SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

[ART] Pierwszy rok treningów

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 909636

napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2395 Napisanych postów 37643 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 280767
Krzysiek88
Panowie, zaczynam cwiczyc. W sumie mam miesiac za soba, ale musialem przerwac z powodu dusznosci.
Prosze o rade.
Lepiej lekko i spokojnie podnoscic 10kg na klate, czy brac 20scia ale wypompowywac sie na maksa?

jak to ma byc podczas treningu? miesnia musza byc mega zjechane, ze osattnie powtorzenia juz ledwo ledwo i ryj czerwony czy wszystko ma byc na mega spokoju?

Zmieniony przez - Krzysiek88 w dniu 2014-03-25 00:27:56


Skoro nie dajesz rady-zmniejsz ciężary.
Trzeba wyjść poza strefę komfortu,jednakże bez sensu się zajeżdżać.Szczególnie,gdy zaczynasz swoją przygodę ze sportem.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2395 Napisanych postów 37643 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 280767
Pominąłem jakieś pytania?

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 2237
Cześć,

Mam parę pytań jeśli można.
Zaczyna się od tego że trenowałem splitem 3-4 miesiące jakieś 4 lata temu.
Miałem przerwę wróciłem na siłownie jakoś w styczniu z treningiem http://www.sfd.pl/[art]_Split__partia_2x/tydzien._Dla_początkujących_i_nie_tylko...-t414311.html. 
Niestety że nie mieszkałem wtedy w Polsce i w każdym miesiącu podróżowałem przez tydzień-dwa, treningi nie były maksymalnie efektywne.
Jakoś w połowie lutego zaprzestałem treningu z racji powrotu do Polski. Teraz wznawiam treningi już solidnie, z michą - bez pierd***.
Zacząłem teraz 17 marca po miesięcznej przerwie i zaatakowałem etap 3 Twojego planu z małym zastępstwem wyciskania wąskim na pompki na poręczach.
1.Przysiad
2.Wyciskanie
3.Martwy ciąg
4.Military press
5.Pompki na poręczach
6.Uginanie ze sztangą

Dopiero 2 tygodnie ćwiczę tym planem i mimo krótkiego okresu nasuwa mi się kilka pytań i przemyśleń:

- nogi,barki bardzo fajnie ruszyły, plecy (jako całe) umiarkowanie natomiast klata mam wrażenie że stoi w miejscu (ciągle pracuje nad techniką wyciskania bo od zawsze wydaje mi się że większą część roboty przy nim przejmują u mnie tricepsy i barki)
a ramiona w ogóle nie ruszyły a nawet mam wrażenie jakoby zmalały. Może to przez to że troche tłuszczu,wody spadło z nich(zaobserwowałem spalanie tłuszczu podczas tego treningu, nie mówie tu o jakiś gigantycznych ilościach
ale tak jak na brzuchu miałem troszeczkę to znikło do tego stopnia że ciężko mi jest złapać jakąkolwiek fałdełke na brzuchu palcami) i barki urosły. Inna sprawa chyba źle doczytałem i robiłem na triceps(pompki na poręczach),biceps(sztanga w staniu) po 3 serie zamiast 4 ale po 2 seriach pompek na poręczach i wcześniejszych ćwiczeniach mam tak napompowane tricepsy,przedramiona że ledwo jestem w stanie zrobić biceps a po tych 3 seriach tu i tu łapy mam tak nabite że sądziłem że starczy - najwidoczniej się przeliczyłem. Przy większej ilości serii na ramiona (4 serie w etapie 4: 5 serii) i wcześniejszych ćwiczeniach złożonych nie przetrenujemy ich?

- w porównaniu do klaty, ramion wydaję mi się że mam zbyt szeroką talię albo na odwrót :D

- tak samo góra wydaję się relatywnie mizerna w stosunku do dołu, masywne nogi, całkiem szerokie biodra, slaba mala klata, chude ramiona.

- jeżeli chodzi o miche to z racji tego że z każdego topicu, strony trochę inaczej wychodzi mi zapotrzebowanie kaloryczne na masie: 3100kcal, 3200kcal, 3700kcal, 4100kcal ciężko jest mi się do tego ustosunkować ale mimo to jem teraz jakies 3100kcal zbilansowanej szamy.

- zastanawiam się nad przeskoczeniem na etap 4 tylko czy jest to dobry pomysł czy lepiej skupić się jeszcze na tym etapie 3, szlifować technikę dokładać co tydzień ciężar i zacząć w końcu cisnąć ramiona po 4 serie?

Mam 21 lat, 177cm, 79kg
Wyniki siłowe jeżeli to ważne:
Przysiad ostatnia seria 85kg
WL ostatnia seria 70kg
Martwy ostatnia seria 75kg
MP ostatnia seria 40kg

Pozdrawiam
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 35 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 54
ronie220
Cieszę się


Choć z jednym nie mogę się zgodzić.
Koniecznością jest prawidłowa technika,a nie pas.Czy on Cię uchroni przed kontuzją? Oczywiście,że nie.

Ten temat był wałkowany na forum wielokrotnie.Poczytaj jaką rolę pełni pas w ćwiczeniach wielostawowych


Sprostowanie:

Jestem na etapie Czwartym ;)

A o youtubie.pl pisałem właśnie dla poprawnej techniki :)

a w nawiasie mówiąc wyszedłem z piwnicy :D Teraz to we trzech trenujemy gdyż jeden drugiego pilnuje z techniką a i podnosić na plecy lepiej :) ale przysiad przedni to masakra... moje kości ledwo... ledwo...

no a teraz ide do działu odżywianie. Do tej pory bez diety,ale uważając co jem... teraz czas na przybranie konkretów ;) dzieki za plan sog leci ;)

pzdr
K.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 672 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 3782
Witam. Zakończyłem dziś mój pierwszy rok treningów i mam pytanie, co do ułożenia planu na rok następny. Mam się wzorować na etapie 6 i układać cos w tym stylu czy gdzie indziej szukać?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 25 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 88
Chciałbym zobaczyć czyjeś zdjęcie na starcie i po roku :D z czystej ciekawości, ja dopiero 1 tydzień za sobą. Jedząc tyle i ćwicząc czuje się świetnie. Mam pytanie:

1.Czy powinienem sobie kupić jakiś zestaw witamin?
2.Kolega dał mi jakąś odżywe, bo dostał małe opakowanie w gratisie do swojej. Rzucił mówiąc O TOBIE SIE PRZYDA, rozchodzi się o Gainbolic 6000, co o tym myślicie?? Czy w ogóle powinienem to otwierać??

Zmieniony przez - pantadzik w dniu 2014-03-30 19:51:19
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Wiek 21 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 348
Od 2 tygodni ćwiczę takim planem:
1. Przysiad ze sztanga na karku
2. Wiosłowanie
3. Wyciskanie na płaskiej
4. Wyciskanie sztangielek na barki
5. Podciaganie na drążku podchwytem (same negatywy)

Chciałbym zacząć trenować planem zamieszczonym w tym temacie. Jednak mam teraz dylemat, czy ćwiczyć jeszcze 2-3 tygodnie na aktualnym planie i potem przejść do etapu 3, czy zmienic mój plan treningowy na etap 2.

Co według Ciebie byłoby lepszym rozwiązaniem?

Zmieniony przez - Fedrick w dniu 2014-03-30 21:46:51
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 35 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 54
pantadzik
Chciałbym zobaczyć czyjeś zdjęcie na starcie i po roku :D z czystej ciekawości


jak dziś na starej komórze znajde stare to Ci pokażę :) Dla jakiś wyjadaczy pewnie nie ma szału, ale dla mnie i znajomych postęp jest widoczny... tylko jedno pozostaje nie zmienione... brzuszek po 'piwkowaniu' z pory letniej hehe
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 25 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 88
czekam! mam nadziej da mi to powera do dalszych ćwiczeń!
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2395 Napisanych postów 37643 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 280767
2 strony wcześniej wklejałem linka.
Kolega ukończył prawie cały mezocykl.



Przewiń na dół strony:

http://www.sfd.pl/[Art]_Pierwszy_rok_treningów-t906985-s144.html 

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dziennik Masa Trening 7x Tyg.

Następny temat

Jakie Cwiczenia, co i jak :/

Savoir vivre, czyli jak się zachować w klubie fitness i na siłowni Savoir vivre, czyli jak się zachować w klubie fitness i na siłowni 6 błędów treningowych popełnianych przez kobiety oraz 3 rzeczy, których mężczyźni powinni się od nich uczyć 6 błędów treningowych popełnianych przez kobiety oraz 3 rzeczy, których mężczyźni powinni się od nich uczyć Pływanie i trening. Dlaczego warto zacząć chodzić na basen? Pływanie i trening. Dlaczego warto zacząć chodzić na basen? Borelioza - dieta przy boreliozie. Przykładowy jadłospis Borelioza - dieta przy boreliozie. Przykładowy jadłospis Kluby Jatomi Fitness znikną z mapy Polski Kluby Jatomi Fitness znikną z mapy Polski Trening cardio - co zrobić aby był bardziej efektywny Trening cardio - co zrobić aby był bardziej efektywny 6 powodów aby spotykać się z dziewczyną, która też trenuje! 6 powodów aby spotykać się z dziewczyną, która też trenuje! Dieta niskotłuszczowa to dobry pomysł? Zasady, zalety i wady Dieta niskotłuszczowa to dobry pomysł? Zasady, zalety i wady