logo
zamknij zamknij

Ćwiczenia na dolna część klatki piersiowej?!

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 128743

5 5 3
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10593 Napisanych postów 42068 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Znacie jakies cwiczenia na uwydatnienie dolnej czesci klatki piersiowej ale oprocz wyciskania sztangi/hantli na ławeczce leżąc głową w dół oraz oprocz przekładania hantla za głowe leżąc na ławeczce. Na tym pierwszym cwiczeniu leżąc głowa w dół bania mnei odrazu boli i nie moge utrzymac sztangi w odpowiedniej "trajektori"(mam długie rece i mi sie kiwa sztanga:( ) a w drugim cwiczeniu przekladanie cieazru za glowe czuje bardziej ze wchodzi w triceps niz w klatke i nie wiem czy cos zle robie czy tak ma byc?
Moze sa jeszce ajkies inne cwiczenia na ta czesc klatki-dolna?
12
napisał(a)
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 905 Napisanych postów 11873 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 139677
Klatka piersiowa składa się z następujących mięśni:
• Mięsień piersiowy większy – dolna i środkowa część
• Mięsień piersiowy większy – górna część
• Mięsień zębaty przedni
• Mięsień piersiowy mniejszy

Jeśli zależy nam na zaangażowaniu w głównej mierze dolnej części mięśnia piersiowego większego musimy skupić się przede wszystkim na ćwiczeniach wykonywanych na ławeczce skośnej, leżąc głową w dół.

Ćwiczenia, która możemy w ten sposób wykonywać to przede wszystkim wyciskanie sztangi lub hantli, jak również rozpiętki z hantlami.
Są to bardzo przydatne ćwiczenie na rozwój i podkreślenie dolnych części mięśni piersiowych.

Jeśli na Twojej siłowni nie ma specjalnej ławeczki, na której można ustawić skos w dół, możesz wykorzystać do tego ćwiczenia, ławeczkę stosowana do wykonywania brzuszków.
Możesz z powodzeniem wykonywać na niej rozpiętki z hantlami, leżąc głowa w dół.

Zadbaj jednak o to, by móc stabilnie zaczepić się nogami, by nie zsunąć się w trakcie wykonywania ćwiczenia. Najlepiej jeśli hantle poda ci osoba trzecia.

Nie poleca się jednak tych ćwiczeń osobom mającym kłopoty z ciśnieniem tętniczym.

Jeśli więc masz problemy z ciśnieniem tętniczym, zastąp wyżej wymienione ćwiczenia pompkami na poręczach lub przekładaniem hantli za siebie.

Pompki na poręczach, potocznie nazywane dipsami, to ćwiczenie, które świetnie rozwija dolne rejony klatki piersiowej, jak również siłę do wyciskania w leżeniu. W momencie, gdy osiągniemy taki poziom, który pozwoli nam na wykonywanie dużych ilości powtórzeń w tym ćwiczeniu, można zastosować dodatkowe obciążenie w postaci zawieszonego na pasku ciężaru.


Więcej szczegółowych informacji o ćwiczeniach na klatkę piersiową znajdziesz w Atlasie ćwiczeń:
http://www.kulturystyka.pl/atlas/klatka.asp


Przeczytaj również:

http://www.sfd.pl/czy_pompki_cos_daja_-t150718.html
http://www.sfd.pl/CO_DAJĄ_POMPKI_-t13031.html
http://www.sfd.pl/_Czy_pompki_moge_robic_codziennie__-t227487.html






Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-08 13:21:35
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
sovia
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 144 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2914
przy przenoszeniu zadbaj o technike i powinno byc dobrze spruboj pompki na poreczach to dobrze w chodzi w dolne partie mozesz tez sprobowac rozpierek gowa w dol
pozdro
4
napisał(a)
ttomek85
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 203 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3671
pompki na poręczach
3
napisał(a)
Kamil88
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 2148 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 13503
pąpki na poreczach im bardziej odchylisz nogi do tylu a głowe i klatkr do przodu tym bardziej bedzie pracowala twoja dolna czesc klatki
napisał(a)
Czawaj
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 318 Napisanych postów 3297 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 57955
Tak jak poprzednicy- wyciskanie głową w dół sztangi choć lepiej sztangielek (bardziej będzie też pracował środek dołu) oraz ropzpiętki. Przy wyciskaniu na płaskiej możesz też spróbować opuszczać gryf znacznie poniżej sutków.

POZDRO
napisał(a)
handerk
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 23 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 353
Najleprze ćwiczenia na klatke piersiową? na rzezbe klatki :)?Thx z Góry
1

Walcz ,Walcz Ty walczysz ja walczę

napisał(a)
handerk
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 23 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 353


oto zdjecie co zrobić by ukształtować klatke piersiową i w jakim czasie bedzie coś widać jakieś mieścnie Bardzo prosze o Pomoc :)
2

Walcz ,Walcz Ty walczysz ja walczę

napisał(a)
Rothen
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
fota za***ista
5

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

napisał(a)
Wislakk
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 125 Wiek 28 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3691
co jest na tej focie?
2

Żałuje tylko tych rzeczy których nie zrobiłem!

napisał(a)
PirotEh800
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 31 Wiek 20 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 142
Wiem, że dawno tu były posty dodawane ale czy mogę się o coś spytać ??
2
napisał(a)
wojtekpab
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 750 Wiek 26 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 19020
nie
7
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

jaki musi byc odstep miedzy jednym a drugim ?

Następny temat

Pierwszy cykl HST czy może ktos się wypowiedziec?

Czy na zdrowej żywności można przytyć?

Czy kortyzol i stres sprzyjają nowotworom?

Seks a trening na siłowni

Czym wspomóc termogenezę i odchudzanie?

Leksykon suplementacji: beta-alanina

08-09.07.2017 II Grand Prix Binkowski Resort 2017 - WYNIKI

Jak powrócić po kontuzji?

Czy węglowodany są potrzebne do wzrostu mięśni?