SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

[art] Największe fakty treningu siłowego by Panda & Antoś

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 48547

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 143 Wiek 28 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3435
Ad.
mit drugi: pasa trzeba też nauczyć się używać/umiejętnie wykorzystywać (umówmy się, że za pierwszym razem robi się trochę "inaczej"), a tego typu nauka w docelowych to raczej zły pomysł.
mit trzeci: chyba nic "ciężko" nie jest zdrowe
mit jedenasty: stosowanie punktów wilksa jest chyba najlepszym dowodem na 'zależność wyniku/masy ciała'? Ps. w dwuboju każdy nie-dwuboista będzie miał złe wyniki jak na swoją kategorię...

edit: dalej ad. jedenastego: Zawsze śmieszy mnie porównywanie przedstawicieli "innych sportów".
To co dla jednych jest celem dla innych jest środkiem; tak samo można obok kulturystów w zestawieniach siłowych umieścić wszystkich ćwiczących na siłowni, niezależnie od dyscypliny /piłka nożna, koszykówka, rugby, hokej/ i porównywać ich z dwu-, trójboistami lub strongmanami, którzy "też regularnie ćwiczą na siłowni"
Jakkolwiek definiuje się siłę, bierze się pod uwagę masę /fizyka/.

Zmieniony przez - PanTomeusz w dniu 2012-07-30 08:46:14
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 631 Wiek 29 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 17659
super art - i co do mitu trzeciego - prosta sprawa - co się dzieje ze stawami i z kośćmi jak się bierze ciężary przy których stalowy gryf się gnie:) ale brawa dla autorów - ostro zapier***ie:)
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2174 Napisanych postów 36568 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 266202
Artykuł jest ok,zgadzam się z większością.Jedynie tutaj mam parę zastrzeżeń:

To tak jak z imprezą bez alkoholu- można, ale po co? Zacznijmy od tego, że spora cześć osób nie jest predestynowana do wykonywania tych bojów z dużym obciążeniem: hiperlordozy, skoliozy, problemy z mobilnością, przykrucze dwójek i tym podobne; o tym powiemy jeszcze przy okazji siadów

Jeżeli ktoś posiada wady postawy/przykurcze/przeciągnięcia-nie powinien tak naprawdę w ogóle dotykać sztangi,dopóki tych wad się nie pozbędzie.Pomijając kwestie zdrowotne,taka sylwetka będzie w przyszłości wyglądała po prostu szpetnie-a chyba nie o to chodzi w kulturystyce.

Więc najpierw ortopeda->problemów z kośćcem nie ma(co się rzadko zdarza),marsz do fizjoterapeuty sprawdzić jak się sprawy mają w tkankach miękkich.

Dlatego rozwiązaniem optymalnym jest ćwiczenie brzucha na sesji siłowej 2-3 razy w tygodniu, chociaż są sensowne rozpiski gdzie robi się go tylko raz w tygodniu. (Jednak moim zdaniem ze względu na szybszą regenerację 2-3 treningi w małej objętości są rozwiązaniem dalece rozsądniejszym).

Imho raz w tygodniu jak najbardziej wystarczy.
Za częsty trening rdzenia blokuje progres w innych ćwiczeniach.

Skłonny byłbym wrzucać jednak ćwiczenia izometryczne-które są zdrowsze dla kręgosłupa.
Izolacji "fleksyjnych" bym nie nadużywałA-anatomiczne ruchy,a nikt z nas nie chce mieć w przyszłości dyskopatii.

Poza tym izometryczne ćwiczenia mogą być wsparciem pod inne wielostawowce(anty-fleksja,anty-rotacja).



Co do sylwetki Svend'a Karlsen'a ,tak często pojawiający się w artykułach Knife'a:

Svend w latach 90-95 startował w zawodach KULTURYSTYCZNYCH.Wrzucanie jego zdjęć z tego okresu i podpisywanie: "Tak wyglądał Strongman" jest po prostu śmieszneSkoro jego stricte siłowe treningi tak dobrze działały na "masę"laczego w późniejszych latach jego sylwetka odbiegała od kanonów kulturystycznych?Czyżby odstawił saa
A może te treningi nie są w stanie nawet podtrzymać uzyskanej masy mięśniowej?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 93 Napisanych postów 20118 Wiek 13 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 184230
ronie220
Jeżeli ktoś posiada wady postawy/przykurcze/przeciągnięcia-nie powinien tak naprawdę w ogóle dotykać sztangi,dopóki tych wad się nie pozbędzie.Pomijając kwestie zdrowotne,taka sylwetka będzie w przyszłości wyglądała po prostu szpetnie-a chyba nie o to chodzi w kulturystyce.



Zawsze pozostaje też kwestia w wieku- osoba dwudziestoletnia może mocną hiperlordozę tylko zminimalizować, a nie się jej pozbyć jak młody dzieciaczek.

Co do brzucha- wrzuciłbyś jakąś sensowną rozpiskę z ćwiczeniami izometrycznymi?


PanTomeusz
mit jedenasty: stosowanie punktów wilksa jest chyba najlepszym dowodem na 'zależność wyniku/masy ciała'? Ps. w dwuboju każdy nie-dwuboista będzie miał złe wyniki jak na swoją kategorię...



W dwuboju masz przelicznik Sinclaira, tyle, że w naszym "fakcie" chodziło o to, że sama masa nie da Ci tyle siły, ile pokazuje wykres. Siła zależy od zdolności układu do zarządzania układem neuromięśniowym. Wiadomo, że ilość mięsa wchodzi w grę, ale spójrz: mam z 15 kg więcej mięśni od Ninela Miculescu, a mam wynik w dwuboju o 100 kg mniejszy od jego. Masa mięśniowa (strategiczna- czyli w udach/dupie a nie bicepsie) jest ważnym elementem i nawet określa pułap wyników, ale WSZYSTKO ZALEŻY OD UKŁADU NERWOWEGO.


Do tego dwuboista nie ma dobrych wyników siłowych Wystarczy zobaczyć na filmiki chłopaków z California Strenght- zarzucającą po 200 kg, a 220 kg na siadach ich miażdży. Kozak z dzienników dla zaawansowanych trenował dwubój i przy podrzucie 150 kg miał rekord we frontach ... 160 kg. Jak to napisał Rafał są jeszcze sytuacje, gdy u niskich zawodników rekord w martwym ciągu jest rekordem jednocześnie w podrzucie, bo sztanga jest od razu pod kolanem i da radę w nią wskoczyć.

Strongman- konkurencja siłowa, dwubój- konkurencja techniczna. Oczywiście dwuboista ma OGROMNY potencjał na odniesienie sukcesu w innych dyscyplinach i de facto sporo rekordzistów w trójboju pochodzi z dwuboju(Z wiekiem spada dynamika, a rekordy stricte siłowe można bić nawet po 30). Koklyaev nie mógłby odnosić sukcesów w dwuboju, gdyby zaczął swą karierę od strongmanów.

Zmieniony przez - Pandarek w dniu 2012-07-30 13:50:14
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2174 Napisanych postów 36568 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 266202
Ja bym polecał 1x w tygodniu dodać 2 ćwiczenia izometryczne-wystarczy w zupełności.

Jakie?

Genialnym ćwiczeniem jest AB WHEEL.Można pokusić się nawet o dodawanie obciążenia.W każdym izometryku twoim celem,a raczej celem brzucha jest ciągła walka,aby nie nastąpiła fleksja,rotacja czy ekstensja.To podstawa podczas każdego wielostawowego ćwiczenia.Tutaj wrzucam filmik znanego trójboisty:





Kolejnym ćwiczeniem może być chociażby wznos kolan na poręczach-w wersji jaką widujemy najczęściej na siłowniach-czyli tułów wyprostowany Wbrew pozorom brzuch tutaj nie pracuje izotonicznie.
Główną pracę wykonuje rectus femoris.


Do tego różne odmiany Plank'a,Dragon flag,"Nożyc"...i mamy pełny komplet.

To że brzuch pracuje przy każdym wielostawowym ćwiczeniu-wiadome.Jednak nadmienię,że personalnie nigdy nie zaznałem tak dużych mikrouszkodzeń na brzuchu,jak po pompkach z elewacją nóg(tak!).

WW. ćwiczenia można wykonywać przez cały czas.Różnego rodzaju spięcia lepiej dodać 1/2 razy w skali całego roku,aby postawić kropkę nad i.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 252 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 5325
Heh, no i jak to jest. Z jednej strony np. Traktor bombardujący każdy temat tym, że bez FBW i przysiadów/MC nie da się nic zbudować i można wypisać się z siłowni, a z drugiej taki artykuł. Jak jakiś świeżak to czyta, to ma niezłą sieczkę w mózgu.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 93 Napisanych postów 20118 Wiek 13 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 184230
Dlatego my podajemy argumenty- Traktor hasła. My pokazujemy wyważone stanowiska, pokazujemy różne możliwości- Traktor uznaje tylko Starting Strenght. My mamy dzienniki w zaawansowanych, Traktor to człowiek widmo itp, itd. Każdy sam podejmuje decyzje, ale niech robi to w pełni świadomie.
napisał(a)
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 9627 Wiek 24 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 44394
ronie220
Ja bym polecał 1x w tygodniu dodać 2 ćwiczenia izometryczne-wystarczy w zupełności.

Jakie?

Genialnym ćwiczeniem jest AB WHEEL.Można pokusić się nawet o dodawanie obciążenia.W każdym izometryku twoim celem,a raczej celem brzucha jest ciągła walka,aby nie nastąpiła fleksja,rotacja czy ekstensja.To podstawa podczas każdego wielostawowego ćwiczenia.Tutaj wrzucam filmik znanego trójboisty:





Kolejnym ćwiczeniem może być chociażby wznos kolan na poręczach-w wersji jaką widujemy najczęściej na siłowniach-czyli tułów wyprostowany Wbrew pozorom brzuch tutaj nie pracuje izotonicznie.
Główną pracę wykonuje rectus femoris.


Do tego różne odmiany Plank'a,Dragon flag,"Nożyc"...i mamy pełny komplet.

To że brzuch pracuje przy każdym wielostawowym ćwiczeniu-wiadome.Jednak nadmienię,że personalnie nigdy nie zaznałem tak dużych mikrouszkodzeń na brzuchu,jak po pompkach z elewacją nóg(tak!).

WW. ćwiczenia można wykonywać przez cały czas.Różnego rodzaju spięcia lepiej dodać 1/2 razy w skali całego roku,aby postawić kropkę nad i.



Ronnie, sam praktykuje to ćwiczenie, i nie powiem bo dla mnie jest najlepszym jakim robiłem do tej pory, domsy potrafią trzymać po 2-3 dni. Jednak trzeba zaznaczyć, że przy tym ćwiczeniu również można nabawić się lordozy (gdy odjedziemy za daleko do przodu bez kontroli), więc to jest ma swoje plusy, jak i minusy. Ja sam teraz kontroluje zakres ruchu, który oczywiście z czasem się powiększy, ale piszę tak z własnego doświadczenia ku przestrodze, bo technika jest w tym ćwiczeniu wszystkim. Hmm, sądzę że obciążenie można stosować w znacznie późniejszym etapie, kiedy mam już naprawdę wyuoczony ruch i w pełni go kontrolujemy. Zwiększyć trudność bez obciążenia też jest bardzo prosto, bo wystarczy to robić w staniu, jak choćby Karol Małecki, który wykonuje po pełnych 10 powtórzeń w serii, a jest to nie lada wyczyn.

Czy osoba która ma różnego rodzaju wady, ma nie dotykac sztangi? Hmm, to moim zdaniem odpada niemal połowa ćwiczących.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 2174 Wiek 21 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 29741
kacperoo14
Heh, no i jak to jest. Z jednej strony np. Traktor bombardujący każdy temat tym, że bez FBW i przysiadów/MC nie da się nic zbudować i można wypisać się z siłowni, a z drugiej taki artykuł. Jak jakiś świeżak to czyta, to ma niezłą sieczkę w mózgu.



Tylko daj mi przykład osoby która na planach Tratora coś zdziałała... nie chodzi mi tu o jakieś poważne osiągi, tylko o samych początkujących którzy niby "od samego patrzenia na sztange beda rosnac". Jakoś takich osób brakuje...a taki ruch niby w TDP

Dostałeś rower więc pedałuj :)

napisał(a)
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 9627 Wiek 24 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 44394
Killing232
kacperoo14
Heh, no i jak to jest. Z jednej strony np. Traktor bombardujący każdy temat tym, że bez FBW i przysiadów/MC nie da się nic zbudować i można wypisać się z siłowni, a z drugiej taki artykuł. Jak jakiś świeżak to czyta, to ma niezłą sieczkę w mózgu.



Tylko daj mi przykład osoby która na planach Tratora coś zdziałała... nie chodzi mi tu o jakieś poważne osiągi, tylko o samych początkujących którzy niby "od samego patrzenia na sztange beda rosnac". Jakoś takich osób brakuje...a taki ruch niby w TDP



Dokładnie, sam byłem świadkiem jak Traktor chwalił "wychowanka", który skoczył przez 8 miesięcy z 45kg do 80kg w siadzie na 5x5 - nie wiem czy to był optymalny progres, zaczynając od takich ciężarów i takim zakresem ćwicząc.

P.S. Co do wcześniejszej wypowiedzi o wadach postawy. Nie ma chyba ludzi idealnie zdrowych, a jak są to odsetek ćwiczących. Przecież zawsze można też wprowadzać ćwiczenia korygujące i niemal samemu poprawiać swoje wady.

Zmieniony przez - Cokta w dniu 2012-07-30 15:22:53
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Zmiana ćwiczeń/kolejności ćwiczeń co 4 tygodnie czy co tydzień?

Następny temat

Plan na bica znaleziony w necie. Co sądzicie ?

TOP 10 bicepsów w historii TOP 10 bicepsów w historii Katarzyna Dudek - ocena sylwetki Katarzyna Dudek - ocena sylwetki Warsztat: biceps i triceps HIPERTROFIA! Warsztat: biceps i triceps HIPERTROFIA! Zakwasy - czy trenować? Zakwasy - czy trenować? Tamara Szczęśniak - ocena sylwetki Tamara Szczęśniak - ocena sylwetki Insulina w kulturystyce -  debata Insulina w kulturystyce - debata Przerwa od kreatyny, czy jest konieczna? Przerwa od kreatyny, czy jest konieczna? Jakie wafelki wybrać na diecie? Jakie wafelki wybrać na diecie?