SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

[art] WODYNowy plan schodkowy by georgu- Trening dla zaawansowanych i nie tylko

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 23537

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Szacuny 2621 Napisanych postów 38947 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 297955
CO TO JEST WODYNOWY PLAN SCHODKOWY?
Jest to makrocykl treningowy, ktorego autorem jest WODYN. (Ja nie jestem autorem tego planu lecz tylko go przedstawiam.

DO KOGO ADRESOWANY JEST WODYNOWY PLAN SCHODKOWY?
Jest to makrocykl, ktory ma na celu rozwijanie masy miesniowej oraz "sily". Polecany jest on dla poczatkujacych (minimum starzu 0,5 roku), jak i dla zaawansowanych (autor ukladal go sobie majac ~8lat starzu nie pamietam dokladnie ile to pisal )

ZALETY PLANU SCHODKOWEGO:
- Cwiczymy 6 razy w tyodniu.
- Krotkie sesje treningowe (zmiescimy sie w godzinie dziennie).
- Łatwosc pracowania nad partiami priorytetowymi. (Zawyzamy w nich delikatnie ciezary)
- Zwiekszenie "maxa" w ciagu jednego makrocyklu o 30-40% w danym cwiczeniu.

O CO W TYM WSZYSTKIM CHODZI?
- Cwiczymy 6 razy w tygodniu.
- Mamy z gory ustalony rozklad parti w tygodniu.
- Cwiczenia podstawowe nie powinny byc zmieniane.
- Mozna dobrac sobie po 1 cw uzupelniajacym na dana sesje treningowa (3 serie)
- Makrocykl dzieli sie na 3 fazy: (Masowa, masowo-silowa, silowa)

JAK SIE DO TEGO ZABRAC?
1. Sprawdzamy "maxy" (na 1 powt.) w nastepujacych cwiczeniach:
- Martwy ciag
- Military press/ Wyciskanie na barki
- Uginanie ramion ze sztanga
- Wyciskanie lezac
- Przysiady ze sztanga na barkach
- Wyciskanie lezac waskim chwytem (szerokosc barkow, lokcie prowadzimy przy tulowiu)
2. Obliczamy jakim % sa maxy z cwiczen w porownaniu do maxa z martwego ciagu.
* Przyklad dla przecietnego pakera:
- MC 150kg (max)
- Military press 70kg
- Uginanie ramion ze sztanga 60kg
- Wyciskanie lezac 100kg
- Przysiady 130kg
- Wyciskanie wasko 85kg

* Obliczanie % przykladowego pakera:
- Martwy ciag 150/150*100%= 100%
- Military press 70kg/150kg*100%= ~47%
- Uginanie ramion 60/150*100%= ~40%
- Wyciskanie lezac 100/150*100%= ~67%
- Przysiady 130/150*100%= ~87%
- Wyciskanie wasko 85/150*100%= ~57%

3. Ukladamy plan treningowy wraz z obliczeniem ciezarow na 1 tydzien:
DI: - Martwy ciag 10seri x 10powtorzen (1/2*150kg= 75kg)
- Drazek szerokim nachwytem 3s x 10p
DII: - Military press 10s x 10p (75kg*47%= ~35kg)
- Unoszenie hantli bokiem 3s x 10p
DIII: - Uginanie ramion ze sztanga 10s x 10p (75kg*40%= ~30kg)
- Uginanie nadgarstkow ze sztanga podchwytem 3s x 10p
DIV: - Wyciskanie lezac (75kg*~67%= ~50kg)
- Unoszenie hantli bokiem w opadzie 3s x 10p
DV: - Przysiady 10s x 10p (75kg*87%= ~65kg)
- Szrugsy 3s x 10p
DVI: Wyciskanie wasko 10s x 10p (75kg*57%= ~43kg)
DVII: WOLNE

4. By obliczyc ciezary w tygodniu drugim do ciezaru w Martwym ciagu z pierwszego tygodnia dodajemy +2kg (co drugi tydzien +3kg). A w kolejnych cwiczeniach liczymy jak w przykladzie wyzej.
(Dla Wyciskania lezac w drugim tygodniu (77kg*67%= ~51kg)


5. Opis treningu:
- Zakladamy 60% ciezaru ktorym bedziemy w danym dniu cwiczyc.
- Wlaczamy stoper
- Robimy 10 powtorzen (rozgrzewka)
- Zakladamy 75% ciezaru ktory bedziemy cwiczyc.
- Po ukazaniu sie na stoperze 4 minuty (dla cw trojbojowych 5min) robimy 10 powt (dalej rozgrzewka)
- Zakladamy ciezar ktorym bedziemy cwiczyc. (Dla MC w pierwszym tygodniu 75kg)
- Po ukazaniu sie 8min wykonujemy 10powt.
- Kolejno robimy 10 powt po ukazaniu sie ...12,16,20,24,28,32,36,40,44min (dla cw trojbojowych 0,5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55)
- Po ostatniej seri w 44 minucie (dla cw trojbojowych 55min) "skonczylismy czesc wlasciwa"
- Zabieramy sie za cw uzupelniajace stosujac przerwy miedzy seriami wg upodoban.

GLOWNE ZALOZENIA TRENINGU:
Stopniowo dodajemy ciezary co tydzien do momentu, az nie damy rady skonczyc treningu (doznamy upadku miesniowego przed 10 seria). Gdy upadek nastapi w Uginaniu ramion/military press/wyciskaniu na barki wtedy zanizamy ciezar!! Jesli padnie inne cw podstawowe to konczymy tydzien do konca. Po tym robimy 1 tydzien przerwy. Po przerwie bierzemy ciezary z kolejnego tygodnia lecz zmniejszamy liczbe powtorzen do 5 (rownierz w cw uzupelniajacych). Gdy znow doznamy upadku w fazie "5" znow robimy przerwe jak przy "10" lecz schodzimy teraz na 3 powtorzenia. Po upadku na "3" robimy tydzien przerwy po ktorym sprawdzamy maxy. I znow mozemy zaczac caly makrocykl od nowa na nowych maxach

PODKRESLAM ZE JA NIE JESTEM AUTOREM TEGO MAKROCYKLU LECZ ZEBRALEM WIEDZE NA TEMAT TEGO WSPANIALEGO TRENINGU W JEDNYM MIEJSCU. AUTOREM JEST WODYN I TO JEMU NALEZA SIE WSZELKIE GRATY!! JA ROBIE TEN MAKROCYKL JUZ DRUGI RAZ POD OKIEM WODYNA

http://www.uploader.pl/?d=2F68406E1 - Programik do liczenia ciezarow by APCML xD

zdr.

Zmieniony przez - georgu w dniu 2008-07-01 22:28:51

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 2146 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 68380
fajnie zebrane, sog.

popracuj w wolnych chwilach nad ortografia.

'NieMamyFortec,krajNaszNaWszystkieStronyOtwarty
NieMożeByćInaczejZasłoniony,TylkoPiersiamiObywatelow!'

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2552 Napisanych postów 47737 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 553103
Trening fajowy ale dla mnie zbyt czesto trening nie mam tyle czasu daj znac jakie efekty po cyklu ja teraz szykuje ładną masówke mam 2 tyg przerwy ale od poniedziałku startuje z dieta suplami i treningiem

Pozdro dajesz rade

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 999 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 13912
* Obliczanie % przykladowego pakera:
- Martwy ciag 150/150*100%= 100%
- Military press 70kg/150kg*100%= ~47%
- Uginanie ramion 60/150*100%= ~40%
- Wyciskanie lezac 100/150*100%= ~67%
- Przysiady 130/150*100%= ~87%
- Wyciskanie wasko 85/150*100%= ~57%


a jak max MC 150 kg na 10 ruchów , a siad max 170 na 10 ruchów ?
170/150 ~ 115% ciężko będzie



Zmieniony przez - coolkill w dniu 2007-09-18 20:28:00

Niezbędne minimum to dać z siebie maximum

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Szacuny 2621 Napisanych postów 38947 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 297955
Maxy nie sa na 10 ruchow tylko na 1 ruch

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 391 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3680
testowal juz to ktos ?? niedlugo bede robil cykl z xp i cp , nadawac sie bedzie ten trening ?

-_-

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Szacuny 2621 Napisanych postów 38947 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 297955
Ja testuje juz drugi raz Idzie mi ladnie WODYN mowil ze duzo osob to testowalo i nie znalazla sie jeszcze taka co by na nia to nie podzialalo

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 217 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 7894
wg mnie bardzo przydatny post mam pytanie w cwiczeniach uzupełniajacych tez dodajemy obciazenie co trening? jakie miałes po nim efekty w sile? pozdro

%)

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 2083 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 39361
..georgu @

<<<Bez celu i chęci nigdy nic nie osiągniesz>>>
http://www.sfd.pl/meine_siłownia-t301836.html 

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2623 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 42219
fajne zapewne

znam juz z Twojego testu, ale przyda sie temat jako przyklad, ze mozna inaczej niz standardowo.

pozdrawiam.

chwilowy

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Szacuny 2621 Napisanych postów 38947 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 297955
Tutaj jest caly pierwszy test ->http://www.sfd.pl/My_1st_plan_na_sile-t303415.html Jest troche czytania i zbednego spamu w nim no ale to rozwieje wiele watpliwosci

emil @

Zmieniony przez - georgu w dniu 2007-09-18 21:11:47

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

trening na mase, prosze o rozpisanie powtorzen i seri

Następny temat

[art] WODYNowy plan schodkowy by georgu.