SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Świeżak

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 435

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 225
Witam mam 17 lat, ważę 73 kg, mam 178 cm wzrostu i zaczynam chodzić na siłownię. Jestem kompletnie zielony w tym temacie więc czy moglibyście mi powiedzieć czy mam robić na początek masę czy redukować tłuszcz, oraz jaki trening zacząc robić na początek?

zdjęcie mojej sylwetki http://zapodaj.net/3a8f97a254a9f.jpg.html
http://zapodaj.net/cd55f05ab9a81.jpg.html

Zmieniony przez - Sirsm w dniu 2015-08-29 16:48:27
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 447 Wiek 19 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 10197
Przeczytaj to - http://www.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html i zastosuj się do wskazanych punktów. Co do sylwetki to nie ma tragedii, aczkolwiek myślę, że na początek powinieneś delikatnie zredukować. Oczywiście sylwetka inaczej będzie wyglądała jak zaczniesz ćwiczyć, jednak mimo wszystko uważam, że delikatna redukcja nie zaszkodziłaby.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 225
czyli podczas wykonuywania planu tych pierwszych ćwiczeń mam biegać co drugi dzień i jeść mniej?
napisał(a)
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 447 Wiek 19 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 10197
Niech wypowie się jeszcze ktoś na temat tego czy masz redukować czy masować. Moim zdaniem powinieneś trochę zredukować, więc ja to widzę tak - 3x w tygodniu siłownia ( fbw ) i 3-4x w tygodniu aeroby ( zależne od stopnia wytrenowania częstotliwość i czas trwania ). Do tego oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne uwzględniając aktywność fizyczną,odejmij 200-300kcal i już będziesz tracił zbędne kg.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 225
Czyli z ćwiczeń na siłowni ma być :
Przysiad
Wyciskanie sztangi leżąc
Martwy ciąg
Podciąganie na drążku lub Wiosłowanie ?



Zmieniony przez - Sirsm w dniu 2015-08-29 18:00:42
napisał(a)
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 447 Wiek 19 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 10197
Tak , na początek w zupełności wystarczy. Później możesz dodać coś konkretnie na biceps i triceps. Zresztą, wszystko masz opisane w temacie do którego link Ci wysłałem. Powodzenia !
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 225
Dziękuje za pomoc
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 3
To ja się podepnę pod temat, co by nie robić spamu. Zdaję sobie sprawę, że odpowiedź na moje pytanie jest łatwo znaleźć,ale nie przychodzi mi do głowy odpowiednia fraza w wyszukiwarkę, a przeczytać tematyczną książkę nie mam obecnie czasu, więc używam forum.

Chodzę regularnie na basen, który ładnie mi wyprofilował plecy i klatkę piersiową. Z tego jestem zadowolony :) Dla wielu wyjadaczy siłowni będe nadal suchoklatesem, ale ja nie mam niestety czasu na połączenie siłowni z basenem (z którego w życiu nie zrezygnuję) i stosowanie skomplikowanej (czasowo) diety, a moje lekkie "V" mi się podoba :) Ideał psują tylko 2 rzeczy:
1) Lekki brzuszek. Mam pod tą warstwą tłuszczu solidne mięśnie (lekko się już rysują, bowiem od jakiegoś czasu się odchudzam) ale mimo wszystko, oponka (taka budowa ciała :/) mogłaby zniknąć. W gruncie rzeczy, już powoli znika, ale..
2) Chciałbym trochę powiększyć muskulaturę ramion. Siłowo i wizualnie basen już mi pomógł, ale od pewnego czasu stosuję dodatkowe ćwiczenia, bo bez nich bym stał w miejscu.

I tu jest moje pytanie:
Czy nie popełniam jakiegoś błędu? Czyt. że odchudzam się aby ukazać mięśnie brzucha, i w tym samym czasie ćwiczę ramiona licząc, że powiększy mi się muskulatura. Co do odżywiania się - jadam zdrowo, zero śmieci, ani rzeczy które przeszkadzają w odchudzaniu / rzeźbieniu ciała. Poczytałem trochę o wszystkich składnikach, konkretnie tego nie wyliczałem, ale "na oko" to dostarczam organizmowi wszystkiego w odpowiedniej ilości.

Przepraszam, gdyż pewnie mój laicyzm i d****ne stwierdzenia / pytania będą poniżej wszelkiego poziomu, ale wychodzę z założenia, że kto pyta, nie błądzi :)

Pozdrawiam serdecznie.
PS. Gdybym się okazał największym d****em jakie to forum widziało, to chociaż tu nie odpisujcie i nie psujcie sobie nerwów :D
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

[BLOG] TS przygotowania do zawodów 2016

Następny temat

Kilka pytań początkującego. Ile kcal?

Katarzyna Kozakiewicz-Kowalik - ocena sylwetki Katarzyna Kozakiewicz-Kowalik - ocena sylwetki Tajemniczy zabieg Alexandry Stasiak Tajemniczy zabieg Alexandry Stasiak Plan treningowy na masę dla ektomorfika Plan treningowy na masę dla ektomorfika Efedryna - stosowanie, działanie Efedryna - stosowanie, działanie Katarzyna Dudek zdobywa kartę IFBB ELITE PRO! Katarzyna Dudek zdobywa kartę IFBB ELITE PRO! Testosteron – fakty i mity Testosteron – fakty i mity Duże i silne mięśnie grzbietu, czyli trzeba mieć plecy! Duże i silne mięśnie grzbietu, czyli trzeba mieć plecy! Rodzaje patelni - jaką patelnię wybrać? Rodzaje patelni - jaką patelnię wybrać?