logo
zamknij zamknij

[BLOG]Wbrew zasadom, wbrew fizyki prawom MASA, ZDJ I POMIARY STR.14

słowa kluczowe: , , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 9964

3 5 3
napisał(a)
TomaszAZ
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 539 Wiek 24 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3803

Bez przydługawych tkliwych wstępów,...

Umieściłem dziennik tu,moze powinienem w "advanced", ale jednak patrzac na sylwetke i wyniki siłowe to jednak tu :D
Ćwicze z wieloma przerwami od dawna, naprawde ciezko mi powiedzieć jaki staż gdyby tak skleić te wszystkie miesiace,a nawet lata. Dlaczego nieregularnie? Od małolata zmagam się z bólami kręgosłupa(w dalszej czesci opowieści dowiecie się że to nie tylko bóle)... Mieszkam na wsi, zawsze znajdzie się cos do zrobienia koło domu. Rodzice mysleli ze migam sie od pracy,bo narzekałem zawsze na ból w kręgosłupie.Ćwiczenia towarzyszyły mi od wczesnej młodości.Jeszcze przed gimnazjum pierwsze cwiczenia w domowych warunkach-brzuszki i pompki, trenowanie boksu.

Pierwsza silownia u kumpla w piwnicy gdzies w wieku gimnazjalnym- wtedy zepsułem łokiec. Zerowa wiedza o technice i trenowany tylko zestaw dyskotekowy bo przeciez jak plecy mam bolące to martwy ciag czy wioslo odpada...Badanie gdzies w tym wieku wykazało na poczatku tylko skolioze i cos tam,wiec prawie standart na obecne ciezkie plecaki w szkolach...

Życie mam przepełnione sportem,wiec sport nie jest dla mnie odrębną furtką,ale czyms co jest we mnie. Moje problemy i moj sport moje sukcesy i sport,porazki i sport. Dalej- bole w kregoslupie nie ustawały, chodzilem na jakies zabiegi ale na niewiele sie to zdawało,dlatego watpie w "fizjoterapie". Kiedy zrobilem rezonans magnetyczny gdzies w liceum wyszły jaja typu przepukliny,wypukliny i dupa zbita. Jak czytałem ten opis to sie zastanawialem kiedy ostatnio wpadlem pod tira ze mam tak zmasakrowane plecy ;p Tak wiec od wczesnej młodości zmagam się z tym i od tamtej pory usłyszalem wiele razy od "lekarzy" ze nie moge cwiczyc bo jest to taka kontuzja zebym sobie z glowy wybil cwiczenia. Oczywiscie bole w plecach były nieadekwatne do opisu(opis gorszy :D ) Sporadycznie cos mnie jakby w nerwa ukuło, innym razem ogolne zmeczenie kregoslupa jakby.Do tego jak zaczalem interesowac sie treningiem silowym doszły regularne bole kolan.Z nimi tez byłem,ale wykryto tylko jakas tam małą maz stawową,bez patologii. Od tej pory jem raz na jakis czas żelki i kurze łapki + wit C Niestety silownia tak mi sie spodobała,ze kontynuowałem to.Zazwyczaj zaczynalem cykl treningowy od bardzo malych ciezarow dochodzac do takich które stawialy opór i przerywałem kiedy bóle były ostre i nie ustepowały,czyli kontynuowane były po zakonczeniu sesji treningowej. Takich "cyklów treningowych " w moim zyciu było sporo .Teraz cwicze od grudnia 2015. Znowu male ciezary,wielki nacisk na technike. Z zawodu jestem dietetykiem,pomoglem juz kilku ludziom,ułozyłem diet kilkanascie. Sam na diecie jestem od kwietnia i tu uwaga przełom.Zawsze czytajac ortodoksów typu knife itd byłem nastawiony na MASE! Bo przeciez majac 73kg przy wzroscie 179cm mam niedowage wg takich ludzi :)

Oczywiscie przemyslalem to rozsadnie- wygladam nijak ani to masa ani to rzezba. Na mase musze jesc duzo i zeby nie zalało to cwiczyc ogromnymi ciezarami. Jedzenie czysto wiecej niz 2700kcal sprawia mi fizjologiczna trudnosc, a ogromne ciezary przy moim zdrowiu odpadają. Wpadłem na pomysł wbrew zasadą - ROBIE RZEZBE I OTO JESTEM! Mam 23 lata. I jade z koksem (oczywiscie bez koksu,to tylko takie powiedzenie).


DRUGIE MOJE KONTO NA TYM FORUM TO Pytacz_123 załozone jeszcze w czasie gdy wiecej pytałem,mniej pomagałem ludziom,choc i teraz zdarza sie charakterystyczne dla mnie pytania :D Pierwsze zdjęcia sylwetki aktualne zarzuce gdzies po tygodniu.

WBREW ZASADĄ WBREW FIZYKI PRAWOM :)



Zmieniony przez - TomaszAZ w dniu 2016-04-24 07:21:53
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Kozisław
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 357 Wiek 28 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 6169
Wbrew "ZASADOM" sobie popraw.
Co do wypuklin w kręgosłupie to właśnie tym bardziej powinieneś się wziąć za trening. Jednakże nie może to być w stylu hurra i nap*****lamy. Musisz się skupić na technice, mobilności i ograniczeniach Twojego ciała. Oglądaj filmiki jak poprawić mobilność do przysiadu. Sam miałem taki problem. Zero mobilności. Doszedłem do momentu gdzie drętwiała mi prawa noga , dosłownie jak kłoda. Pomógł mi właśnie trening. Rozciąganie , poprawa mobilności . Teraz robię 20 serii przysiadów tygodniowo i czuje się najlepiej z całego swojego żywota :) a wczesniej wiecznie bolały mnie kolana i plecy. Miałem nawet problem ze schyleniem się i wzięciem czegoś z dołu lodówki ;) skup się i pracuj nad technika i będzie dobrze
napisał(a)
TomaszAZ
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 539 Wiek 24 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3803
Dziekuje za uwagi. Dokładnie tak jest jak mówisz.Wiedzialem ze nie moge isc na żywiol w treningach rozsadek przede wszystkim i nie uleganie ego. Spokojne ciezary,znam tez swoj organizm wchodze na swoje 80% RM i rosne wtedy. Dzis juz postaram się przedstawić swoj plan treningowy poprzedni i aktualny,bo wczoraj komponowałem nowy.Akurat mam tydzien roztrenowania i teraz dzisiaj pierwszy trening po tygodniu przerwy. Co do diety to jest spoko zrobiona,ale nie bardzo lubie ten przelicznik potreningu.pl który jest wymagany.
UWAGA: wazne pytanie czy załozyłem ten dziennik w dobrym dziale?
napisał(a)
canecorso
Ekspert
Szacuny 207 Napisanych postów 5637 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 43870
dział dobry ale nie pisz elaboratów tylko dawaj konkretne informacje ;)

Doradca w dziale Alternatywna Droga
Instruktor Sportów Siłowych
Dietetyk

napisał(a)
TomaszAZ
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 539 Wiek 24 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3803
Wedle życzenia ;) to tylko taki osobisty wstęp,ktory wg mnie jest ważny. Pociagne cie za jezyk dalej - jakies wskazowki jak dziennik prowadzic zeby nie był zapaskudzony,tylko konkretne przejrzyste informacje?
napisał(a)
TomaszAZ
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 539 Wiek 24 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3803
Retrospekcyjne początki

Tak się składa że dzis był pierwszy dzien treningowy po tygodniowym okresie roztrenowania. Jednoczesnie jest to start suplementacji Kreatyna DT 5g przed treningowo i 5g po treningu , Beta alanina 2,5g przed tren 2,5g po tren + 6g BCAA podobnie jak poprzednie suplementy.

Lece oczywiscie treningiem FBW. Dzisiaj robiłem nowy i pozniej go opublikuje,ale pokaże ten ktorym lecialem dotychczas od grudnia.Wiadomo dla urozmaicenia były dropsety,super serie, przesuwanie kolejnosci cwiczen sporadycznie i opieranie sie raczej najpierw 3 wielostawowe najciezsze cwiczenia i wokol nich czasem zmiana kolejnosci. Mialem podzial na dzien A i B

TAK BYŁO DO UBIEGŁEGO TYGODNIA

DZIEN A

1. Przysiad ze sztangą na barkach (najdalej w serii wszedłem na 50kg x 8 + sztanga)
2. Wiosłowanie sztanga w opadzie tłowia(najdalej w serii doszedłem do 42,5 + sztanga x 10 )
3. Wyciskanie sztangi leżac na ławce w poziomie (najdalej w serii doszedłem do 50kg + sztanga)
4. Odwodzenie ramion w bok w opadzie tłowia/ unoszenie sztangielek przodem w góre
5. Uginanie ramion ze sztangą. tu jest klopot bo co bym nie robil oscyluje w wartosciach 12.5kg + sztanga do 20kg + sztanga wg mnie to bardzo mało,choc wyglad bicepsów jesli chodzi o kształt podoba mi sie najbardziej w mojej sylwetce Próbowalem juz tricku tzw. 21 (7 + 7 + 7 )
6.Pompki odwrotne 14 x 3 serie zwiekszyłem do 16, to cwiczenie zastapie pompkami szwedzkimi, wg mnie sa ciezszym cwiczeniem
7. Cwiczenie na brzuch. Nie wiem jak opisac to cwiczenie, moze gdzies istnieje ale sam je wymysliłem. Kłade sie na koncu ławeczki. Na klatke piersiową ukladam talerz 5kg. Rozpoczynam ruch unosząc nogi nieco powyzej poziomu ławeczki i jednoczesnie robie skłon górna czescia ciała. We fazie ekscentrycznej tłów wraca do pozycji wyjsciowej,tj kilka cm nad ławeczką. Cały czas miesnie napięte


DZIEN B

1. Martwy ciąg ugięte nogi (najdalej w serii 62,5kg + sztanga x 8 x 4 s )
2. Wykroki ze sztangą na barkach to cwiczenie weszło w polowie cyklu zamiast przysiadow przednich ktorych nie tolerowałem dlatego też wynik siłowy w nich marny - najdalej 32,5kg x 10 x 4 ale chce zachowac ostroznosc przy tych kolanach i plecach
3. Wycisk sztangielek na ławce skosnej ok 45 stopni. Najwiecej 13,75kg na jedna sztangielke x 10 x 4 s
4. Wyciskanie sztangielek na barki na jedna sztangielke 10kg x 8 x 3 serie
5. Unoszenie ramion ze sztangą (cwiczenie zostało zamienione na podciaganie na drazku podchwytem)
6. Pompki serduszka 14 x 3 s
7. To samo cwiczenie co w dniu A



Zmieniony przez - TomaszAZ w dniu 2016-04-24 14:20:28

Zmieniony przez - TomaszAZ w dniu 2016-04-24 14:26:12
napisał(a)
Kozisław
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 357 Wiek 28 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 6169
Znajdź sobie artykuł użytkownika WODYN - podstawowa sprawność fizyczna , może Cię zainspiruje
napisał(a)
TomaszAZ
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 539 Wiek 24 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3803
Znalazłem ten artykuł. Nie dokonca rozumiem co chcesz mi przekazać.
Ilu ludzi tylu ma swoich guru. Ja np mam wodyna w znajomych na fejsie, widze co wrzuca. Nie chcialbym wygladać jak on. Siła na jego poziomie też jest czyms nieosiagalnym dla mnie przez mnóstwo kontuzji. Moja droga to poprostu zmaganie sie z ciezkimi kontuzjami i to co z tego osiagne to bede zadowolony. Mysle ze w podvciaganiu nie mialbym problemu. Z poreczami moglby byc problem,natomiast napewno nie zrobilbym 20 przysiadow ze sztanga 70kg bo jak moze czytałes mam zrujnowane kolana. Pamietam jak byłem we formie w ktoryms roku zrobilem 1 RM na 80kg + sztanga (maxy robie rzadko ze wzgledu na bezpieczenstwo)


Zmieniony przez - TomaszAZ w dniu 2016-04-24 16:02:13
napisał(a)
TomaszAZ
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 539 Wiek 24 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3803
napisał(a)
Kozisław
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 357 Wiek 28 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 6169
Napisałeś ze masz mało mazi bez patologii, o zrujnowanych nic nie widziałem. Napisałem o tym w ramach inspiracji, ze czasem prostszy trening jest lepszy niż przekombinowany. Powodzenia i wytrwałości
napisał(a)
Pytacz_123
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 964 Wiek 25 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 7500
Zmieniony przez - Pytacz_123 w dniu 2016-04-25 18:45:49

Zmieniony przez - Pytacz_123 w dniu 2016-04-25 18:46:56
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

4dniowy split do oceny

Następny temat

Kobieta a siłownia

Cykl na kreatynie - czy muszę chronić nerki i wątrobę?

Maska treningowa i pas kulturystyczny - czy naprawdę działają?

Srebrna Sylwia Szostak!

Nowa miłość Marty Banasik!

Kofeina a hipertrofia mięśni oraz stan zapalny

Leksykon suplementacji: kofeina

Produkty spożywcze zawierające białko

16.07.2017 II Puchar Bałtyku w Kulturystyce i Fitness 2017 - Władysławowo - WYNIKI