Znajdz stabilizator / ortezę

Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 12502 razy
  • Autor

    Ćwiczenie wzmacniające odcinek lędżwiowy

  • Bary1983
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 14
    • Na forum: 5 lat
    • LPA: 55

    Wysłano 18 listopada 2008 19:57

    zgłoś naruszenie

    Witam. jestem po kontuzji a mianowicie miałem wypukiny dysków międzykręgowych. Teraz po zakończonym leczeniu i rehabilitacji czuję się już dobrze. Chciałbym wykonywać jakieś ćwiczenia wzmacniające odcinek lędźwiowy oraz mięśnie prostowniki grzbietu. Czy możecie mi polecić takie ćwiczenia? Co myślicie o zwisie na drążku po każdym zakończonym treningu?
  •  Odżywki i suplementy

    Wysłano 19 listopada 2008 21:12

    Koniecznie sprawdź te produkty:



    sprawdź pozostałe odżywki, odżywki białkowe, odżywki na masę
  • kradam
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 3172
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: Właściwie to mi to lata
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 21170
    • Status:Specjalista

    Wysłano 19 listopada 2008 21:12

    zgłoś naruszenie
    Wypukliny to nie koniecznie zniknęły, ale to bez większego znaczenia.
    Na czym właściwie polegało leczenie, skoro pytasz o tak elementarne sprawy?
    Wzmocnienie odcinka lędźwiowego jest mylącym sloganem. W rzeczywistości chodzi o poprawę "koordynacji" mięśniowej danego odcinka. W przypadku problemów z kręgosłupem lędźwiowym wspaniale działają przeróżne ćwiczenia na piłce. Niektóre z nich mogą być na początku bardzo trudne do wykonania nawet dla wysportowanego człowieka. Zalecane przez wielu kulturystycznych "ekspertów" wyprosty mające na cele wzmocnienie prostownika w odcinku lędźwiowym, są w większości przypadków niezalecane.
    Oprócz ćwiczeń mającymi na celu poprawę stabilizacji, często konieczne są odpowiednie ćwiczenia rozciągające. Należy do nich zwis bierny (z prostymi rękami), równie często zalecany przez wspomnianych "ekspertów". Wadą tego ćwiczenia jest najczęściej niekorzystne rozciąganie odcinka piersiowego prostownika plus możliwość przeciążania ramion (czego można akurat uniknąć dzięki hakom). W przypadku potrzeby rozciągania odcinka lędźwiowego jest wiele innych ćwiczeń. Można je znaleźć np. w książce "Kręgosłup w stresie".
  • McNolly
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 432
    • Wiek: 24 lat
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: troche juz
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 3276

    Wysłano 19 listopada 2008 21:29

    zgłoś naruszenie
    KRADAM?! Czyli wyprosty na ławce rzymskiej są niezalecane?! Mi fizjo powiedizął ,ze w małym zakresie ruchu moga anwet pomóc, no chyba , ze chodzi CI o inne wyprosty;> a ćwiczenia na piłce ...Chodzi CI o równowazne? Myślę , że świetne są tez "zwykłe" ćwiczenia na macie(to tu tak dodam dla autora postu)
    bez pracy nie ma kołaczy
  • kradam
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 3172
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: Właściwie to mi to lata
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 21170
    • Status:Specjalista

    Wysłano 19 listopada 2008 21:36

    zgłoś naruszenie
    Jeśli chodzi o wyprosty to zgubiłeś jedno słowo.
    Ćwiczenia równoważne na piłce są po prostu zabawniejsze.
  • McNolly
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 432
    • Wiek: 24 lat
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: troche juz
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 3276

    Wysłano 19 listopada 2008 21:39

    zgłoś naruszenie
    nie kumam z tym zgubieniem słowa(sorry) ale czy mógłbys wprost powiedziec z tymi wyprostami na ławce rzymskiej(z opowrem)? Bardzo zależało by mi na odpowiedzi ;)
    bez pracy nie ma kołaczy
  • McNolly
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 432
    • Wiek: 24 lat
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: troche juz
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 3276

    Wysłano 19 listopada 2008 21:43

    zgłoś naruszenie
    co do rozciagania biernego to u mnie an siłowni jest takie ciekawe ,ze przedramię opieram na wspornikach i dodatkowow mam wałek na plecy
    bez pracy nie ma kołaczy
  • McNolly
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 432
    • Wiek: 24 lat
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: troche juz
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 3276

    Wysłano 19 listopada 2008 21:53

    zgłoś naruszenie
    a właśnie jestem ciekaw Kradam ,czy słyszłąeś o jakims niemeickim kulturyście ,który aczał ćwiczyc bo go kręgosłp zaczał bolec a po 30 letach treningów nie odczuwa zadnych bóli. Słszałeś o tym? Co o tym sądzisz jesli tak.
    bez pracy nie ma kołaczy
  • Bary1983
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 14
    • Na forum: 5 lat
    • LPA: 55

    Wysłano 19 listopada 2008 23:54

    zgłoś naruszenie
    Kradam powiedziałeś, że wypukliny niekoniecznie zniknęły lecz mi się wydaje, że wyciąg mógł je zlikwidować tak, że dyski wróciły na swoje miejsce...Moje leczenie polegało na stosowaniu różnych zabiegów (soluks, prądy, fonoforeza) i wyciąg z podwieszkami, który mi najbardziej pomógł. Następnie miałem ćwiczenia. Jestem już jakieś dwa tygodnie po zakończonym leczeniu ale te ćwiczenia wykonuje nadal codziennie.. Chcę jednak coś urozmaicić bo troche mi się zmudziły i jak wiadomo z kulturystyki trzeba troszkę urozmaicać bodziec...Po poczytaniu i popisaniu na forum znalazłem następujące ćwiczenia, które chcę wprowadzić: supermany 3 serie, unoszenie na przemian ręki i nogi z pozycji klęczącej i ręce oparte o podłogę, taki mostek, że łopatki i stopy oparte o podłogę - działa głównie na pośladki oraz zalecaną przez kogoś łódkę w leżeniu na brzuchu i rękoma łapiemy kostki...Czuję się pratycznie idealnie, nic mnie nie boli. Od nowego roku chcę powrócić do ćwiczeń dobrze przygotowany.. Miałem 4-miesięczną przerwę. ..
  • Bary1983
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 14
    • Na forum: 5 lat
    • LPA: 55

    Wysłano 19 listopada 2008 23:56

    zgłoś naruszenie
    I jeszcze pytanie czy te ćwiczenia na piłce są gdzieś w internecie opisane i zobrazowane? Chętnie bym je poćwiczył ale nie mam o nich pojęcia...
  • ł.d.z
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 151
    • Wiek: 29 lat
    • Na forum: 7 lat
    • Trenuje: Zwieksza się
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 4825

    Wysłano 20 listopada 2008 08:40

    zgłoś naruszenie
    W jednym z ostatnich twoich postów wypisałeś kilka ćwiczeni typowych na bóle kręgosłupa L/S.Te ćwiczenia wzmacniają i rozciągają kręgosłup wiec serdecznie je polecam.
    Na przykład opisałeś takie ćwiczenie:
    -unoszenie na przemian ręki i nogi z pozycji klęczącej i ręce oparte o podłogę
    To samom możesz wykonywać tylko , ze obie dłonie trzymasz na piłce o niewielkiej wielkości i wykonujesz w identyczny sposób te ćwiczenie które w dodatkowy sposób poprawia koordynacje ruchowa.

    http://www.sfd.pl/Si%C5%82ownia_a_kr%C4%99gos%C5%82up%2E-t447319.html

    Pierwsze pięć ćwiczeń możesz wykonywać także z piłka.
    Nie tylko tobie ale także innym polecałem ćwiczenia które opisałem w tym poście.Sam je wykonywałem i mogę powiedzieć , ze pomagają.

    Pozdrawiam :)
  • kradam
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 3172
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: Właściwie to mi to lata
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 21170
    • Status:Specjalista

    Wysłano 20 listopada 2008 08:55

    zgłoś naruszenie
    http://www.thera-bandacademy.com/exercises/showRoutinelist_CatValue.asp?cat=bodypart&ID=2&valName=Lower+Back%2F+Lumbar&type=Exercise+Routines

    Trzeba poświęcić chwilę na rejestrację, można tam wpisać cokolwiek.