logo
zamknij zamknij

Ćwiczenie wzmacniające odcinek lędżwiowy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 14191

0 5 0
napisał(a)
Bary1983
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 55
Witam. jestem po kontuzji a mianowicie miałem wypukiny dysków międzykręgowych. Teraz po zakończonym leczeniu i rehabilitacji czuję się już dobrze. Chciałbym wykonywać jakieś ćwiczenia wzmacniające odcinek lędźwiowy oraz mięśnie prostowniki grzbietu. Czy możecie mi polecić takie ćwiczenia? Co myślicie o zwisie na drążku po każdym zakończonym treningu?
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
kradam
Ekspert
Szacuny 306 Napisanych postów 3172 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 21170
Wypukliny to nie koniecznie zniknęły, ale to bez większego znaczenia.
Na czym właściwie polegało leczenie, skoro pytasz o tak elementarne sprawy?
Wzmocnienie odcinka lędźwiowego jest mylącym sloganem. W rzeczywistości chodzi o poprawę "koordynacji" mięśniowej danego odcinka. W przypadku problemów z kręgosłupem lędźwiowym wspaniale działają przeróżne ćwiczenia na piłce. Niektóre z nich mogą być na początku bardzo trudne do wykonania nawet dla wysportowanego człowieka. Zalecane przez wielu kulturystycznych "ekspertów" wyprosty mające na cele wzmocnienie prostownika w odcinku lędźwiowym, są w większości przypadków niezalecane.
Oprócz ćwiczeń mającymi na celu poprawę stabilizacji, często konieczne są odpowiednie ćwiczenia rozciągające. Należy do nich zwis bierny (z prostymi rękami), równie często zalecany przez wspomnianych "ekspertów". Wadą tego ćwiczenia jest najczęściej niekorzystne rozciąganie odcinka piersiowego prostownika plus możliwość przeciążania ramion (czego można akurat uniknąć dzięki hakom). W przypadku potrzeby rozciągania odcinka lędźwiowego jest wiele innych ćwiczeń. Można je znaleźć np. w książce "Kręgosłup w stresie".
napisał(a)
McNolly
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 432 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3276
KRADAM?! Czyli wyprosty na ławce rzymskiej są niezalecane?! Mi fizjo powiedizął ,ze w małym zakresie ruchu moga anwet pomóc, no chyba , ze chodzi CI o inne wyprosty;> a ćwiczenia na piłce ...Chodzi CI o równowazne? Myślę , że świetne są tez "zwykłe" ćwiczenia na macie(to tu tak dodam dla autora postu)

bez pracy nie ma kołaczy

napisał(a)
kradam
Ekspert
Szacuny 306 Napisanych postów 3172 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 21170
Jeśli chodzi o wyprosty to zgubiłeś jedno słowo.
Ćwiczenia równoważne na piłce są po prostu zabawniejsze.
napisał(a)
McNolly
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 432 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3276
nie kumam z tym zgubieniem słowa(sorry) ale czy mógłbys wprost powiedziec z tymi wyprostami na ławce rzymskiej(z opowrem)? Bardzo zależało by mi na odpowiedzi ;)

bez pracy nie ma kołaczy

napisał(a)
McNolly
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 432 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3276
co do rozciagania biernego to u mnie an siłowni jest takie ciekawe ,ze przedramię opieram na wspornikach i dodatkowow mam wałek na plecy

bez pracy nie ma kołaczy

napisał(a)
McNolly
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 432 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3276
a właśnie jestem ciekaw Kradam ,czy słyszłąeś o jakims niemeickim kulturyście ,który aczał ćwiczyc bo go kręgosłp zaczał bolec a po 30 letach treningów nie odczuwa zadnych bóli. Słszałeś o tym? Co o tym sądzisz jesli tak.

bez pracy nie ma kołaczy

napisał(a)
Bary1983
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 55
Kradam powiedziałeś, że wypukliny niekoniecznie zniknęły lecz mi się wydaje, że wyciąg mógł je zlikwidować tak, że dyski wróciły na swoje miejsce...Moje leczenie polegało na stosowaniu różnych zabiegów (soluks, prądy, fonoforeza) i wyciąg z podwieszkami, który mi najbardziej pomógł. Następnie miałem ćwiczenia. Jestem już jakieś dwa tygodnie po zakończonym leczeniu ale te ćwiczenia wykonuje nadal codziennie.. Chcę jednak coś urozmaicić bo troche mi się zmudziły i jak wiadomo z kulturystyki trzeba troszkę urozmaicać bodziec...Po poczytaniu i popisaniu na forum znalazłem następujące ćwiczenia, które chcę wprowadzić: supermany 3 serie, unoszenie na przemian ręki i nogi z pozycji klęczącej i ręce oparte o podłogę, taki mostek, że łopatki i stopy oparte o podłogę - działa głównie na pośladki oraz zalecaną przez kogoś łódkę w leżeniu na brzuchu i rękoma łapiemy kostki...Czuję się pratycznie idealnie, nic mnie nie boli. Od nowego roku chcę powrócić do ćwiczeń dobrze przygotowany.. Miałem 4-miesięczną przerwę. ..
napisał(a)
Bary1983
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 55
I jeszcze pytanie czy te ćwiczenia na piłce są gdzieś w internecie opisane i zobrazowane? Chętnie bym je poćwiczył ale nie mam o nich pojęcia...
napisał(a)
ł.d.z
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 151 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 4825
W jednym z ostatnich twoich postów wypisałeś kilka ćwiczeni typowych na bóle kręgosłupa L/S.Te ćwiczenia wzmacniają i rozciągają kręgosłup wiec serdecznie je polecam.
Na przykład opisałeś takie ćwiczenie:
-unoszenie na przemian ręki i nogi z pozycji klęczącej i ręce oparte o podłogę
To samom możesz wykonywać tylko , ze obie dłonie trzymasz na piłce o niewielkiej wielkości i wykonujesz w identyczny sposób te ćwiczenie które w dodatkowy sposób poprawia koordynacje ruchowa.

http://www.sfd.pl/Siłownia_a_kręgosłup.-t447319.html

Pierwsze pięć ćwiczeń możesz wykonywać także z piłka.
Nie tylko tobie ale także innym polecałem ćwiczenia które opisałem w tym poście.Sam je wykonywałem i mogę powiedzieć , ze pomagają.

Pozdrawiam :)
napisał(a)
kradam
Ekspert
Szacuny 306 Napisanych postów 3172 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 21170
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Powazny problem neurologiczny

Następny temat

jeśli macie styl shirtles...

Chimichurri - argentyńska marynata lub sos do mięs

Karolina Janowska - ocena sylwetki

Fit&Tasty - Omlety z daktylami i masłem orzechowym

Żeń-szeń jako wsparcie dla włosów

Mięśnie w wyciskaniu leżąc a wyniki siłowe

Spalacz tłuszczu dla początkujących

Wady i zalety treningu full body workout

Niespodziewane oświadczyny!