logo
zamknij zamknij

ŻELAZO

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 27866

0 5 0
napisał(a)
zapaśnik18
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 13 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 336
Siema!prosze o rade związaną z zelazem!!Gdzie lub czynm najwiecej wystepuje zelaza w jakich owocach!!bo nak czytam niektóre kompleksy witamin i ich skład to mnie normalnie śmieszy ewidentnie jest zelaza za mało!a witaminy troche kosztują!dla tego chcem naturalnie dostarczyć organizmowi zelazo prosze o psośbe
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1748 Napisanych postów 48836 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 403400
W jakim celu? Chorobowym czy tak sobie wymysliles?

"Są dwa źródła żelaza: żelazo hemowe, które jest łatwo przyswajalne przez organizm i żelazo nie hemowe zawarte miedzy innymi w roślinach które jest znacznie trudniej przyswajalne przez organizm. Przyswajalność żelaza zależy od wielu czynników np. witaminy C. Takie składniki jak sole wapnia, fosforu, mleko, sery, herbata (tanina), kawa i fityniany znajdujące się w nasionach zbóż zaburzają przyswajanie żelaza. Średnio tylko 10% zawartego w pokarmach żelaza jest w stanie przyswoić organizm zdrowego człowieka. W pokarmach pochodzenia zwierzęcego (żółtka jaj, wątroba, mięso, płucka, cynadry oraz kaszanka, czarny salceson i czernina) około 40% żelaza występuje w łatwo przyswajalnej postaci hemowej (mioglobina, hemoglobina). Jego przyswajalność z pokarmów wynosi około 20%. W produktach spożywczych pochodzenia roślinnego (fasola, brokuły, groch, szpinak, orzechy, fasola, melasa, suszone brzoskwinie, owsianka) żelazo jest w postaci trudno przyswajalnej, niehemowej i jego przyswajanie dochodzi do 5%."

Zmieniony przez - domer w dniu 2007-02-04 11:44:02

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
zapaśnik18
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 13 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 336
jak to w jakim celu!!kazdy sportowiec powinien przyjmowac zelazo!!organizm człowieka potrzebuje zelaza a tymbardziej aktywni sportowcy!a mógł bys mi powiedziec jakie zapotrzebowanie jest na zelazo chodzi mi tu o brokuły susz morele itp
napisał(a)
xeran
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 1187 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 20441
napisał(a)
Charon ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 117 Napisanych postów 5388 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 111118
Jak nie jesteś anemikiem to żelazo nie jest Ci potrzebne. Natomiast wysoki jego poziom może powodować większe powstawanie wolnych rodników i oksydację LDL. Dlatego w lepszych multiwitaminach, szczególnie przeznaczonych dla sportowców, żelaza jest bardzo mało lub nie ma go w ogóle.

Beatus, qui prodest, quibus potest

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak to jest z kaloriami przy redukcji?

Następny temat

siła bez diety

Ketchupy - porównanie okiem dietetyka

Jak być “fit”, jedząc na mieście?

Melatonina - sposób na bezsenność

Pompki na poręczach, dlaczego warto je robić?

Bikini fitness – kiedy jest najlepszy czas?

Brak stabilizacji czynnej stawu, czyli kolejne NIE dla maszyn

Progresja treningowa - klucz do rozwoju muskulatury

Akop bez telefonu!