
Forskolin
L-tyrozyna
Guggulsterony
Synefryna
Johimbina*

*Kluczowy składnik w przypadku spalaczy przeznaczonych dla osób z niskim poziomem bf.

inne składniki warte uwagi:

Winpocetyna
Myo-inozytol
Evodiamina
5-Hydroksy L-Tryptofan
Nikotynian Ksantynolu
Cissus
Geranamina

Który spalacz kupić?

-Jeżeli zaczynasz przygodę ze spalaczami/ Nie jesteś na etapie schodzenia do jednocyfrowego bf/szukasz spalacza do kontroli brzucha na masie :

Dymatize dyma-burn extreme
Man Scorch
Ergolean AMP v1
Ergolean AMP v2
Gaspari Nutrition CytoLean
Muscletech Hydroxycut Hardcore
Universal Animal Cuts
MYOGENIX Thermal Core
CYTOGENIX Xenadrine RFA-1
Nutrex Research Lipo 6x
Nutrex Research Lipo 6

-Spalacze dla osób z niskim poziomem bf/doświadczonych w sferze spalaczy<tudzież mocniejszych środków ):

Dymatize Viper
Vpx Redline
Vpx Meltdown
San Tight
San Tight extreme
BSN Atro-phex
German American Technologies JetFuel
Muscle Asylum Project Arson
Palo Alto Labs Leviathan reloaded
MHP Dren
Cytogenix Xenadrine Hardcore RFA-X.
Gaspari Nutrition Mitotropin

W sprzedaży dostępne są także pojedyncze składniki niektórych spalaczy, np:

Primaforce Johimbine HCL
Kaizen l-tyrozyna
Kaizen Caffeine
San T3

-Co ze spalaczami typu Thermo Speed?

Są to na tyle słabe środki, że wydawanie na nie, co prawda nie dużych pieniędzy - jest ich stratą,
jeżeli ktoś naprawdę boi się czegoś mocniejszego - listek TSE na próbę będzie dobrym rozwiązaniem.

A co z antykatabolikami??

Jeszcze rok - półtora roku temu panował pogląd, że WPC = BCAA, jednak od jakiegoś czasu, <głównie pod wpływem for zagranicznych>, wyraźną przewagę ma BCAA, nie tylko ze względu na właściwości antykataboliczne, ale i szereg innych pozytywnych skutków.
Szukając optymalnego rozwiązania - jeżeli jest kasa dużo BCAA, jeżeli nie - WPC, solidny posiłek przed i po wysiłku.
BCAA w dobre cenie jak i składzie ma wiele firm :

Fitmax
Olimp
Kaizen
Trec

Kilka firm ma w ofercie BCAA wzbogacone o EAA np.:

Controlled Labs Purple Wraath
Fitmax BCAA Stack II + EAA

A co z polecaną niegdyś glutaminą?

Czas biegnie, pojawia się co raz to więcej nowych badań, a te stosunkowo świeże mówią glutaminie NIE.

O wspomnianej wyżej kreatynie...

Moim zdaniem - solo, nie w stacku.
Czemu? Kreatyna + spalacz + ewentualnie AAKG/cytruliną i mamy stack/odczucia nieróżniące się od tych stackowych, oraz parędziesiąt złotych w kieszeni więcej.

W jakie suplementy warto jeszcze zainwestować?

Podczas długiego i częstego biegania nasze stawy nie mają lekko, dlatego warto zainwestować w suplementy jak :

Universal Animal Flex
Primaforce Cissus
Fitmax Cissus(moim zdaniem numer jeden na rynku cena/działanie)

Wszelakie glukozaminy, msm etc - odpuszczamy.

Zastanawiające/wymagające dyskusji może być zastosowanie suplementów typu koenzym Q10, antyoksydantów etc, moim zdaniem, warto tak jak w wielu innych przypadkach - gdy jest kasa, tak? W bogatej ofercie Adrien Gagnon, na pewno każdy znajdzie to czego szuka.

Najpopularniejsze wapń/o3:

Universal Oyster Sheel Calcium - wapń
Olimp Gold Omega-3 - omega-3


PORA PRZEJŚĆ DO DAWKOWANIA

Jak dawkować spalacz X,Y, Z ?

Jak pisałem wyżej, wyznacznikiem dawkowania nie powinien być tzw kop.
W przypadku osób niedoświadczonych - wedle opisu na etykiecie, zaczynając od najmniejszej dawki w godzinach porannych - w wypadku braku niekorzystnych zmian w samopoczuciu i stanie zdrowia, dawkę można stopniowo zwiększyć do max rekomendowanej.

Jak dawkować BCAA?

Napiszę może tak - przy racjonalnym żywieniu spalenie mięśni nie jest wcale takie łatwe, więc sens zastosowania BCAA jako antykatabolika widzę u osób, gdzie poziom tkanki tłuszczowej jest stosunkowo niski - <<15%. W takim wypadku - łącznie 2-3g/10kg masy ciała<przed, w trakci, po treningu>, chociaż...coraz to nowsze nowinki zza wielkiej wody głoszą „Tyle BCAA/leucyny na ile Cię stać" - sprawa pod dyskusję, czy rzeczywiście warto.

Kreatyna

5-10g/dziennie w 1-2 porcjach. Rano/Przed/Po treningu/Przed snem - różne szkoły, te same odczucia.

Suplementy prozdrowotne:

Wapń - do 2g/dziennie <razem z pokarmowym> podzielone na dwie dawki - rano i wieczorem. Warto zainwestować w suplement typu NOW Bone Calcium czy też Universal CaZnMg<+ dodatkowy magnez 100-200mg.dziennie>.
O ile w przypadku rekomendowanego wyżej wapnia odpowiedź jest w miarę jasna o tyle pogląd nt dawkowania kwasów tłuszczowych omega-3, podobnie jak BCAA, pod wpływem „Naszych amerykańskich kolegów" z t-nation uległ zmianie - obecnie zaleca się nawet do 20g O-3 dziennie, gdy kiedyś zalecano 1/10 tej dawki. Tu jak w przypadku BCAA - gdy jest kasa, myślę, że warto spróbować dawek „amerykańskich" , gdy nie możemy sobie pozwolić na zbyt wiele - suplementujmy po „polsku"<do posiłków gdzie mamy tłuszcz pokarmowy>, pamiętając także o o3 z pożywienia.

Przykładowe zestawy(bez odżywek białkowych).

Na koniec parę przykładowych zestawów, są to schematy, które mogą przydać się przy doborze suplementacji pod własne wymagania i możliwości.

a)Podstawowy:
-Scorch/inny spalacz z 1 grupy.
-BCAA
-ZMA
-omega 3

b)Podstawowy +
-Scorch/inny spalacz z 1 grupy.
-BCAA
-ZMA
-Omega 3
-Wapń
-Zestaw witamin.

c)Podstawowy dla zaawansowanych:
-Scorch/inny spalacz z 1 grupy.
-BCAA
-ZMA
-Jabłczan kreatyny lub inna forma.
-Omega 3
-Wapń

d)Podstawowy dla zaawansowanych +:
-Scorch/inny spalacz z 1 grupy.
-BCAA
-ZMA
-Jabłczan kreatyny lub inna forma.
-AAKG, jabłczan cytruliny.
-Omega 3
-Wapń
-Zestaw witamin.

e)Full wypas/ostatni szlif:
-Dymatize Viper
-Lean Xtreme
-L-karnityna
-BCAA
-Jabłczan kreatyny lub inna forma
-Stack przedtreningowy np Crack
-ZMA
-Omega 3
-Wapń
-Melatonina
-Cissus
-Olej MCT


pzdr/



Zmieniony przez - PaWEL-H w dniu 2016-07-21 14:59:26
4

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42418 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Bardzo duża wiedza, co ważne - połączona z praktyką
szacuneczek i sog.
2
napisał(a)
radosuaf
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 10257 Wiek 37 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 42823
A spalacz + kreta jako antykatabolik? Chodzi mi głównie o dłuuuugie aero (do 4-5 godzin) bez jedzenia w międzyczasie.

Półmaraton w 1:57:11! :)

napisał(a)
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2202 Napisanych postów 48212 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 263093
ładowanie węglami, połączone z ładowaniem kreatyną - tak bym to widział.

pzdr/

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

napisał(a)
Dj_Smalec
Ekspert
Szacuny 111 Napisanych postów 11455 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 83131
No dobry art stara kobyło
napisał(a)
radosuaf
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 10257 Wiek 37 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 42823
Można jakoś szerzej (mogą być linki)? Obżeranie się przed nie wchodzi raczej w grę, bo po pierwszym podjeździe bym to wyrzygał .

W spalaczach nie brakuje Jet Fuela? Mnie mocniej kopał niż Scorch.

Zmieniony przez - radosuaf w dniu 2009-02-20 09:42:15

Półmaraton w 1:57:11! :)

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42418 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
sogacz.
napisał(a)
radosuaf
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 10257 Wiek 37 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 42823
Z JF dałem ciała - nieważne .
1

Półmaraton w 1:57:11! :)

napisał(a)
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2202 Napisanych postów 48212 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 263093
ale nie w dniu stary masz robić ładowanie.
2-3 dni przed <nadkompensacja glikogenu>. wygoogluj.

pzdr/

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

napisał(a)
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 168 Napisanych postów 65575 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 188925
Sog jak znajde dzial
1
napisał(a)
Rejtan1987
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 204 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 8987
sog
3
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

help :P

Następny temat

Ostrowia wpc - pytanie

Jesteś wegetarianinem? Sprawdź, jak zapewnić odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych.

Superfood - jakie produkty do nich zaliczamy?

CT Fletcher – naturalny zawodnik czy sprytny manipulator?

Redukcja tkanki tłuszczowej - kiedy czas na spalacz?

Niesportowe wyznania Żanety Szlęzak

Zatrzymanie wody w organizmie - przyczyny

Wady i zalety treningu góra-dół

Nietolerancja laktozy - jakie białko wybrać?