SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Środki nasenne

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 81266

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 34 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1480
Znacie jakieś srodki nasenne bez recepty? Nie mam ochoty isc do lekarza a jak dzisiaj znowu o 5 rano pójde spać to mnie qrwica wezmie.
1
napisał(a)
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1429 Napisanych postów 15897 Wiek 30 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 228653
Zanim sięgniemy po suplementy i leki warto się zastanowić nad przyczyną problemów ze snem i w miarę możliwości spróbować te czynniki wyeliminować.

Jakie mogą być przyczyny problemów ze snem?
- nadmiar stresu
- życie w wiecznym pędzie
- nadmiar pracy
- nieodpowiednia dieta
- przetrenowanie
- wykonywanie zbyt intensywnych treningów wieczorową porą
- nadmiar spożywanych napoi zawierających środki pobudzające takiej jak kofeina, guarana itp.
- zbyt wiele czasu spędzanego przy urządzeniach elektronicznych (telewizor, komputer, smartfon)

To tylko część przyczyn problemów ze snem. Oczywiście zaburzenia mogą mieć dużo głębsze podłoże, ale zanim zaczniemy panikować i stawać w kolejce do specjalistów warto przyjrzeć się temu w jaki sposób funkcjonujemy.
Nie wszystko z wyżej wymienionych czynników da się wyeliminować od ręki. Nie znaczy to jednak, że nie można zacząć od najprostszych zmian, które znacząco mogą wpłynąć nie tylko na jakość naszego snu, ale też ogólnego samopoczucia.

Jak sobie radzić ze stresem?

Przede wszystkim warto zadbać o czas dla siebie. Niech to będzie 20-30 minut dziennie, ale wykorzystanych na relaks, bez bodźców w postaci telefonu komórkowego, komputera czy nawet dzieci wymagających ciągłej uwagi. Spacer, gorąca kąpiel z pachnącą pianą, książka lub krótka drzemka, ale w całkowitym odizolowaniu od czynników stresogennych.

Co można poprawić w diecie?

Dieta również ma wpływ na to w jaki sposób funkcjonujemy. Powinna być bogata w pełnowartościowe białko (mięso, jaja, ryby), tłuszcze (zarówno roślinne takiej jak np. oliwa, orzechy, awokado, olej kokosowy oraz zwierzęce – tłuste ryby, mięso wieprzowe, wołowe, drobiowe o większej zawartości tłuszczu, jaja) oraz węglowodanów (ryż, kasza i inne produkty pełnoziarniste, owoce), witaminy i minerały uzupełniane przez warzywa oraz odpowiednią ilość wody średniozmineralizowanej.

Jak sobie poradzić z intensywnymi treningami późną porą?

Jeżeli jest taka możliwość to dobrze by było zmienić godzinę treningów na wcześniejszą obniżenie intensywności treningów. Dobrym rozwiązaniem jest włączenie na koniec części wyciszającej w postaci rozciągania. Ciało się uspokoi i przygotuje do nocy a dodatkowo skorzystają na tym zmęczone mięśnie.

Suplementacja na poprawę snu

Dzięki odpowiedniej diecie nie ma potrzeby dodatkowej suplementacji, warto jednak wiedzieć co może poprawić komfort naszego snu.
Magnez łykany przed snem ma właściwości przyspieszające regenerację i wyciszające. Pozwala na zapadnięcie w głębszy sen i łagodniejszą pobudkę rano. Magnez warto przyjmować z dodatkiem witaminy B6. Optymalna dawka to 200 – 400 mg magnezu przyjętych na 30 – 60 minut przed snem.
Popularnym suplementem wspomagającym nocną regenerację i zasypianie jest ZMA. Jest to nic innego jak wcześniej wspomniany magnez z witaminą B6, ale dodatkowo uzupełniony jeszcze przez cynk, który dodatkowo wspomaga rozwój masy mięśniowej u sportowców.

Do poczytania:
http://www.sfd.pl/Antybiotyk_i_wsyilek_fizyczny__-t648920.html 
http://www.sfd.pl/Cynk__co_grozi_przedawkowanie_-t287583.html
http://www.sfd.pl/niskie_OB_w_krwi-t234138.html 






Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-09 11:37:01
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 451 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4782
valerin sen, ziółka, sam nie brałem, ale znajomy mówił, że bardzo skuteczne ;)
1

-_-'

napisał(a)
danutha ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 91 Napisanych postów 3767 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 29908
Valerin,Sedatif PC,Persen,Tabletki uspokajajace,Kalms.
Wszystko co dziala uspokajajaco,rowniez ma dzialanie nasenne
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 1983 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 60119
odświeżam,nei chcialem nowego postu zakladac.Czasami jak sie wkurze w dzien,a nerwowy jestem,to mnie trzyma caly dzien,i ze spanem tez problem.Zazwyczaj 2 szklaneczki melisy i super,ale czasami nie starczy.Czy sa jakieś sprawdzone przez was środki,tez typowo ziołowe,nie jakaś chemia itp ,co mogłyby pomóc w takiej syt.?
2
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 184 Napisanych postów 4965 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 40441
widzę że miewamy ten sam problem.
ja nic nie piję, kiedys piłam melisę ale co z tego jak moooooże coś tam działała jak potem przez pół nocy chciało mi się sikac

z autopsji wiem że pomaga jedno... wszystkie sprawy dnia zostawiam poza drzwiami swojego pokoju. Wchodzę do łóżka to nie mogę myśleć, nie rozpamiętywać tego co było w ciągu dnia, nie planować co ma byc jutro, co jest do zrobienia, czego nie zrobiłam a co miałam zrobic itp
jeśli już to myśleć o czymś przyjemnym.
bywa to trudne ale powiem ci że mimo iż jestem przeokropny nerwus, jednak daje się tak zrobić, gorzej rano, bo budzę się o 5 i już tak co chwilę bo jestem w miarę wyspana i już takie niemyślenie rady nie daje



Zmieniony przez - oska5 w dniu 2007-05-08 08:59:21
1

"Ten tylko jest wolny,
kto na wysokość wstępuje bez uciech,
a schodzi z niej bez żalu..."

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 1983 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 60119
ale ja tak nie umiem,jak zagotuje to amen i całą noc sie moge rzucać po łóżku i nic z tego :)
2
napisał(a)
krzykacz Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5541 Napisanych postów 58926 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 457868
Spróbuj Hova - kiedyś stosowałem max 3 razy w tygodniu (od 1tbl do max 3tbl).

Obecnie Jestem na Melatonina 5mg - działa.
2

doping & zdrowie

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 1983 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 60119
przeczytałem o tym hova,ciekawe,może spróbuję ,spytam poetm w aptece o to
napisał(a)
danutha ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 91 Napisanych postów 3767 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 29908
Ostatnio pije cieple mleko przed snem.Prowadze nerwowy tryb zycia(magisterka,praca,itp..).Po mleku zasypiam jak dzidzia.
2
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 3 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 13
A czy jest może lek który można rozpuścić np. w jakimś napoju.Chciałbym dać go dyskretnie aby ta osoba nie wiedziała o tym.Czy jest taki środek i czy można nabyć go bez recepty.Proszę o odpowiedz
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 3 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 13
Chodzi mi oczywiście o środek nasenny
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Swędzenie ucha

Następny temat

'' skaczace '' miesnie - co jest?

Proteinowy deser truskawkowy z proteinową kruszonką Proteinowy deser truskawkowy z proteinową kruszonką Bieganie czy siłownia: co zdrowsze dla serca?! Bieganie czy siłownia: co zdrowsze dla serca?! Polacy na IFBB ELITE PRO - Madryt 2018 Polacy na IFBB ELITE PRO - Madryt 2018 Margaryna zwiększa ryzyko depresji Margaryna zwiększa ryzyko depresji Najbardziej atrakcyjne męskie części ciała według kobiet Najbardziej atrakcyjne męskie części ciała według kobiet Zakres powtórzeń i jego wpływ na grupy mięśniowe Zakres powtórzeń i jego wpływ na grupy mięśniowe Burgery wołowe w bułce orkiszowej Burgery wołowe w bułce orkiszowej Masa czy rzeźba, od czego zacząć? Masa czy rzeźba, od czego zacząć?