SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

[ART] Pierwszy rok treningów

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 874149

napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2093 Napisanych postów 36166 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 260859
Lukazie
Jestem aktualnie po PIERWSZYM treningu (Według Twoich zaleceń) i wygląda to następująco:
1. Wyciskanie sztangi leżąc (15KG) udało mnie się zrobić 5 serii (4 serie po 10 podnoszeń) ostatnia już niestety tylko 6 razy.
2. Martwy ciąg - sugerowałem się jedynie Video z Internetu. Jednak grupa bardziej "doświadczonych" na siłowni stwierdziła że technika wykonywania tego ćwiczenia jest do Bani że prędzej narobię sobie krzywdy. Więc z tego aktualnie zrezygnowałem.
Grupa na siłowni stwierdziła, że łatwiej będzie położyć się na brzuchu (na ławce) i ponosić sztangielki i tym sposobem udało mi się zrobić 5 serii po 10 razy
3. Przysiady - było to samo - problem z techniką wykonywania, jednak "pomocnik" pokazał w jaki sposób należy wykonać i tym sposobem udało mi się zrobić 5 serii po 12 przysiadów (sztanga łamana z za karku)
4. Na koniec polecono mi zamiast "Wiosła" zrobić ćwiczenie na maszynie (ściągając nachwytem za plecy) i tutaj również udało mi się zrobić 5 serii po 10 razy
5. Na koniec również miałem ćwiczenie "wyciskanie nogami" również tutaj udało mi się zrobić komplet.

Aktualnie: Nie jestem w stanie się ruszać (Bóle)
Pytanie do Ciebie: Czy kontynuować tym w/w planem przez okres 4-8 tygodni ?
Oraz czy ćwiczenia na maszynach (na początek) ?







Zmieniony przez - Lukazie w dniu 2017-09-05 12:30:52



Nie ma niestety wpływu na to jak robicie poszczególne ćwiczenie i nie jestem w stanie zagwarantować, że nie dojdzie do kontuzji przy błędnym wykonaniu. Plan jest dobry i oparty na najefektywniejszych ćwiczeniach ale te są najtrudniejsze technicznie. Maszyny są prostsze w obsłudze ale i o wiele mniej skuteczne.

Może przemyśl współpracę online, to ogarniemy technikę za pomocą filmów. Lepsze to niż kolejna puszka kreatyny.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 31 Na forum 108 dni Przeczytanych tematów 3412
Czy w którymś etapie "pierwszego roku" polecałbyś bieganie, pływanie? Kończę pierwszą "fazę",tj,


Przysiad
Wyciskanie sztangi leżąc
Martwy ciąg
Podciąganie na drążku lub Wiosłowanie


... coś zaczyna się dziać, ale dziś jak wszedłem szybszym tempem na 4 piętro to musiałem usiąść, gdyż dosłownie robiło mi się ciemno przed oczyma. Jednak dochodzę do wniosku, że samo podnoszenie ciężarku nie poprawi mi wydajności płuc sprzed 4 lat kiedy to trzymałem nikotynową cnotę...
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2093 Napisanych postów 36166 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 260859
Do każdego etapu można dorzucać inne formy aktywności fizyznej, o ile uwzględnisz je w bilansie kcal i nie będzie ich zbyt wiele.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 31 Na forum 108 dni Przeczytanych tematów 3412
Mam 1km prostej drogi oraz pantofelki do biegania na twardą nawierzchnię. Czy lepiej biegać w DT po treningu czy w DNT. Oczywiście mam BCAA firmy SFD. 10g w DT.
2
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2093 Napisanych postów 36166 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 260859
W sumie to obojętne. Możesz w dni wolne wrzucić ze dwie sesje.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 9 dni Przeczytanych tematów 520
Czy mogę każdy etap lecieć po 10 tygodni, aby maksymalnie wykorzystać potencjał każdego etapu?
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2093 Napisanych postów 36166 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 260859
A nie lepiej zmieniać kiedy postępy się zatrzymują ? Czasem po 5 czasem po 12 tygodniach.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 9 dni Przeczytanych tematów 520
Ok a co to znaczy, że postępy się zatrzymują? 2 miesiąc z rzędu waga stoi w miejscu czy nagle z 2kg miesięcznie robi się 0,3?
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2093 Napisanych postów 36166 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 260859
0,3 to też jakiś progres.

Waga jest kiepskim wyznacznikiem. Bardziej lustro, obwody i postepy siłowe. Jeśli przez 3 tygodnie nie dołożysz na sztange nic to znaczy, że ciało potrzebuje zmian.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dziennik Masa Trening 7x Tyg.

Następny temat

Jakie Cwiczenia, co i jak :/

Kwas alfa-liponowy - jak działa? Kreatyna a przeziębienie - czy ma wpływ? Jak zejść nisko z poziomem tkanki tłuszczowej? Czy dieta jest potrzebna? Bo biceps to podstawa… Marta Banasik i Łukasz Sosiński na wczasach Jak robić pompki? Ile powinien trwać trening na siłowni?