Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 27221 razy
  • Autor

    ŻELAZO

  • zapaśnik18
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 13
    • Na forum: 7 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 336

    Wysłano 04 lutego 2007 11:32

    zgłoś naruszenie

    Siema!prosze o rade związaną z zelazem!!Gdzie lub czynm najwiecej wystepuje zelaza w jakich owocach!!bo nak czytam niektóre kompleksy witamin i ich skład to mnie normalnie śmieszy ewidentnie jest zelaza za mało!a witaminy troche kosztują!dla tego chcem naturalnie dostarczyć organizmowi zelazo prosze o psośbe
  • Wysłano 04 lutego 2007 11:40

    zgłoś naruszenie
    Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
  • ODŻYWIANIE
    domer
    • Pochwały:2
    • Nagany:brak
    • Postów: 35097
    • Wiek: 30 lat
    • Na forum: 11 lat
    • Trenuje: 10
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 235645
    • Status:Ekspert

    Wysłano 04 lutego 2007 11:40

    zgłoś naruszenie
    W jakim celu? Chorobowym czy tak sobie wymysliles?

    "Są dwa źródła żelaza: żelazo hemowe, które jest łatwo przyswajalne przez organizm i żelazo nie hemowe zawarte miedzy innymi w roślinach które jest znacznie trudniej przyswajalne przez organizm. Przyswajalność żelaza zależy od wielu czynników np. witaminy C. Takie składniki jak sole wapnia, fosforu, mleko, sery, herbata (tanina), kawa i fityniany znajdujące się w nasionach zbóż zaburzają przyswajanie żelaza. Średnio tylko 10% zawartego w pokarmach żelaza jest w stanie przyswoić organizm zdrowego człowieka. W pokarmach pochodzenia zwierzęcego (żółtka jaj, wątroba, mięso, płucka, cynadry oraz kaszanka, czarny salceson i czernina) około 40% żelaza występuje w łatwo przyswajalnej postaci hemowej (mioglobina, hemoglobina). Jego przyswajalność z pokarmów wynosi około 20%. W produktach spożywczych pochodzenia roślinnego (fasola, brokuły, groch, szpinak, orzechy, fasola, melasa, suszone brzoskwinie, owsianka) żelazo jest w postaci trudno przyswajalnej, niehemowej i jego przyswajanie dochodzi do 5%."

    Zmieniony przez - domer w dniu 2007-02-04 11:44:02
    Moderator działu Odżywianie


  • zapaśnik18
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 13
    • Na forum: 7 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 336

    Wysłano 04 lutego 2007 12:23

    zgłoś naruszenie
    jak to w jakim celu!!kazdy sportowiec powinien przyjmowac zelazo!!organizm człowieka potrzebuje zelaza a tymbardziej aktywni sportowcy!a mógł bys mi powiedziec jakie zapotrzebowanie jest na zelazo chodzi mi tu o brokuły susz morele itp
  • xeran
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 1187
    • Na forum: 7 lat
    • Trenuje: kilka... ;-)
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 20395

    Wysłano 04 lutego 2007 13:33

    zgłoś naruszenie
    Polecam http://www.medycynasportowa.pl/index.php?go=chwsz&artykul=s_mineralne 
  • ZASŁUŻONY
    Charon
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 5388
    • Na forum: 9 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 111113
    • Status:Ekspert

    Wysłano 04 lutego 2007 14:27

    zgłoś naruszenie
    Jak nie jesteś anemikiem to żelazo nie jest Ci potrzebne. Natomiast wysoki jego poziom może powodować większe powstawanie wolnych rodników i oksydację LDL. Dlatego w lepszych multiwitaminach, szczególnie przeznaczonych dla sportowców, żelaza jest bardzo mało lub nie ma go w ogóle.
    Beatus, qui prodest, quibus potest