SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja
Wysokoproteinowe tiramisu - Take & Go Wysokoproteinowe tiramisu - Take & Go
Ćwiczenia poszerzające talię, których unikać? Ćwiczenia poszerzające talię, których unikać?
Pasy Adonisa, czyli sposób na V na brzuchu Pasy Adonisa, czyli sposób na V na brzuchu
Śmiertelnie skuteczne odchudzanie Śmiertelnie skuteczne odchudzanie
Galeria zdjęć ślubnych kulturystów i fitnessek Galeria zdjęć ślubnych kulturystów i fitnessek
3 sposoby na naprawę barków 3 sposoby na naprawę barków
Te suplementy działają nawet jak nie trenujesz Te suplementy działają nawet jak nie trenujesz
Crossfit i sterydy – czyli gdzie leży prawda? Clomid podwaja poziom testosteronu! Wysokoproteinowe tiramisu - Take & Go Nie chciała być "grubą narzeczoną" - zobacz jak się zmieniła! Galeria zdjęć ślubnych kulturystów i fitnessek Pasy Adonisa, czyli sposób na V na brzuchu Ćwiczenia poszerzające talię, których unikać? Kreatyna wspomaga czujność i redukuje zmęczenie Super Squats - Plan treningowy bazujący na przysiadach Mariusz Tomczuk w federacji WPF "zostałem w.... jak sz...a"

SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Trening

Zobacz więcej

Suplementy

Zobacz więcej

Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zobacz więcej

Fitwoman (uroda)

Zobacz więcej

Forum

16160 Aktywnych użytkowników
17556383 Niepowtarzalnych wypowiedzi
661615 Autorów wypowiedzi

Najwięcej dodanych postów w ostatnim tygodniu

Najwięcej otrzymanych Szacunów w ostatnim tygodniu

Odżywianie i Odchudzanie
Tematów: 121946 Postów: 1313383

Co i ile jeść, aby zdrowo wyglądać

Odżywki i suplementy
Tematów: 137678 Postów: 1742951

Pytania, cykle i porady

Trening dla początkujących
Tematów: 99911 Postów: 1391245

Odpowiedzi na pytania, artykuły i blogi treningowe dla osób mniej doświadczonych

Trening dla zaawansowanych
Tematów: 60883 Postów: 703297

Dział dla osób z aktualnym, ciągłym 2 letnim stażem

Zdrowie i Uroda
Tematów: 38871 Postów: 330859

Bądź silny i zdrowy!

Kuchnia SFD
Tematów: 3578 Postów: 368973

Smacznie, zdrowo i sportowo

Aktualności - Kulturystyka i Fitness
Tematów: 2322 Postów: 190257

Zawody, relacje, edukacja sfd i sylwetki gwiazd

Doping
Tematów: 88327 Postów: 2560375

Sterydy i prohormony

Zdrowie

Zobacz więcej

Odchudzanie

Zobacz więcej

Fitplota

Zobacz więcej

Sylwetki i porównania

Zobacz więcej

Fitkuchnia

Zobacz więcej

Lifestyle

Zobacz więcej

Rankingi

Czy wiesz, że...

  • Trening
  • Suplementacja
Superseria daje tkance mięśniowej nowe bodźce

Superseria daje tkance mięśniowej nowe bodźce

Superserie to schemat treningowy, w którym seria jednego ćwiczenia, wykonywana jest na zmianę z inną bez przerwy, dopiero po wykonaniu dwóch ćwiczeń odpoczywamy. Wykorzystanie superserii jest dobrym sposobem na to, aby dać tkance mięśniowej nowego, silniejszego bodźca treningowego, który pozwoli przełamać stagnację. Jeżeli chcesz zbudować większe ramiona możesz połączyć w superserii ćwiczenie na biceps i triceps.

 

Plank ma sporo zalet

Plank ma sporo zalet

Plank czyli popularna „deska” jest ćwiczeniem, które posiada znaczne walory funkcjonalne dla naszego ciała. Pomaga w zachowaniu odpowiedniej formy kręgosłupa pod kątem jego ukształtowania oraz ma znaczący wpływ na wzmacnianie mięśni brzucha, ma ona na celu uruchomienie do pracy mięśni głębokich. Należy pamiętać o tym, aby wykonując to ćwiczenie zadbać o odpowiednią technikę. Nie każda osoba będzie w stanie wykonać plank prawidłowo.

 

Hip thrust to najlepsze ćwiczenie na pośladki

Hip thrust to najlepsze ćwiczenie na pośladki

Hip thrust czyli wznosy bioder na kolanach, są jednym z najlepszych i najefektywniejszych ćwiczeń na pośladki, działają również doskonale na tylną taśmę mięśni ud. Klasyczny Hip thrust jest znakomitym ćwiczeniem, które pozwoli nam wpłynąć na rozwój mięśni pośladkowych. Choć wykonywanie tego ćwiczenia na siłowni bywa czasami kłopotliwe i mało komfortowe, jednak zważając na fakt jakie efekty przynosi warto je dodać do swojego planu treningowego.

Powtórzenia oszukane nie dla każdego

Powtórzenia oszukane nie dla każdego

Powtórzenia oszukane, to takie ćwiczenia, które są wspomagana przez dodatkowy ruch tułowia lub wykorzystanie pędu hantli, sztangi. Metodę ruchów oszukanych zazwyczaj wykorzystać można podczas treningu FBW. Ćwiczenia te są dedykowane wyłącznie osobom zaawansowanym, które mają odpowiednie doświadczenie treningowe. Osoby początkujące zaczynające swoją przygodę z siłownią powinny unikać wykorzystywania tej metody - łatwo można nabawić się kontuzji, lepiej skupić się na poprawnym wykonywaniu standardowych ćwiczeń.

Który aminokwas jest najważniejszy?

Który aminokwas jest najważniejszy?

Z wielu badań wynika, że tym aminokwasem jest właśnie leucyna. To właśnie leucyna jest podstawowym z aminokwasów będącym częścią mieszanek oferowanych pod nazwą BCAA. Aminokwas ten ma wpływ nie tylko na nasze mięśnie, ale także na układ nerwowy. Działanie to związane jest z wpływem na serotoninę -neuroprzekaźnik o działaniu relaksacyjnym. Oddziaływanie skutkuje to lepszym samopoczuciem i mniejszą odczuwalnością zmęczenia podczas treningu. Niestety leucyna należy do grupy aminokwasów egzogennych, nie jest wytwarzana przez nasz organizm i musi być dostarczana z zewnątrz. Dlatego istotne dla trenujących jest spożywanie źródeł białka zasobnych w leucynę lub przyjmowanie jej w formie suplementów – staków bcaa lub jako pojedynczy aminokwas.

Tribulus podnosi libido i poziom testosteronu

Tribulus podnosi libido i poziom testosteronu

Tribulus terrestris, a inaczej buzdyganek naziemny jest rośliną naturalnie rosnącą w wielu rejonach świata. Kulturyści zainteresowali się nią z kilku istotnych przyczyn. Po pierwsze tribulus ma optymalizować wydzielanie najbardziej anabolicznego hormony w naszym ciele – mowa o testosteronie. Testosteron odpowiada za nasze libido, pociąg seksualny, cechy męskie oraz buduje masę mięśniową. Buzdyganek zawiera substancje, które po przyjęciu drogą pokarmową wywołują tzw hormonalny efekt anaboliczny. Substancje te mają pozytywny wpływ na prace jąder i przysadki mózgowej. Przeprowadzone badania potwierdzają, ze suplementacja tribulusem wpływa na częstotliwość aktów płciowych, wydłuża je i poprawia poziom satysfakcji z nimi związany, ma pozytywny wpływ na płodność.

Jak uzyskać lepszą pompę mięśniową?

Jak uzyskać lepszą pompę mięśniową?

Tak zwana „pompa mięśniowa” polega ona na chwilowym zwiększeniu rozmiaru naszych mięśni na skutek odpowiedniego treningu, diety i suplementacji. Pompa mięśniowa niesie za sobą wiele pozytywów dla naszego rozwoju i samopoczucie. Jakie suplementy wspierają ten proces? Najważniejszym suplementem który sprzyja powstawianiu tego zjawiska arginina ( L-arginina oraz forma AAKG ). Jej działanie polega na zwiększeniu tlenku azotu, arginina posiada też właściwości oczyszczające. Równie skutecznie na uzyskanie omawianego efektu wpływa aminokwas o nazwie cytrulina, oprócz wpływu na pompę ma on też pozytywne działania na wydolność tlenową. Pozostałymi suplementami maksymalizującymi ten efekt są: żeń-szeń oraz gplc.

Beta alanina znacząco poprawia działanie kreatyny

Beta alanina znacząco poprawia działanie kreatyny

Kreatyna uznawana jest za najskuteczniejsze wsparcie suplementacyjne w zakresie budowania masy mięśniowej oraz poprawy siły mięśniowej. Kreatyna działa anaboliczne oraz zwiększa absorpcje glikogenu, wpływa też pozytywnie na równowagę kwasowo-zasadową. Podobnie, pozytywnie na nasze ph działa beta alanina. Suplementacja beta alaniną wpływa na ogólnie pojęty rozwój tkanki mięśniowej. Wspiera znacząco naszą silę i wytrzymałość, hamuje też procesy starzenia się. Badania jednoznacznie wykazały, ze połączanie kreatyny z beta alaniną daje znacznie lepsze efekty niż suplementacja sama kreatyną. Zalecana dawka kreatyny dla budowania masy mięśniowej to 5-10g na dobę. Zalecana dawka beta alaniny to 6-8g na dobę. Oba suplementy można przyjmować w jednej porcji.

Serwatka, a białko serwatkowe

Serwatka, a białko serwatkowe

Serwatka, a białko serwatkowe to zupełnie coś innego! Zaczynający swą przygodę z siłownią, lub osoby odchudzające się powinny zapewnić sobie wyższy udział białka w diecie. Niestety dobrej jakości białko nie jest tanie i na tym fakcie często żerują nierzetelni sprzedawcy ( zwłaszcza w serwisach aukcyjnych ). Białko, w tym także serwatkowe pozwala nam budować mięśnie, utrzymać je w dobrej kondycji, a także ma znaczącą rolę w pozbywaniu się nadmiaru kilogramów tkanki tłuszczowej. Natomiast serwatka w proszku da efekt o 180 stopni przeciwny. Jej stosowanie może skutkować przybieraniem na wadze i nie będą to mięśnie a wyłącznie tkanka tłuszczowe. Jak serwatka w proszku wpływa na odchudzanie? Niestety stosując ją prawdopodobnie znacznie pogorszymy swoją sytuacja, poziom otłuszczenia wzrośnie. Dlatego zawsze upewnij się, że kupujesz białko serwatkowe a nie serwatkę w proszku.

Cytrulina wspiera rozbudowę mięśni

Cytrulina wspiera rozbudowę mięśni

Cytrulina to nie tylko hiper „pompa” na treningu, wspiera ona też rozbudowę mięśni, chroni je oraz zapewnia dodatkowe wsparcie energetyczne. ​ ​ Warto wiedzieć, iż cytrulina zwiększa wytrzymałość mięśniową oraz obniża potreningową obolałość mięśni. Wykazuje działanie anaboliczne i antykataboliczne. Żeby zapewnić sobie wsparcie na wszystkich wymienionych płaszczyznach, cytrulinę należy stosować każdego dnia. Optymalna dawka cytruliny to 6-8g dziennie, naukowcy podkreślają by stosując ją nie pomijać dni wolnych od treningu. Są to bardzo dobre wiadomość, gdyż cytrulina jest stosunkowo tanim suplementem i choćby dlatego warto sprawdzić działanie tego suplementu na sobie. Pamiętajmy też, że efekt pompy jest czymś doraźnym, natomiast warto dać sobie trochę czasu by odczuć wszystkie pozytywy działania cytruliny. Szczególnie zalecaną formą jest jabłczan cytruliny.

Odżywka białkowa w trakcje redukcji

Odżywka białkowa w trakcje redukcji

Odżywka białkowa i jej zasadność spożywania kojarzona jest zwłaszcza z rozbudową mięśni, szczególnie w kresach budowania masy mięśniowej. Natomiast nie każdy wie, że wysoki udział białka w diecie jest jeszcze bardziej istotny w okresie redukowania tkanki tłuszczowej. Dlatego będąc na diecie redukcyjnej/odchudzającej, starajmy się zapewnić dzienne spożycie białka na poziomie 2,5g na każdy kilogram masy ciała. Mało tego - badania wykazały, że nadwyżka kaloryczna uzyskana z białka nie niesie za sobą tak poważnego ryzyka odkładania tkanki tłuszczowej jak ma się to w przypadku węglowodanów. Oczywiście skuteczność i zasadność takich praktyk odnosi się do osób aktywnych, w szczególności trenujących na siłowni. Najlepsze źródła białka to: chude mięso, jaja oraz odzywki białkowe, my zalecamy izolat białek serwatkowych (WPI).

Poziom libido nie jest czymś stabilnym

Poziom libido nie jest czymś stabilnym

Nic tak nie poprawia mężczyźnie satysfakcji z siebie jak „skuteczność” na płaszczyźnie seksualnej. ​ ​ Niestety wysoki poziom libido nie jest czymś stabilnym, z wiekiem obniża się poziom hormonów, które odgrywają istotną rolę w tym zakresie. Gdy zaczynamy odczuwać problem, warto odwiedzić lekarza i wykonać badania hormonów. Zanim to uczynimy, warto wypróbować ziół, których skuteczność została potwierdzona i niejednokrotnie tym sposobem jesteśmy w stanie wrócić do „formy”. Ten zakres wsparcia w ziołolecznictwie jest bardzo dobrze znany, a najskuteczniejsze preparaty roślinne to: Liść Damiana, Żeń-szeń, Ashwagandha, Buzdyganek ziemny czyli popularny tribulus, Korzeń Maca. Pamiętajmy, że zanim sięgniemy po chemiczne farmaceutyki zawsze warto wcześniej wypróbować kuracje ziołowe. Zioła znacznie bardziej bezpieczne i pozbawione skutków ubocznych.

Dołacz do nas na

Słowa kluczowe

SPORT KULTURYSTYKA STRONGMAN FITNESS SZTUKI WALKI

Archiwum