SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ćwiczenie pleców

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2375

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 156
Witam Serdecznie! Mam pytanie odnośnie ćwiczenia pleców. Mam 17 lat i jeszcze rosnę więc jeśli będę ćwiczył plecy na przykład na wyciągu i obciążał kręgosłup to zahamuję swój wzrost? Czy mogę wykonywać w ogóle jakieś ćwiczenia na plecy jeśli chcę urosnąć, a jeśli tak to jakie? Bardzo proszę o pomoc! Z góry dzięki!
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 197 Napisanych postów 31902 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 94077
mozesz cwiczyc wszystko.

dawno upadła ta teoria którą wysnuli ludzie nie mający pojecia o anatomii ludzkiego ciala i jakos sie przyjeła w srodowisku sportowym, na szczescie juz powoli wygasa

pamietaj o dobrej technice.
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 156
Właśnie często spotykałem się z tą teorią że nadwyrężanie kręgosłupa hamuje wzrost, od wielu osób to słyszcałem. Więc czy aby napewno WSZYSTKIE ćwiczenia na plecy mogę wykonywać? Jeśli ta teoria z hamowaniem wrrostu jest nieprawdziwa to dlaczego dużo ludzi mówi mi jednak że aby rosnąć nie można ćwiczyć na przykład grzbietu?
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 197 Napisanych postów 31902 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 94077
nadwyręzenie - zalezy w jakim jeszcze stopniu - no moze.

ale cwiczeniami na silowni to cięzko to uzyskac

one powoduja wlasnie wzmocnienie miesni przyczepiajacych sie m-dzy innymi do kregoslupa i wzmacniaja jego kontrukcje, co mozna przyrównac do budowy mostu- i jego lin napręzajacych. bez lin - zawalil by sie lada moment, a im silniejsze liny tym jego wytrzymalosc na warunki pogodowe itp jest lepsza

acha i taka 'ciekawostka' - siedząc swobodnie na krzesle masz nacisk na kregosłup(gł lędzwiowy)wiele większy niz jakbys trzymał sztange ze 100kg obciązenia na barkach stojąc
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 546 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 3691
Ćwiczyć można bez problemu.

Ale moim zdaniem w przypadku ćwiczeń znacznie obciążających kręgosłup ( dopóki się rośnie) nie powinno się przesadzać z obciązeniem, szczególnie jeśli nie ma się perfekcyjnie wypracowanej techniki.

Zmieniony przez - stachers w dniu 2008-04-14 17:57:10
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Brzuch - jak często, jaka intensywność?

Następny temat

3 vs 4 serie?